Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: مصوبه سال ۸۹ کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک در خصوص دورکاری عام و شامل است و هیچ منعی برای استفاده از این قانون در خصوص دورکاری زنان دارای فرزند دبستانی یا دبیرستانی و حتی افرادی که فرزند ندارند، وجود ندارد.

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: انسیه خزعلی با اشاره به مصوبه سال ۸۹ کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک در خصوص دورکاری، اظهار کرد: آن مصوبه عام است و شامل همه کسانی که تمایل به دورکاری دارند، می‌شود و اختصاص به زنان یا مادران ندارد حتی افرادی که فرزند ندارند هم می‌توانند از این بخشنامه استفاده کنند؛ البته فقط یک اشاره دارد که اگر متقاضی زیاد بود، اولویت با معلولان، زنان باردار یا مادرانی است که فرزند زیر شش سال دارند، ولی هیچ منعی برای استفاده از این قانون برای کسانی که فرزند دبستانی یا دبیرستانی دارند هم وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، با اشاره به سخنان پیشین خود مبنی بر دورکاری زنان شاغل دارای فرزند مقطع ابتدایی، اما اختصاص این امر از سوی سازمان اداری و استخدامی به مادران دارای فرزند زیر ۶ سال، تصریح کرد: اینکه ما دورکاری زنان شاغل دارای فرزندان دبستانی و مهد کودکی را مطرح کردیم به دلیل مراجعه بسیار زیاد بانوان و نگرانی آن‌ها به دلیل بسته بودن مهدکودک‌ها و دبستان‌ها و آسیب‌هایی بود که بر اثر تنها گذاشتن فرزندان متوجه خانواده می‌شد.

خزعلی با بیان اینکه دورکاری این مادران لزومی به مطرح شدن مجدد در دولت ندارد چراکه دو بار تا کنون مطرح شده است، تاکید کرد: ریاست جمهوری و معاون اول ایشان تاکید بر رعایت حال مادران و کودکان و امکان ادامه دورکاری داشته اند و البته راهکار استفاده سازمان اداری استخدامی هم از مصوبه سال ۸۹ بسیار خوب است و شامل حال تمام افراد از جمله مادران کودکان دبستانی می‌شود.

وی در پایان سخنان درباره چرایی عدم همکاری برخی مدیران ادارات برای دورکاری مادران شاغل، خاطر نشان کرد: طبیعتاً مدیران با توجه به شرایط کاری هر اداره یا سازمان مقدار حضور یا دورکاری را تعیین می‌کنند، همان وضعیتی که در زمان بخشنامه ایام کرونا و دورکاری سال گذشته بوده است و انتظار می‌رود مواردی که امکان دورکاری وجود دارد و لطمه‌ای به کیفیت کار وارد نمی‌شود همکاری لازم صورت پذیرد. این کار ضمن صرفه جویی در برخی هزینه‌ها مانند مصرف انرژی می‌تواند بازدهی کار را به دلیل آرامش مادران افزون کند.

بیشتر بخوانید: آیا افرادی که آلرژی دارند می‌توانند واکسن کرونا و آنفلوانزا تزریق کنند؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: دورکاری کارمندان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دورکاری کارمندان دارای فرزند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۸۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران دارای ۳ فرزند فرصت ثبت‌ نام در بیمه رایگان کشاورزی دارند

ایسنا/زنجان مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان زنجان گفت: تا ۲۶ فروردین امسال، ۱۳۵۹ مادر دارای سه فرزند و بیشتر در طرح بیمه رایگان صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ثبت‌ نام کردند.

محمد اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: همه زنان خانه‌دار روستایی و عشایری سراسر کشور که تاریخ تولد فرزند سوم و بعد از آن‌، از یکم فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد، فرصت دارند تا ۳۰ فروردین ماه پیش ثبت‌ نام داشته باشند.

وی ادامه داد: مادران می‌توانند با ثبت‌ نام در این طرح از مزایای صندوق بیمه‌ کشاورزان (بازنشستگی، از کارافتادگی کلی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق) بهره‌مند شوند.

اسماعیلی با ارائه گزارش عملکرد یک ساله صندوق، گفت: عضویت ۷۰۰ هزار نفر در دو سال اول دولت جدید به عضویت صندوق درآمده‌اند که در مقایسه با یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جذب در ۱۵ سال قبل از آن، آمار بسیار خوبی است.

وی بیان کرد: در بحث استانی، در شهر آببر دفتر کارگزاری افتتاح شده است و اعطای ۱۰۰۰ فقره تسهیلات معیشتی به مستمری‌بگیران با بهره صفر درصد و ۸۰ مورد میز خدمت در مناطق روستایی، از دیگر اقدامات دفتر استان بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان مادران دارای سه فرزند در استان تهران
  •  مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند
  • مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند، رایگان بیمه می‌شوند
  • مادران غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بالاتر رایگان بیمه می‌شوند
  • تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مادران روستایی دارای ۳ فرزند
  • بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند مصداق حمایت دولت از زنان روستایی است
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر دارای سه فرزند
  • مادران دارای سه فرزند برای بیمه رایگان شناسایی شوند
  • مادران عشایری دارای سه فرزند بخوانند
  • مادران دارای ۳ فرزند فرصت ثبت‌ نام در بیمه رایگان کشاورزی دارند