Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین،  استاندار در نشست ستاد مدیریت کرونا کرمان گفت: واکسیناسیون باید برای همه به ویژه کارکنان دولت و اصناف اجباری شود تا با پیک ششم کرونا در این استان روبه‌رو نشویم.

علی زینی‌وند ضمن درخواست از اداره‌ها برای تهیه فهرستی از کارمندان خود و مشخص شدن افراد واکسینه نشده، افزود: این آمار قابل رصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آموزش پرورش در زمینه واکسیناسیون همکاری خوبی داشته است، اظهار کرد: مسئولان باید بر واکسینه شدن کارکنان اداره‌ها تاکید کنند تا این کار به صورت کامل انجام شود.

بروز نشانه‌های پیک ششم

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمار کشور از افزایش بیماران سرپایی و افزایش بستری خبر می‌دهد، گفت: نشانه‌های پیک ششم کرونا در کشور در حال بروز است.

زینی‌وند با تاکید بر اینکه کرمان جزو استان‌های ضعیف در زمینه رعایت پروتکل‌ها محسوب می‌شود، افزود: از مردم می‌خواهیم این مهم را جدی بگیرند، زیرا شاید وضعیت بدتر شود.

به گفته وی، اولویت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون کروناست و ستادهای شهرستانی باید در این باره فعال شوند.

اتباع مجاز و غیرمجاز واکسینه شوند

استاندار کرمان در ادامه اظهار کرد: واکسیناسیون کرونای اتباع خارجی نسبت به آمار اتباع مجاز و غیرمجاز رقم ناچیزی است که باید افزایش یابد و از سوی دیگر باید هشدارهای کرونا را هم جدی بگیریم.

کرمان شهر قرمز کرونایی ندارد

محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان هم در این نشست با بیان اینکه در رنگ‌بندی وزارت بهداشت در کشور ۱۶شهرستان قرمز، ۲۲۷شهرستان زرد و ۸۶شهرستان در وضعیت آبی کرونا هستند، گفت: خوشبختانه در کرمان شهرستان قرمز نداریم، ۵ شهرستان از جمله زرند، رفسنجان و کرمان نارنجی و ۱۱شهرستان زرد ‌و ۷ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

رعایت ۴۳ درصدی پروتکل‌های بهداشتی  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم در این نشست گفت: فقط ۴۳درصد جمعیت استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که برای کنترل کرونا باید این آمار باید افزایش یابد. در این باره استان‌ها به ۲گروه تقسیم شدند که بیشتر استان‌ها از جمله کرمان در گروه دوم قرار گرفته‌اند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد با بیان اینکه شهرستان انار طی هفته گذشته از رنگ آبی به زرد تبدیل شده و در مجموع روند بیماری در استان کرمان طبق ارقام استانی و گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رو به نزول است اما شیب کندی دارد، افزود: شیوع کرونا در کرمان هفته گذشته تقریبا نسبت به هفته قبل‌تر از آن روند بیماری و بستری‌ها ثابت مانده است و شیب قابل توجهی نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به نگرانی از وضعیت توقف شیب نزولی و آغاز روند صعودی در کشور افزود: برای کنترل بیماری کرونا وابسته به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش میزان واکسیناسیون هستیم و در هفته ۳ تا ۴ درصد به جمعیت واکسیناسیون نوبت اول و دوم ما اضافه می‌شود که فراتر از پیش بینی، اما همچنان کم است.

به گفته وی، حدود یک میلیون ‌و ۸۴۰هزار نفر در کرمان در نوبت نخست و ۹۸۰هزار نفر در نوبت دوم واکسینه شده‌اند و به طور کلی در این استان ۷۲درصد نوبت اول و ۳۲درصد طی نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رشیدی‌نژاد بیان کرد: شدت واکسیناسیون در بخش‌های مختلف متفاوت و در شرق این استان نیز کمتر از میانگین است که به شرایط اقلیمی برمی‌گردد، لذا از فرمانداران خواستیم نشست‌های توجیهی برای مردم برگزار کنند.

به گفته وی، استان کرمان در واکسیناسیون با اندکی کاهش نزدیک به متوسط کشوری قرار دارد و در مجموع با رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون می‌توانیم به توقف بیماری امیدوار باشیم.

کد خبر 633682 برچسب‌ها كرونا در ايران استان‌ کرمان واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان کرمان واکسن کرونا پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان کمک‌رسانی به آنروا را از سر گرفت

آلمان امروز چهارشنبه تصمیم خود را برای تجدید همکاری با آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) اعلام کرد. 

این اقدام پس از آن صورت گرفت که کاترین کولونا، وزیر امور خارجه سابق فرانسه تحقیقات در مورد اینکه آیا برخی از کارمندان آنروا در حمله ۷ اکتبر به اسرائیل نقش داشته اند را به پایان رساند و از آنها رفع اتهام کرد.

گزارش کولونا نشان داد که طرف اسرائیلی «هنوز باید شواهد تأییدکننده‌ای» در مورد اتهامات خود مبنی بر همکاری کارکنان آنروا با حماس ارائه کند و افزود که آنروا به طور مرتب فهرست کارمندان خود را به اسرائیل ارائه می‌کرده است.

دولت آلمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در حمایت از این اصلاحات، دولت آلمان به زودی به همکاری خود با آنروا در غزه ادامه خواهد داد، همانطور که استرالیا، کانادا، سوئد و ژاپن قبلاً انجام داده اند. آلمان از نزدیک با نزدیک‌ترین شرکای بین المللی خود برای پرداخت بودجه بیشتر هماهنگ خواهد کرد. 

رژیم صهیونیستی برای پیشبرد اهداف خود در تجاوز به غزه و ایجاد قحطی در این باریکه، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا که بزرگترین نهاد امدادرسان در غزه محسوب می‌شود را متهم به دست داشتن در حمله هفتم اکتبر کرد. همین امر کافی بود تا کشور‌های غربی کمک‌های خود به این آژانس را قطع کنند؛ موضوعی که در نهایت فلسطینیان را در خطر گرسنگی قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • تداوم پنجشنبه‌های مهربانی با کمک یکی از کارمندان زندان یزد
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • آلمان کمک‌رسانی به آنروا را از سر گرفت
  • برنامه استقلال برای فتح قلعه یادگار/ نکونام در تعطیلات مشکل تعویض‌ها را حل می‌کند
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • اعتماد اجباری به رفیعی در پرسپولیس؛ حالا نوبت خالد آبادی و استقلال است