Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ذبیح الله مجاهد» معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی دولت موقت طالبان امروز یکشنبه اعلام کرد که در نشست آینده وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان شرکت نخواهند کرد.

سخنگوی دولت موقت طالبان در این خصوص گفت: هیچ یک از نمایندگان ما در نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان شرکت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذبیح الله مجاهد در ادامه نشست برنامه ریزی شده تهران را «خوب» توصیف کرد.

این در حالیست که وزارت امور خارجه ایران پیشتر اعلام کرده بود که ۶ کشور ایران، چین، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در نشست حضوری وزرای امور خارجه در تهران شرکت خواهند کرد.

طرفین قصد دارند تلاش خود را بر چگونگی کمک به تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان با حضور همه اقوام متمرکز کنند.

این در حالیست که نخستین نشست در این قالب به صورت آنلاین در ۸ سپتامبر برگزار شد.

کد خبر 5334890

منبع: مهر

کلیدواژه: ذبیح الله مجاهد افغانستان طالبان ایران ایالات متحده امریکا افغانستان سوریه روسیه عراق رژیم صهیونیستی انتخابات عراق طالبان لبنان ترکیه ایران فلسطین رجب طیب اردوغان ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در گفت و گو با شبکه الجزیره تاکید کرد که این فلسطینی‌ها هستند که باید رهبران خود را انتخاب کرده و سرنوشت‌شان را تعیین کنند.

وی در ادامه افزود: مذاکرات ما با آمریکا در چارچوب درخواست برای آتش بس در غزه صورت می‌گیرد.

پیش از این وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «فؤاد حسین» وزیر خارجه این کشور در نشست اتحادیه عرب در سطح وزرا در قاهره شرکت کرده است.

وی در این نشست بر تداوم حمایت عراق از مقاومت ملت فلسطین در برابر ارتش رژیم صهیونیستی و جنایت‌های این رژیم در نوار غزه تاکید کرد.

وزیر خارجه عراق در این نشست تصریح کرد که کابینه این کشور با تخصیص ۲۵ میلیون دلار به آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا) موافقت کرده است.

فؤاد حسین تاکید کرد که کمک رسانی به این آژانس در کاهش دردها و رنج‌های ملت فلسطین از طریق تهیه تجهیزات پزشکی و کمک‌های بشردوستانه تأثیر زیادی دارد.

کد خبر 6062910

دیگر خبرها

  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد رونمایی می‌شود
  • نشست خبری وزیر امور خارجه و اسماییل هنیه برگزار شد
  • وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه پاکستان و انگلیس درباره افغانستان و غزه