Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:10:56 GMT

سخت گیری بر کفار مهم ترین ویژگی پیامبر اسلام است

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۶۹۱۵

سخت گیری بر کفار مهم ترین ویژگی پیامبر اسلام است

ایسنا/کردستان استاد دانشگاه کردستان گفت: خداوند متعال دو ویژگی مهربانی با یکدیگر و سخت‌گیری بر کفار را مهم‌ترین ویژگی رسول اکرم(ص) و یاران باوفایش عنوان کرد.

حیدر الماسی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بهترین ویژگی و الگوی اخلاقی برای هر مسلمانی پیامبر(ص) و صحابه گرانقدرش است، گفت: در قرآن ویژگی‌های اخلاقی پیامبر(ص) به بهترین شیوه بیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خداوند متعال در آیات سوره فتح به ویژگی‌های اخلاقی پیامبر اکرم(ص) پرداخته و در آیه  ۲۹ می‌فرماید: «محمد [ص] پیامبر خداست و کسانی که با اویند بر کافران سختگیر [و] با همدیگر مهربانند»،خداوند متعال دو ویژگی مهربانی با یکدیگر و سخت‌گیری بر کفار را مهم‌ترین ویژگی رسول اکرم(ص) و یاران باوفایش عنوان کرد.

وی شجاعت را از ویژگی‌های اخلاقی رسول اکرم(ص) دانست و بیان کرد: در کنار سخت‌گیری در حق کفار مهربانی در حق یکدیگر نیز از خصایص اخلاقی ویژه پیامبر(ص) و اصحاب مبارکش عنوان شده که یکی از نمونه‌های عینی این امر در زمان هجرت مسلمانان به مدینه اتفاق افتاده است.

این استاد دانشگاه در ادامه تفسیر آیه ادامه داد: دیگر ویژگی رسول اکرم(ص) و یارانش رکوع و سجده و یا همان اقامه نماز است و اثر این سجده در چهره مسلمانان نمایان است این امر به واسطه چهره نورانیشان بین عامه مردم وجود دارد هر عامی که نماز تجهد می‌خواند اثرگذاری بیشتری بین عامه مردم دارند.

الماسی افزود: در ادامه این آیه آمده است که مثل آنها در انجیل چون کشته‏‌ای است که جوانه خود برآورد و آن را مایه دهد تا ستبر شود و بر ساقه‌های خود بایستد»، مسلمان نیز همچون این سنبل همواره در حال رشد و ارتقای خود باشند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: در دوران صحابه کسانی که نزد آنان به فراگیری علم می‌پرداختند چنان رشد می‌کردند که آن صحابه از عالم و استاد خود نیز پیش می‌گرفتند و این همان در حال رشد بودن مسلمان است.

وی با بیان اینکه مسلمان نباید امسال یا امروزش مثل دیروز و پارسال باشد، خاطرنشان کرد: به منظور ارتقای این جایگاه رشد و تعالی باید همواره در حال یادگیری و فراگیری علم باشند.

الماسی در پایان یادآور شد: امیدواریم خداوند متعال محبت و نیک ما را در حق یکدیگر افزایش دهد تا روز به روز زمینه‌ساز رشد بیشتر دین اسلام در سطح جهان باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خداوند متعال رسول اکرم ص سخت گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی رسول جعفریان به مسئولان درباره حجاب و تصمیمات خالص سازان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رسول جعفریان، استاد دانشگاه تهران با اشاره به بازگشت دوباره گشت ارشاد به خیابان ها در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ‌

‏دایره مشورت در مسأله حجاب و برخورد باآن را به دلیل اهمیت و پیامدهای آن وسیع تر کنید: از مراجع تقلید، علمای بی طرف بلاد، و نخبگان علاقه مند به سرنوشت ایران، مشورت بگیرید. اجازه ندهید یک دایره محدود که نتیجه خالص سازی هاست، در این باره تصمیم بگیرد. عوارض آن دامن همه را خواهد گرفت.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897019

دیگر خبرها

  • هشدار جدی رسول جعفریان به مسئولان درباره حجاب و تصمیمات خالص سازان
  • زندگی فاطمه بنت اسد می‌تواند برای همه الگو باشد
  • «نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد
  • اوج اخلاق اجتماعی غربی «دیگرخواهی» است
  • شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است
  • بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • روایتی از دشمنی محمدبن عبدالوهاب با پیامبر(ص) / چرا بن‌باز بزرگترین مفتی سلفی‌ها، هیچگاه به مدینه نرفت؟
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه