Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:57:25 GMT

حیات اجتماعی از ابعاد بارز حضرت محمد(ص) است

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۷۹۳۸

حیات اجتماعی از ابعاد بارز حضرت محمد(ص) است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمیدرضا بصیری روز یکشنبه در نشست مجازی " حیات اجتماعی در سیره پیامبر گرامی محمد(ص) " به مناسبت هفته وحدت باحضور  اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور گناوه افزود: شخصیت پیامبر گرامی اسلام از ابعاد مختلف قابل الگو گرفتن است و باید به همه آنها توجه و در زندگی خود جاری کنیم.

وی گفت: ابعاد و ویژگی‌های پیامبر اسلام از جمله حیات اجتماعی کمتر مورد توجه قرار گرفته است و باید به این بعد اهمیت و نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پژوهشگر مسایل دینی یادآورشد: شاخصه وجودی  پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) حیات اجتماعی ایشان بود زیرا که هرگز و هرگز خودش را نمی‌دید  و زندگی دیگران را جزو زندگی خود می‌دانست  که این مهم اکنون در دنیای مادی مطرح نیست.

بصیری ادامه داد: اولین اقدام و اصل تشکیل حکومت پیامبر (ص) در مدینه  تشکیل حکومت و تدوین قانون اساسی برای مردم بود که نشان دهنده حیات اجتماعی  سیاسی او بوده است.

وی افزود: یکی دیگر از شاخصه‌های بارز و مهم  پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) در دوران زندگانی و پیامبری حیات عقلانی  است.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران بیان کرد: عقل نعمت بی بدیل  و اولین چیزی است که خداوند  به انسانها کرامت کرده است و در موجودات دیگر وجود ندارد و این مدار تشخیص  در وجود پیامبر (ص) ممتاز بود.

وی گفت: زندگی پیامبر و اهل بیت (ع) عاقلانه و برمبنای اخلاق و مردمداری بوده است که در روابط خانوادگی، اقتصادی و سیاسی و اجتماعی آنها آشکار است.

بصیری با بیان اینکه از دیگر بارزترین  بعد شخصیتی  حیات پیامبر محمد(ص) حیات توحیدی و الهی بوده است، افزود:  اخلاق از بزرگ ترین اعجاز و شاخصه دیگر الماس حیات زندگی وجودی نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) بود.

وی اظهارداشت: مکارم اخلاق را در  سیره پیامبر و فرزندان امام معصوم بخوبی آشکارا می بینیم  که این سیره را در مواجهه با دشمنان، منکران ، دوستان و دشمنان رعایت می کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد:  در حالیکه بزرگ ترین اعجاز پیامبر اخلاق ایشان بود و در سخت ترین شرایط آن را زیرپا نگذاشت، اما این مسئله مهم در  جامعه امروزی از جمله روابط علمی ، دانشجویی و خانوادگی نادیده و کم توجه قرار می‌گیرد.

در پایان این نشست دو تن از دانشجویان شاعر دانشگاه پیام نور گناوه اشعار و سروده‌هایی  در وصف پیامبر گرامی اسلامی حضرت محمد(ص) قرائت کردند.

برچسب‌ها بوشهر هفته وحدت پیامبر اکرم گناوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر هفته وحدت پیامبر اکرم بوشهر هفته وحدت پیامبر اکرم گناوه حیات اجتماعی حضرت محمد ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، قرائت زیارت امین الله، سخنرانی حجت الاسلام حسین اسلامی و قرائت دعای توسل از جمله برنامه های این مراسم بود.   همچنین مراسم عزاداری وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)  امروز  چهار شنبه با سخنرانی حجت الاسلام محمد مهدی رجبی در رواق امام خمینی، سخنرانی حجت الاسلام سید جواد پنجتنیان در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد و سخنرانی حجت الاسلام محمد حسین فرمانبر در رواق دار الحجة (عج) برگزار میشود.   پس از نماز مغرب و عشا  نیز  مراسم با قرائت زیارت امین الله توسط آقای مهدی سروری آغاز میشود  و پس از آن سخنرانی حجت الاسلام محمد الهی خراسانی و نیز قرائت زیارت جامعه کبیره با حضور آقای زین العابدین غلام در رواق امام خمینی (ره) ویژه زائران و مجاوران حرم مطهر تدارک دیده شده است.    ویژه برنامه وفات حضرت عبد العظیم حسنى (ع)  نیز امروز  ساعت ۱۰:۰۰ در رواق حضرت معصومه (س) ویژه خواهران برگزار خواهد شد.   همچنین مجلسی  با عنوان محفل اشک روز چهارشنبه همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر، صحن پیامبر اعظم، خروجی باب الهادی، مسجد صدیقی‌ها برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • حضرت زهرایی بود و با اقتدا به حضرت مادر(س) جانش را فدا کرد
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • واکاوی ابعاد مختلف مصوبه اخیر مجلس برای تعطیلات آخر هفته
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟