Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدرضا صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: کمیته بین المللی آبیاری و زهکشی هر ساله بر اساس آیتم‌های مشخص شده صرفه جویی مصرف آب، از بین کارشناسان و بهره برداران، افرادی را انتخاب می‌کند و بعد از بررسی و اعلام نظر نهایی، افراد منتخب به کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی ICID، معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امسال غلامرضا انصاری به نمایندگی از شرکت تعاونی پنبه کاران داراب در زمینه فناوری صرفه جوییانه در مصرف آب، که با حمایت و نظارت کارشناسان این مدیریت به ویژه اداره آب و خاک و امور فنی و زیر بنایی شهرستان و همچنین حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، شناسایی و به کمسیون بین المللی آبیاری و زهکشی ICID، معرفی و از سوی این کمیسیون به عنوان کشاورز نمونه بین المللی انتخاب شد.

صالحی در ادامه اجرای طرح افزایش عملکرد گندم در نظام‌های تولید گندم بنیان با رویکرد کشاورزی حفاظتی و مدیریت بهم پیوسته آب و خاک را مهمترین عامل انتخاب انصاری به عنوان نمونه بین المللی، بیان کرد.

او ادامه داد: انصاری این طرح را در مساحت ۵ هکتار در روستای ماریان شهرستان داراب اجرا کرده و با حفظ حداقل ۳۰ و حداکثر ۵۰ درصد بقایای گیاهی در سطح پشته‌ها باعث افزایش رطوبت خاک، افزایش ماده آلی خاک از ۱.۰۳ به ۱.۳۲ درصد و در نتیجه کاهش مصرف آب مصرفی در مزرعه گندم شده است.

صالحی  بیان کرد: با نصب کنتور حجمی و اندازه گیری میزان آب مصرفی در طول دوره رشد گندم، نتایج نشان داد با تغییر سیستم آبیاری از غرقابی به قطره‌ای (تیپ) میزان آب مصرفی مزرعه گندم فوق به ۳۷۵۰متر مکعب در هکتار رسید، که کاهش ۳۰درصدی مصرف آب و افزایش ۲۵ درصدی عملکرد را به همراه داشته است.

معاون سازمان جهادکشاورزی فارس و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب انتخاب این کشاورز دارابی را افتخاری بزرگ برای استان فارس و کشور دانست و این موفقیت را به همه بهره برداران بخش کشاورزی و خانواده بزرگ جهاد کشاورزی تبریک گفت.

صالحی به کشاورزان توصیه کرد که از روش‌های نوین آبیاری و اجرای طرح‌های کشاورزی حفاظتی که منجر به توسعه پایدار بخش کشاورزی می‌شو د استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی داراب مصرف آب جهاد کشاورزی بین المللی مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا

سرهنگ محمدرضا بیلری گفت: با مراجعه یک کشاورز به مسئولان انتظامی و طرح شکایتی مبنی بر اینکه یک نفر در ازای بارگیری و ارسال چندین بار ذرت و دیگر محصولات کشاورزی به وی وعده پرداخت وجه داده است؛ اما پولی را به این فرد نپرداخته و حاضر به انجام تعهدات خود نیست پرونده برای رسیدگی‌های تخصصی به پلیس فتا ارجاع شد.

 وی افزود: بدین منظور ماموران پلیس فتا با هماهنگی‌های قضایی و واکاوی دقیق پیام‌های تبادل شده بین این کشاورز و طرف مقابل، موفق به احقاق حق این کشاورز و باز پرداخت ۱۷۰ میلیارد ریالی وجه مورد معامله به این کشاورز زحمتکش شدند.

فرمانده انتظامی قلعه گنج با اشاره به ارسال این پرونده به دادسرا برای پیگیری‌های بعدی از شهروندان خواست در امور خرید و فروش اموال و محصولات کشاورزی مورد نیاز خود در بستر فضای مجازی از اعتماد به افراد سودجو و کلاهبردار خودداری و تا قبل از شناسایی هویت طرف مقابل و صحت اموال مورد معامله از پرداخت وجه و یا ارسال کالا خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند