Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهره نفرات راه یافته به فینال رقابت‌های کشتی پهلوانی قهرمانی کشور مشخص شد.

به گزارش ایسنا، در پایان دور مقدماتی رقابت‌های کشتی پهلوانی قهرمانی کشور در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی، چهره نفرات راه یافته به فینال اوزان ۶ گانه این رقابت‌ها مشخص شد.

در وزن منفی ۶۰ کیلوگرم سجاد صالح پور(اصفهان) و امیرحسام محبی (کرمان)، در وزن منفی ۷۰ کیلوگرم امیر خدمتی (تهران) و ابراهیم ولیان (خراسان جنوبی)، در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم علیرضا کشاورز (فارس) و سیدعلی میرقائمی (تهران)، در وزن منفی ۹۰ کیلوگرم علیرضا صحرایی (خراسان رضوی) و مصطفی نجفی (خراسان جنوبی)، در وزن منفی ۱۰۰ کیلوگرم شایان عابدی (اردبیل) و علی امیرسرداری (لرستان) و در وزن مثبت ۱۰۰ کیلوگرم جابر صادق‌زاده (مازندران) و امیر محمدی (خراسان شمالی)  با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کشتی‌های فینال در وزن‌های منفی ۷۰ و مثبت ۱۰۰ کیلوگرم در حضور رییس‌جمهور برگزار خواهد شد و در پایان این رقابت‌ها نیز بازوبند پهلوان سال ۱۴۰۰ توسط رییس‌جمهور بر دستان قهرمان کشتی پهلوانی سنگین وزن این پیکارها بسته خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رقابت های کشتی پهلوانی قهرمانی کشور کشتی پهلوانی وزن منفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۸۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش قدس خراسان، رییس انجمن کشتی باچوخه شهرستان جوین گفت: این رقابت‌ها با حضور کشتی گیرانی از استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، مازنداران و تهران در حضور پرشور تماشاگران برگزار شد.

رضا قهرمان افزود: در این مسابقات، کشتی گیران در پنج وزن ۶۶، ۷۴، ۸۵، ۹۶ و بالای ۹۶ کیلوگرم با یکدیگر رقابت کردند که در پایان این نفرات عنوان نخست اوزان مختلف را کسب کردند: 
وزن ۶۶ کیلوگرم مهدی زرقامی از اسفراین
وزن ۷۴ کیلوگرم علی مردانی از اسفراین
وزن ۸۵ کیلوگرم مرتضی وطن دوست از قوچان
وزن ۹۶ کیلوگرم مصیب براتی از چناران
به اضافه ۹۶ کیلوگرم بهزاد اعتمادی از قوچان

به گفته رییس انجمن کشتی با چوخه شهرستان جوین، به نفرات نخست هر وزن ۱۰۰ میلیون ریال، نفرات دوم ۷۰ میلیون ریال و نفرات سوم نیز ۵۰ میلیون ریال به همراه حکم قهرمانی اهدا شد.

کشتی سنتی باچوخه از ورزش های پرطرفدار در خطه خراسان است که به عنوان میراث معنوی در فهرست آثار ملی ناملموس کشور ثبت شده است.

"چوخه" واژه ای کردی و نام لباسی است که ورزشکاران این رشته بر تن می کنند و چون شنل کوتاهی است که کشتی گیران آن را با شال سفید رنگی بر دور کمر محکم می کنند و از آنجا که این کشتی از قدیم بین عشایر کرد شمال خراسان مرسوم بوده است، به نام کشتی باچوخه خوانده شده است.
هزار و ۲۰۰ ورزشکار در ۲۲ هیات ورزشی در حوزه ورزش‌های حرفه‌ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی شهرستان جوین فعالیت دارند.

شهر "نقاب"، مرکز شهرستان جوین در ۳۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد
  • نفرات برتر رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی مشخص شدند
  • درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور
  • مختاری حضور در جام تختی را هم از دست داد
  • تکرار قهرمانی و ثبت یک رکورد تاریخی؛ فرنگی‌کارها امیدمان را بیشتر کردند
  • برگزاری مجمع هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی
  • کشتی گزینشی المپیک؛ حریفان نمایندگان ایران مشخص شدند
  • نایب قهرمانی تیم کوراش بانوان نهاوند در رقابت‌های کشوری
  • برگزاری قرعه کشی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک کشتی
  • قهرمانی ایران در رقابت‌های کشتی جام عبداله موحد