Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@22:49:42 GMT

مظنه رهن و اجاره آپارتمان در سرتخت

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۶۸۵۴

مظنه رهن و اجاره آپارتمان در سرتخت

برای رهن واحد ۹۰ متری در محدودۀ سرتخت به سرمایه ۴۰۰ میلیون تومانی نیاز است.

به گزارش مشرق، به طور معمول برای محاسبه قیمت رهن کامل هر خانه باید قیمت هر متر مربع از ملک را در متراژ خانه ضرب کرد و سپس با توجه به سن بنا قیمت کل ملک را تقسیم بر ۴ یا ۶ کرد به طوریکه اگر خانه نوساز باشد یک چهارم و هرچه که عمر خانه بالاتر رود این ضریب به یک ششم نزدیک می‎ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسته به میزان سود بانکی و شرایط خانه و منطقه ممکن است نحوه محاسبه رهن و اجاره که در عرف معمول است مد نظر قرار نگیرد.

برای رهن و اجاره آپارتمان در محدودۀ سرتخت با توجه به امکانات، موقعیت دسترسی و عمر بنا باید هزینه‌های متفاوتی پرداخت که در جدول زیر به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان اخبار اقتصادی مسکن تهران رهن و اجاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چطور بهار را به بالکن خانه ها ببریم؟ | ایده های برای نگهداری گیاهان در بالکن‌های۲ متری

همشهری - نیلوفر ذوالفقاری: از وقتی آپارتمان‌نشین شدیم، دیگر خبری از حیاط باصفای خانه، درختان سرسبز و گلهای رنگارنگ باغچه نداریم. اما هنوز راهی هست برای اینکه خودمان را از نشاط و سرسبزی گیاهان، به خصوص در این بهار زیبا بی‌بهره نگذاریم.

همه‌چیز به شما بستگی دارد

اینکه از یک بالکن خالی، یک بهشت کوچک از گل‌ها و گیاهان سرسبز بسازید، هم با کمترین هزینه ممکن است و هم می‌تواند میلیون‌ها تومان خرج روی دستتان بگذارد. همه‌چیز به شما بستگی دارد و این خودتان هستید که نوع بالکن سبزتان را انتخاب می‌کنید. حتی می‌توانید یک مزرعه کوچک برای ساخت سبزیجات و صیفی‌جات در بالکن خانه داشته باشید. فقط قبل از هر اقدامی، تحقیق کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید. حواستان باشد که انتخاب شما ممکن است در نمای ساختمان اثرگذار باشد بنابراین اگر لازم است با مدیر ساختمان مشورت کنید. در نهایت پیشنهاد ما این است که زیاد سخت نگیرید، مهم بهره‌مندی شما از شادابی و سرزندگی است که گیاهان برایتان همراه خواهند داشت.

گیاه مناسب انتخاب کنید

مهمترین نکته‌ای که برای داشتن یک بالکن سبز باید در نظر بگیرید، انتخاب گیاهان مناسب است. گیاهان بالکنی باید تحمل گرما و نور زیاد خورشید را داشته باشند. از طرف دیگر این گیاهان معمولا در معرض آلودگی، دود و گرد و غبار هوا قرار می‌گیرند، بنابراین باید نسبت به این عوامل مقاوم باشند. شمالی یا جنوبی بودن بالکن مهم است چون هر کدام نور متفاوتی دارند. با توجه به موقعیت آپارتمان، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب گیاهان مناسب بالکن پیش روی شما قرار می‌گیرد. برخی از گیاهان مناسب مکان‌هایی کوچک هستند. برخی دیگر در محیط‌های بدون نور، کم نور یا نور زیاد زنده می‌مانند. برخی می‌توانند باد شدید را تحمل کنند اما برخی دیگر نیاز به محافظت دارند. گیاهانی هستند که سبک هستند اما گیاهانی هستند که بسیار سنگین می‌شوند مخصوصا زمانی که به آن‌ها آب می‌دهید. بنابراین باید با توجه به موقعیت و فضای خود گیاه مناسب را برای بالکن خود انتخاب کنید.

از همه فضا استفاده کنید

اصلا نگران کوچک بودن فضای بالکن نباشید. باید همین بالکن کوچک را سه‌بعدی ببینید تا متوجه شوید چقدر فضا در اختیار دارید. می‌توانید روی نرده‌ها جعبه‌های گلدان را نصب کنید یا گلدان‌ها را با حفظ نکات ایمنی از دیوار آویزان کنید. چند طبقه چوبی که به دیوارها اضافه کنید، فضای بیشتری برای قرار دادن گلدان‌ها خواهید داشت. طراحی یک باغچه روی دیوار کار خیلی سختی نیست و هزینه زیادی برای راه‌اندازی نمی‌خواهد. یک طاقچه نردبانی یا پلکانی می‌تواند ایده خوبی برای استفاده از فضای عمودی در بالکن باشد و در عین حال سطح زیادی را نیز اشغال نکند.

کد خبر 846905 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن خبر مهم فضای سبز مسکن - آپارتمان‌ نشینی

دیگر خبرها

  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟
  • چطور بهار را به بالکن خانه ها ببریم؟ | ایده های برای نگهداری گیاهان در بالکن‌های۲ متری
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • مهاجم لیورپول در هلند، لانه موش اجاره می‌دهد!