Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:10:38 GMT

۸۲ تخت مراقبت‌های ویژه در لرستان ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۸۷۱۴

۸۲ تخت مراقبت‌های ویژه در لرستان ایجاد شد

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان دکتر محمدرضا نیکبخت در جلسه هیات رییسه دانشگاه اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته امکانات و تجهیزات متعددی برای مجموعه بهداشت و درمان لرستان خریداری و در بیمارستان‌ها مستقر شده‌ است.

وی بیان کرد: طی ۲ سال گذشته ۱۳ دستگاه اکسیژن ساز، ۵۲۵ تخت دائم و موقت بیمارستانی، هفت‌دستگاه سی‌تی‌اسکن، پنج دستگاه ام آر آی و یک دستگاه سی تی آنژیوگرافی برای دانشگاه علوم پزشکی لرستان خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود دستگاه اکسیژن ساز در استان وجود ندارد اظهار داشت: همچنین از زمان آغاز شیوع کرونا تاکنون پنج واحد آزمایشگاه تست مخاطی در استان فعال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاکنون ۵۵۵ هزار و ۹۹۲ مورد نمونه‌گیری کرونا در استان انجام شده که از این تعداد ۱۸۹ هزار و ۶۵۱ مورد مثبت بوده است.

نیکبخت ادامه داد: تاکنون ۷۱ هزار و ۵۰۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری شده‌ که ۲ هزار و ۵۶۷ نفر جان باخته اند اما با این وجود لرستان نسبت به سایر استانها کمترین نرخ مرگ و میر بیماران کرونایی را داشته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی لرستان ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی لرستان علوم پزشکی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدعلی زلفی‌گل,وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اولین کنفرانس ملی مهارتی ایران،گفت:باید جایگاه دانشگاه فنی‌حرفه‌ای توسعه یابد بنابراین تبدیل دانشگاه فنی حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی در حال پیگیری است.
زلفی گل گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد مبنی‌ بر این‌که فارغ‌التحصیلان این دانشگاه شاغل هستند این درحالی است که ایجاد شغل برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بسیار هزینه می‌برد برای همین است که مقام معظم رهبری به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار تأکید می‌کنند.
وزیر علوم همچنین به ایجاد پارک علم و فناوری مهارتی و کنسرسیوم‌های اشتغال اشاره کرد که در این دانشگاه پیگیری می‌شود و افزود: در دو سال گذشته توجه و فعالیت زیادی درخصوص دانشگاه فنی و حرفه‌ای صورت گرفته است مبنی بر اینکه بودجه دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای هزار و دویست میلیارد تومان بود، هم اکنون امیدواریم به بیش از چهار هزار میلیارد تومان برسد و تقریباً چهار برابر شود.
وی افزود: بیش‌از هزار و پانصد میلیارد تومان نیز در سفرهای ریاست‌جمهوری به استان‌های مختلف برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای پیش‌بینی‌ شده است.وی همچنین از رفع مشکل استخدامی اعضای هیئت علمی در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای نیز خبر داد.

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود
  • تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری