Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@08:29:24 GMT

افزایش قیمت لوازم خانگی منتفی شد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۷۹۰۰

افزایش قیمت لوازم خانگی منتفی شد

عضو هیأت مدیره اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه بازار لوازم خانگی در آرامش به سر می‌برد، گفت: افزایش قیمت لوازم خانگی منتفی شد.

به گزارش ایمنا، محمدحسین رحیمی در مورد نوسان قیمت لوازم خانگی در بازار و افزایش قیمت برخی تولیدات داخلی لوازم خانگی، اظهار کرد: در حال حاضر بازار لوازم خانگی در آرامش خاصی به سر می‌برد و برخی تولیدکنندگان که قیمت محصولاتشان را افزایش داده بودند، قیمت‌ها را به حالت قبل برگردانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تغییر قیمت لوازم خانگی در بازار حدود یک تا ۱.۱ درصد بود که در سطح کلی ناچیز است. در عین حال، هیچ اتفاق مهمی در بازار لوازم خانگی نیفتاده است و کارخانه‌ها نیز در حال تولید و عرضه محصول به بازار هستند.

عضو هیأت مدیره اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه در حال حاضر خریدار لوازم خانگی در بازار وجود دارد، ولی به اندازه قبل که کالاها ارزان بودند، فروش نداریم، افزود: طبیعی است که با افزایش قیمت لوازم خانگی، مصرف‌کنندگان رغبت کمتری به خرید لوازم خانگی نو داشته باشند. به عنوان مثال وقتی قیمت یک ماشین لباسشویی از ۳ میلیون تومان به ۵ میلیون تومان رسیده است، به اندازه قبل تقاضای خرید در بازار وجود ندارد.

به گفته رحیمی، در حال حاضر بیشتر خرید لوازم خانگی توسط زوج‌های جوان و به عنوان جهیزیه صورت می‌گیرد که ۵۰ تا ۶۰ درصد فروش بازار به این بخش اختصاص دارد و در این زمینه دو نهاد دولتی نیز جهت ارائه جهیزیه ارزان قیمت به مردم اقداماتی را انجام داده‌اند.

وی توضیح داد: بخشی از لوازم خانگی موجود در بازار نیز همواره بابت جایگزینی محصولات فرسوده خریداری می‌شده که در حال حاضر به دلیل بالا بودن قیمت‌ها نسبت به قبل، مردم ابتدا به سراغ تعمیر وسایل معیوب خود می‌روند و پس از آن ممکن است برای خرید محصول جدید اقدام کنند.

عضو هیأت مدیره اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به ممنوعیت واردات لوازم خانگی به کشور از سه سال گذشته تاکنون، گفت: اگر کالای خارجی در بازار دیده می‌شود، در واقع کالای قاچاق است و محصولی به صورت رسمی به کشور وارد نمی‌شود.

رحیمی تأکید کرد: کالاهای داخلی به اندازه نیاز بازار عرضه می‌شوند و جلساتی به صورت مداوم بین فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی و وزارت صنعت برگزار می‌شود تا بازار لوازم خانگی در آرامش باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای ارائه کارت اعتباری خرید لوازم خانگی اقدامی انجام شده است؟ نیز عنوان کرد: بحث جدیدی در این مورد مطرح نشده است.

منبع: فارس

کد خبر 530870

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لوازم خانگی لوازم خانگی داخلی لوازم خانگی خارجی صنعت لوازم خانگی بازار لوازم خانگی تولید لوازم خانگی خرید لوازم خانگی کارت اعتباری فروش لوازم خانگی قیمت لوازم خانگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بازار لوازم خانگی قیمت لوازم خانگی لوازم خانگی افزایش قیمت حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۷۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان

به گزارش خبرگزاری خراسان رضوی، مرکز خراسان رضوی، رییس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فریمان گفت: بامداد امروز با  اعلام خبری مبنی بر مشاهده خروج دود از سقف یک باب مغازه لوازم خانگی در خیابان شهید رجایی شهر فریمان با سامانه‌ ۱۲۵، یک دستگاه خودرو از ایستگاه مرکزی به محل حادثه اعزام شد.

نیکومنش افزود: آتش‌نشانان پس از رسیدن به محل حادثه و بررسی محل و داغ بودن درب کرکره‌ای، درب مغازه را باز و متوجه حجم زیادی از آتش و دود شدند که با در خواست نیروی کمکی خودروی سنگین ایستگاه شماره ۲ نیز به محل حادثه اعزام شد تا از سرایت آتش به مغازه‌ها و خانه‌های اطراف جلوگیری به عمل آید.
وی با اشاره به این که این حادثه حدود ۲ ساعت زمان برد گفت: با توجه به بسته بودن درب‌های کرکره‌ای مغازه و نداشتن سیستم هشدار حریق در مغازه و پوشش پی وی سی سقف مغازه آتش گسترش یافته بود و خسارات کلی به این فروشگاه وارد شد.

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!