Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شِک نوز، تمامی ما در طول عمر خود سابقه کبودشدگی بدن را داشته ایم. این حالت که در آن پوست به رنگ سیاه، آبی و بنفش در می‌آید به طور معمول پس از یک ضربه سنگین یا افتادن بروز می‌کند.

سوالی که همراه از سوی بسیاری از مردم مطرح می‌شود این است که چرا در این حالت رنگ پوست تغییر می‌کند و یا اینکه چه راهکار موثری وجود دارد که بتوان با توسل به آن روند التیام کبودی را تسریع کرد؟.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب در پی پاسخ به این سوالات هستیم.

متخصصصان آمریکایی در این باره می‌گویند کبودی ناشی از تغییر رنگ پوست به دلیل آسیب به مویرگ‌هاست که باعث خونریزی و ورود آن به زیر پوست می‌شود. درباره چرایی تغییر رنگ پوست به بنفش باید گفت زمانی که بافت‌های نرم بدن آسیب می‌بینند مویرگ‌ها پاره می‌شوند که باعث ورود خون به این بافت‌های نرم می‌شود. با ورود خون به بافت زیر پوست، رنگ آن به صورت آبی، بنفش، قرمز یا سیاه دیده می‌شود.

به طور معمول روند التیام کبودی یک تا دو هفته زمان می‌برد. در طول این مدت کاملا طبیعی است که رنگ کبود شدگی تغییر کند. برای مثال ممکن است شاهد تغییر رنگ کبودی به زرد درخشان و دوست داشتنی باشید و یا تورم در محل آن بروز کند.

گرچه احتمال بروز کبودی در تمامی افراد وجود دارد، اما با افزایش سن خطر بروز این حالت بیشتر می‌شود. همچنین مصرف دارو‌های رقیق کننده خون و برخی بیماری‌های خاص مانند هموفیلی می‌تواند خطر کبودشدگی را در افراد افزایش دهد.

متخصصان آمریکایی می‌گویند در صورت مشاهده کبودی، نخستین کار این است که از انجام فعالیت سنگین با آن بخش از بدن اجتناب کرده تا مانع از آسیب بیشتر و خونریزی در بافت شوید. برای تسریع روند التیام کبودی راهکار‌های متعددی پیشنهاد می‌شود.

بدیهی است که استراحت و کاهش فشار ناشی از فعالیت بر روی بافت کبود شده از نخستین گام‌ها برای تسریع روند التیام آن محسوب می‌شود. با این حال، می‌توانید از کمپرس یخ بر روی محل و نیز بانداژ سبک به ویژه اگر محل دچار تورم شده است، استفاده کنید. برای کاهش تورم می‌توانید کمپرس یخ را هر یک ساعت، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی محل کبودی قرار دهید.

استفاده از داروی آرنیکا که خواص ضدالتهابی و ضد کبودی دارد در این زمینه تجویز می‌شود. آرنیکا یک گیاه دارویی است که عوارض جانبی بسیار کمی دارد و می‌توانید آن را بدون نسخه پزشک از داروخانه‌ها خریداری کنید.

بیشتر بخوانید

عارضه‌ای که چشم را هدف می‌گیرد مخوف‌ترین آسیب‌های عصبی دیابت نوع ۲ به بدن

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درمان کبودی آرنیکا روند التیام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارِ لاکچری ایرلاین‌ها برای افزایش چندبرابری نرخ بلیت هواپیما

آفتاب‌‌نیوز :

یکی از مسائل پرابهام فروش بلیت هواپیما، قیمت‌گذاری صندلی‌های بیزنس است و از آنجایی که قیمت بلیت صندلی‌های بیزنس گران‌تر از صندلی‌های اکونومی بوده، همین عامل گران‌فروشی بلیت از سوی برخی از ایرلاین‌ها با برچسب بیزنس بوده در حالی که خبری از صندلی بیزنس نیست.

اما به تازگی برخی از ایرلاین‌ها برای افزایش قیمت بلیت هواپیما و فروش بلیت خارج از نرخ مصوب، با تغییر چیدمان صندلی‌های تعدادی از هواپیما‌های شرکت، تمام هواپیما را به بیزنس تبدیل کردند و بلیت همین هواپیما در مسیری مانند تهران- کیش به قیمت ۵ میلیون تومان به فروش می‌رود! 

محمد محمدی‌بخش، رییس سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره این اقدام برخی از شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: هواپیما‌هایی در برخی از شرکت‌های هواپیمایی فعال هستند که با تغییر چیدمان، تمام صندلی‌های آن به بیزنس تغییر کرده‌است. این اقدام براساس قوانین و مقررات ایکائو انجام می‌شود و هر هواپیمایی اسنادی دارد که طبق آن می‌توانند چیدمان صندلی‌ها را تغییر دهند.

وی با تاکید بر اینکه از لحاظ فنی امکان انجام این تغییرات وجود دارد، ادامه داد: طراحی هواپیما توسط کارخانه سازنده آن انجام می‌شود و براساس همان طراحی می‌توان چیدمان صندلی را تغییر داد و سازمان هواپیمایی این اجازه را می‌دهد که براساس چیدمان ثبت شده در اسناد هواپیما، صندلی‌ها به بیزنس یا اکونومی تغییر داده شوند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: باید توجه داشت هواپیمایی که تمام صندلی‌های آن بیزنس است به همین شکل وارد ایران شده و با توجه به شرایط سفر، تقاضا‌هایی هم برای خرید بلیت این هواپیما‌ها وجود دارد. 

محمدی‌بخش درباره قیمت بلیت صندلی‌های بیزنس اظهار داشت: در حال حاضر به طور عمده بخشی از صندلی‌های هواپیما‌ها حدود ۵ تا ۱۰ بیزنس هستند که این تعداد محدود مشمول قیمت مصوب نمی‌شوند. تا کنون به موضوع تعیین قیمت برای بلیت صندلی‌های بیزنس ورود نکرده بودیم

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • جراحی دیسک کمر با روشی ساده
  • کاهش استرس و افزایش تمرکز با این راهکار ساده
  • ابداع فناوری چاپ سه‌بعدی زیستی از بافت چربی
  • ابداع فناوری چاپ سه بعدی زیستی از بافت چربی
  • راهکار لاکچری ایرلاین‌ ها برای افزایش چندبرابری نرخ بلیت هواپیما!
  • راهکارِ لاکچری ایرلاین‌ها برای افزایش چند برابری نرخ بلیت هواپیما
  • راهکارِ لاکچری ایرلاین‌ها برای افزایش چندبرابری نرخ بلیت هواپیما
  • فواید برگ سنا برای پوست
  • ۱۵ دستورالعمل ساده طب سنتی برای درمان "کبد چرب"
  • راهکار‌های طب سنتی برای درمان سرفه+ فیلم