Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@00:12:56 GMT

زمان فعالیت مراکز معاینه فنی کشور + نرخ معاینه

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۶۸۵۰

زمان فعالیت مراکز معاینه فنی کشور + نرخ معاینه

مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور از فعالیت مراکز معاینه فنی کشور از ۷:۳۰ صبح تا زمان حضور شهروندان در مراکز خبر داد.

به گزارش ایمنا، عبدالله متولی، در تشریح اعمال تغییر در ساعت فعالیت مراکز معاینه فنی در کشور اظهار کرد: در تمام ایامی که شاهد اوج گیری پیک شیوع کرونا ویروس بودیم، تمامی مراکز معاینه فنی در کشور فعال بودند و محدودیتی ایجاد نشد و حتی ساعت کاری آنها کم هم نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت با توجه به اینکه مراکز معاینه فنی در گروه یک یعنی مشاغل ضروری دسته بندی می‌شدند محدودیت و تعطیلی برای آنها در ایام اوج گیری کرونا ویروس اعمال نشد.

وی افزود: هرچند که فعالیت مراکز در این مدت باعث شد آسیب بسیاری ببینند اما به دلیل اینکه ارائه خدمات آنها به شهروندان ضروری بود، همکاران ما در مراکز با رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی به وظایف خود عمل و به شهروندان در سراسر کشور خدمت رسانی کردند.

متولی ادامه داد: در حال حاضر نیز که شاهد سیر نزولی شیوع این بیماری هستیم، مراکز معاینه فنی از صبح ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه کار خود را آغاز می‌کنند و بسته به مراجعین کار را ادامه می‌دهند؛ یعنی ممکن است مرکزی که مراجعین بیشتری دارد حتی تا ساعت ۲۴ نیز فعالیت داشته باشد و سایر مراکز نیز که مراجعین کمتری دارند تا ساعت ۱۹ فعالیت خواهند داشت. در حقیقت ساعت فعالیت مراکز وابسته به مراجعه شهروندان خواهد بود.

مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور تاکید کرد: به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی، به متقاضیان توصیه می‌شود که از سرویس نوبت دهی اینترنتی استفاده کنند و بر اساس نوبت به این مراکز مراجعه کنند، چرا که به این ترتیب هم جلوی ازدحام جمعیت و مراجعه کنندگان گرفته می‌شود و هم اینکه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز موفق تر خواهیم بود.

وی ادامه داد: به منظور اخذ نوبت اینترنتی برای مراکز معاینه فنی، متقاضیان می‌توانند در هر شهری به پایگاه و سایت اطلاع رسانی شهرهای خود مراجعه کنند که به صورت مجزا فعال هستند. در حال حاضر ۶۴۳ مرکز با ۸۲۱ خط سرویس در کشور خدمات معاینه فنی خودرو ارائه می‌دهند.

متولی در خصوص نرخ هزینه معاینه فنی برای خودروهای مختلف نیز گفت: در مجموع قیمت ارائه خدمات معاینه فنی نسبت به سال گذشته تغییر نکرده و برای خودروهای سبک ۴۷ هزار تومان، خودروهای سنگین ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان، برای خودروهای دوگانه سوز تک مخزن ۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان و برای خودروهای دوگانه سوز دو مخزن ۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

منبع: ایسنا

کد خبر 530848

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معاینه فنی خودرو معاینه فنی خودروها معاینه فنی معاینه فنی موتورسیکلت خودروهای فاقد معاینه فنی مراکز معاینه فنی اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی با دوربین های برون شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مراکز معاینه فنی برای خودروهای فعالیت مراکز مراجعه کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ سرپرست اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از یک واحد تزریقاتی، چندین قلم داروی غیر مجاز کشف و نسبت به پلمب آن اقدام شد.

افشاری افزود: این واحد تزریقاتی در قالب مطب، پروانه فعالیت پزشک را بر روی دیوار نصب کرده بود ولی بدون حضور پزشک و با سوءاستفاده از سرنسخه سفید سه پزشک اقدام به سودجویی و تجویز دارو به بیماران و فروش غیرقانونی دارو می‌کرد.

وی اضافه کرد:طبق گزارش‌های دریافتی از فعالیت غیرقانونی این واحد تزریقاتی که توسط بازرسان اداره نظارت بر درمان تهیه شده بود، این واحد مورد بازرسی قرار گرفت.

این مسوول ادامه داد: طبق این بازرسی، فعالیت‌های غیرقانونی این واحد و اقلام دارویی غیرمجاز کشف شده صورتجلسه و جهت رسیدگی، به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی ارجاع داده شد.

افشاری به شهروندان هشدار داد: از مراجعه به مراکز غیرمجاز درمانی که فاقد تابلو و مجوز فعالیت هستند خودداری کنند.

وی اظهار داشت: شهروندان باید توجه داشته باشند که فعالیت واحد‌های دارای مجوز نیز بدون حضور مسئول فنی که پروانه به نام او صادر شده، غیرقانونی است.

این مسوول خاطرنشان کرد: مراکز غیرمجازی که توسط افراد غیرمتخصص اداره می‌شوند، علاوه بر اینکه صلاحیت درمان بیماران را ندارند، تهدیدی برای سلامت شهروندان به شمار می‌آیند.

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان
  • گندم‌کاران از کمباین‌های دارای معاینه فنی استفاده کنند
  • بیش از ۲۵ هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد
  • صدور ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی
  • ارائه ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی
  • آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور
  • فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان
  • بازدید مشترک و پایش مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان چایپاره
  • زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ اعلام شد | چند لیتر واریز می شود؟
  • پذیرش ۱۵ هزار و ۸۰ خودرو در مرکز معاینه فنی شهرکرد