Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@01:34:15 GMT

افزایش ۲۰ برابری قیمت بنزین در ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۶۸۱۹

افزایش ۲۰ برابری قیمت بنزین در ونزوئلا

دولت ونزوئلا از روز یکشنبه قیمت بنزین یارانه‌ای را ۲۰ برابر افزایش خواهد داد.

به گزارش ایسنا، شرکت نفتی دولتی PDVSA اعلام کرد افزایش قیمتهای سوخت یارانه‌ای به دلیل بازتعریف ارز ملی ضروری است. این افزایش چند هفته پس از انتشار ارز جدید "دیجیتال بولیوار" صورت می‌گیرد که از اول اکتبر شش صفر ارز قبلی در آن حذف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دومین افزایش قیمت سوخت یارانه‌ای از ژوئن سال ۲۰۲۰ است که دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا به منظور تضمین تولید و توزیع سوخت در کشور به سیاست چند دهه‌ای فریز قیمت سوخت پایان داد. با وجود افزایش قیمت بنزین در ونزوئلا، سوخت یارانه‌ای که از سوی شرکت PDVSA عرضه می شود، همچنان یکی از ارزانترین قیمتهای سوخت در جهان به شمار می‌رود. با افزایش اخیر، قیمت سوخت به ۲.۳ سنت برای هر لیتر معادل ۱۰ سنت در هر گالن می‌رسد که در مقایسه با قیمت سوخت در پمپ بنزیهای اکثر کشورهای جهان ناچیز است. قیمت بنزین پیش از این ۰.۱ سنت معادل ۰.۵ سنت در هر گالن بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ونزوئلا یک سیستم قیمت گذاری دو گانه دارد که یکی قیمت یارانه‌ای است و دیگری  قیمت بین‌المللی جداگانه ۵۰ سنت برای هر لیتر معادل ۲.۲۷ لیتر در هر گالن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا قیمت بنزین قیمت بنزین یارانه ای قیمت سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند

رضا نواز سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت:در حال حاضر مصرف سوخت در کشور بسیار بالا است،پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد کارت‌های سوخت آزاد در سراسر کشور به فراخور فروش و موقعیت جغرافیایی جایگاه‌داران سوخت افزایش یابد. البته مشکلاتی در مورد کارت سوخت آزاد در استان‌های مرزی وجود دارد که حتما باید مسئولین استانی و شرکت ملی فرآورده‌های نفتی تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند که در مردم امسال نگران سفر نوروزی خود نباشند.

او اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد مردم کارت سوخت شخصی دارند که ۷۰ درصد از کارت سوخت خود استفاده می کنند،افرادی که بیش از ۱۶۰ لیتر سوخت در ماه استفاده می کنند می توانند از کارت آزاد جایگاه استفاده کنند.

نواز گفت: به طور کلی روزانه کارت سوخت جایگاه ها ۷ هزار لیتر شارژ می شوند و همچنین استفاده این کارت ها ۲۵۰ بار است وقتی کار در معرض افزایش قرار گیرد مسوول جایگاه باید پاسخگو باشد.

نواز گفت: از نظر سوخت وضعیت مناسبی نداریم و هر روز با رکورد‌های مصرف سوخت روبرو هستیم. با روش توزیع یارانه‌ای که در حال حاضر داریم نمی‌توانیم از این مقطع عبور کنیم. اگر وضعیت با یارانه لیتری ادامه پیدا کند باعث نارضایتی خواهد شد. در حال حاضر هم به سوخت ۱۵۰۰ تومانی و هم ۳ هزار تومانی یارانه داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • خبر مهم درباره قطع سهمیه‌ بنزین برخی خودروها
  • سهمیه بنزین این تاکسی ها در ۱۴۰۳ قطع شد
  • سهمیه بنزین این خودروها قطع شد/ جزییات تازه از حذف کارت سوخت رانندگان