Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه لبنانی «العهد» اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس طی روزهای اخیر رایزنی هایی را با طرف های بین المللی پیرامون آخرین وضعیت فلسطینیان بازداشتی در عربستان، انجام داده است.

بر اساس این گزارش، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد یکی از طرف هایی است که رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در خصوص فلسطینیان بازداشت شده در عربستان با وی گفتگو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنیه ضمن ارائه لیستی از اسامی تمامی اسرای فلسطینی در زندان های عربستان به دبیرکل سازمان ملل متحد، وضعیت هریک از این اسراء را تشریح کرده است. وی با بیان اینکه این اسراء عمدتا با شرایط جسمانی سختی مواجه هستند، تلاش های بین المللی برای آزادی آنها را خواستار شد.

پیش از این، «احمد بحر» معاون رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین نامه‌ای را در خصوص فلسطینیان بازداشتی در عربستان برای رئیس مجلس مشورتی این کشور ارسال کرد. وی در نامه خود خطاب به «عبدالله بن محمد آل شیخ» خواستار آزادی فوری زندانیان فلسطینی در خاک عربستان سعودی شد. او در این نامه بر لزوم آزادی «محمد الخضری» عضو بازداشت شده جنبش «حماس» که بیش از ۸۰ سال سن دارد، تأکید کرد.

سازمان عفو بین الملل هم خواستار آزادی بدون قید و شرط «محمد الخضری» عضو بازداشت‌ شده جنبش «حماس» در عربستان سعودی شد. سازمان عفو بین الملل همچنین بر لزوم آزادی «هانی» فرزند این عضو جنبش حماس تأکید کرد.

چندی پیش نیز نهادهای حقوق بشری با صدور بیانیه‌هایی جداگانه خواستار آزادی فوری عضو بازداشت شده حماس در عربستان شده بودند. «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز گفته بود: ما خواستار آن هستیم تا بازداشتی‌های فلسطینی و به ویژه محمد الخضری هرچه سریع‌تر از زندان‌های عربستان آزاد شوند.

نکته قابل تأمل در خصوص بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان سعودی این است که این افراد عمدتاً از حامیان مقاومت بوده‌اند. با این حال، مقامات سعودی با نسبت دادن اتهامات بی‌پایه‌ و اساس به آن‌ها، زمینه بازداشت‌شان را فراهم کردند.

از همین روی، به نظر می‌رسد که مقامات سعودی قصد دارند از زندانیان فلسطینی به عنوان اهرم فشاری بر گروه‌های مقاومت و به ویژه حماس جهت وادار کردن آنها به تَن دادن به خواسته‌های صهیونیست‌ها بهره برداری کنند.

کد خبر 5334828 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: اسماعیل هنیه فلسطین جنبش حماس عربستان سعودی ایالات متحده امریکا افغانستان سوریه روسیه عراق انتخابات عراق رژیم صهیونیستی لبنان طالبان ترکیه ایران فلسطین رجب طیب اردوغان ولادیمیر پوتین فلسطینیان بازداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۸۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان ناصر شواهدی بر نسل‌کشی فلسطینیان است

ارتش رژیم صهیونیستی طی عملیات در بیمارستان ناصر غیرنظامیان را به طور گسترده اعدام کرده و آنها را در گور‌های جمعی به خاک سپرده است. تاکنون ۲۸۳ جسد از تنها یک گور جمعی در حیاط این بیمارستان کشف شده و مقامات محلی برآورد کرده‌اند دستکم ۷۰۰ جسد در گور‌های جمعی بیمارستان ناصر وجود داشته باشد. 

به گزارش الجزیره، عبدالطیف الغنو، سخنگوی حماس امروز (دوشنبه) اعلام کرد کشف گور‌های جمعی در حیاط بیمارستان ناصر در خان یونس شاهدی دیگر بر وقوع نسل کشی علیه فلسطینیان در نوار غزه است. 

در بیانیه منتشر شده از سوی حماس، تاکید شده است: گور‌های جمعی و نیز نسل کشی روزانه علیه فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی نیازمند فشار‌های بین المللی و سیاسی بر اسرائیل به منظور متوقف ساختن این امر است. 

این بیانیه می‌افزاید: ما از جامعه بین المللی خواستار آن هستیم که قطعنامه‌های مرتبط و نیز اقدام موقت دادگاه بین المللی کیفری در این زمینه را فعال کرده تا مردم ما از این نسل کشی جنگی نجات یابند. 

سخنگوی حماس در پایان تاکید دارد: فروپاشی نظام بهداشت و درمان در شمال غزه باعث وقوع یک بحران بشردوستانه بزرگ شده است. این منطقه اکنون شاهد عدم فعالیت مراکز درمانی و فقدان کامل تجهیزات پزشکی رنج می‌برد. 

علی رغم کشف گور‌های جمعی در مناطق بیمارستانی که صهیونیست‌ها اقدام به عملیات نظامی کرده اند، مقامات غربی تاکنون درباره این موضوع سکوت کرده و بر حمایت همه جانبه خود از تل آویو در این نسل کشی تاکید دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم
  • هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • حماس: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان ناصر شواهدی بر نسل‌کشی فلسطینیان است
  • حماس: سفر هنیه به ترکیه به معنای جایگزینی میانجی‌گری قطر و مصر نخواهد بود
  • خواهر اسماعیل هنیه در زندان اسرائیل / دلیل: حمایت از حمله 7 اکتبر حماس
  • مشاور هنیه: دوره عربده‌کشی صهیونیست‌ها به سر آمده است
  • فصل جدید ترکیه-حماس؟