Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: نام‌های محمد با ۱۳۰ مورد، حسین با ۱۱۹ مورد، علی با ۱۱۳ مورد، امیرعلی با ۸۹ مورد و امیرحسین با ۷۶ مورد دارای بیشترین فراوانی میان نوزادان پسر در نیمه نخست امسال هستند.

او افزود: در میان نوزادان دختر نام‌های فاطمه، زهرا، زینب، رستا و فاطمه زهرا بیشترین فروانی نام در استان را در ۶ ماه نخست امسال به خود اختصاص داده‌اند که برای نام فاطمه ۲۰۹ مورد، زهرا ۹۱ مورد، زینب ۷۹ مورد، رستا ۷۳ مورد و فاطمه زهرا ۴۹ مورد ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از ثبت ۶ هزارو ۸۷۸ ولادت در ۶ ماه امسال در استان خبر داد و بیان کرد: طی این مدت در هر شبانه روز به طور متوسط ۳۷ واقعه ولادت در استان ثبت شده است.

اسکندر پاسالار با تاکید بر اینکه در شش ماهه امسال ۶ هزار و ۸۷۸ ولادت در استان به ثبت رسیده است، عنوان کرد: در این مدت شاهد کاهش ۱۰.۵ درصدی ثبت ولادت‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال در استان بودیم.

او ادامه داد: از کل ولادت‌های ثبت شده ۳ هزار و ۵۳۱ نفر پسر و ۳ هزارو ۳۴۷ نفر دختر بوده‌اند و در مجموع به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۵ پسر متولد شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده در کشور ۲۹.۴ سال و در استان ۲۹.۸ سال است که شهرستان جم با میانگین سن ۳۰.۳ سال و تنگستان با میانگین سن ۲۸.۵ سال به ترتیب بیشترین و کمترین میانگین سن را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید

بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نوزاد در ۵ ماه اول امسال در بوشهر به دنیا آمدند بیش از هزار نوزاد دختر در ۲ ماه ابتدای امسال در بوشهر متولد شدند

پاسالار افزود: ۴۲ درصد از نوزادان در فاصله پنج سال اول زندگی زوجین، ۳۰.۳ درصد در فاصله ۶ تا ۱۰ سال و ۲۶.۲ درصد در بیشتر از ۱۰ سال از شروع زندگی زوجین متولد شده‌اند.

او با اعلام اینکه در این مدت تعداد ۱۰۸ واقعه دو قلوزایی در استان بوشهر به ثبت رسیده است، عنوان کرد: شهرستان‌های بوشهر با ۴۰ واقعه و دشتستان با ۲۵ واقعه بیشترین تعداد دوقلوزایی را داشته و همچنین یک واقعه سه قلوزایی نیز در این مدت در بوشهر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوزاد تولد ولادت شناسنامه ثبت احوال استان بوشهر میانگین سن ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر

 

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب بیان کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در آب‌های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آبگرفتگی، نقص فنی و آتش سوزی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته از مجموع شناور‌های مواجه شده با شرایط مضطر، موتورلنج‌های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در مدت یاد شده بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با ۷ و خارگ و دیلم به ترتیب با ۴ و ۳ حادثه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

وی گفت: همچنین در سال گذشته با حضور به‌موقع شناور‌های ناجی به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناور‌ها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی‌ نسب با اشاره به فوت ۲ نفر به دلیل غرق شدگی در آب‌های استان، عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، در سال ۱۴۰۲ بیشترین شرایط مضطر شناور‌ها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می‌رود دریاروی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

وی یادآور شد: دریانوردان در صورت مواجه شدن با شرایط اضطرار می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در سریع‌ترین زمان خدمات جستجو و نجات را دریافت کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۷ شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود
  • تعیین تکلیف ۳ هزار و ۹۳۷ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • اعزام ۸۵ زائر بوشهری به حج عمره
  • فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • ۱۸ هزار و ۳۹۸ واقعه ولادت در قم به ثبت رسید