Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید غنی نظری خانقاه اظهار داشت: رتبه‌بندی یکی از مطالبات جدی فرهنگیان است که نمایندگان با ارزش و احترامی که برای علم، دانش و فرهنگیان قائل هستند نمی توانند نسبت به وضعیت معیشت معلمان بی‌تفاوت باشند.

نماینده مردم خلخال تصریح کرد: با حل مشکلات معیشتی معلمان کیفیت آموزش در کشور بالا می رود و نگاه به شغل شریف معلمی تغییر می‌کند قطعا افراد زیادی از نخبگان  کشور علاقمند به حوزه تدریس می شوند در گذشته به دلیل وضعیت اقتصادی این قشر از جامعه  رغبت برای کار در بقیه دستگاه‌های اجرایی کشور بیشتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بقیه افراد شاغل در دستگاه‌های اجرایی کشور علاوه بر دریافت حقوق پایه، حق ماموریت، پاداش و بن کالا دریافت می کنند، اما کارکنان آموزش و پرورش از این مزایا تا حدودی محروم هستند.

نظری خانقاه  وضعیت کارکنان حوزه بهداشت در کشور را  مطلوب دانست و گفت: مشکل بخش سلامت کشور تا حدودی حل شده در بخش فرهنگ هم باید با تصویب لایحه رتبه بندی معلمان مشکلات آنها حل شود،البته ارزش معنوی، پاداش معلمان است زیرا معلمی شغل نیست  هنر است.

وی با اشاره به جایگاه معلمان در بحث رتبه بندی تاکید کرد: تفاوت هایی از نظر حقوق و مزایا در میان  افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و سابقه طولانی تدریس دارد با افرادی که به تازگی فارغ التحصیل شده و به امر مقدس تعلیم مشغول است وجود دارد و این قانون جدید به نوعی آموزش را  مهندسی می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  افزود: در لایحه رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش باید به جایگاهی برسد که بتواند نهادهای دیگر را تغذیه کند.

نماینده مردم خلخال گفت:با تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان انگیزه‌ای برای فرهنگیان ایجاد می‌شود و با ارزش گذاری و رتبه دهی فعالیت معلمان در حوزه آموزش  بیشتر می‌شود.

وی افزود: این فضای رقابتی سالم در طول دوره آموزش با  نحوه تدریس، نوشتن مقاله، اختراع و نوآوری ارزیابی می شود و معلمان با ارتقای رتبه امتیاز،جایگاه اجتماعی کسب می کنند.«معلم استاد» جایگاه بالایی است که شاید در یک شهرستان 10 نفر بتوانند به چنین جایگاهی دست پیدا کنند.

نظری خانقاه تاکید کرد: در روند بررسی لایحه رتبه‌بندی باید از حرکت های پوپولیستی خودداری کنیم و نباید همه  افراد مشمول این لایحه شوند رتبه بندی باید شامل کسانی شود که پست سازمانی معلم دارند و به عنوان معلم استخدام شدند.

وی افزود: اگر من به عنوان نماینده مدیرکل آموزش و پرورش شوم نباید از امتیاز رتبه بندی استفاده کنم این اجحاف در حق معلمان است.

نماینده مردم خلخال اضافه کرد: بهبود کیفیت آموزش در کشور زمانی اتفاق می‌افتد که معلم به دنبال شغل دومی نباشد و بعد از اتمام تدریس به دنبال تحقیق و پژوهش برود نه اینکه منتظر پایان وقت کلاس باشد.

وی افزود: اگر بهره‌وری و کارایی  در حیطه آموزش بالا رود  قطعا مشکلات حوزه تعلیم و تربیت در کشور حل خواهد شد و می‌توان شاهد پیشرفت های خوبی در کیفیت آموزش کشور باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش در کشور از لحاظ ساختاری مشکلات چندانی ندارد، گفت: آموزش در کشور تک بعدی نیست و دانش آموزی که برای فراگرفتن تحصیل به مدرسه می‌رود علاوه بر تعلیم، تربیت  را یاد می گیرند و  به وضعیت بهداشتی و تربیت بدنی آنها هم توجه می‌شود ، اگرچه در سال‌های اخیر دانش‌آموزان کشور دچار چاقی شدند و در حوزه بهداشت نیاز به مراقبت های بیشتری دارند.

23231

کد خبر 1566608

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: معلم معلمان معلمان حق التدریسی مجلس یازدهم رتبه بندی معلمان لایحه رتبه بندی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۸۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقا ۶ پله‌ای ایران در حوزه توسعه ارتباطات

وزیر ارتباطات گفت: بر اساس آخرین اعلام اتحادیه بین المللی مخابرات در حوزه توسعه ارتباطات بین ۱۷۰ کشور از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ دست یافتیم و ۶ پله ارتقا یافته‌ایم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عیسی زارع‌پور  وزیر ارتباطات در حاشیه اولین نشست هفتگی هیئت دولت در سال 1403 در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس آخرین اعلام اتحادیه بین المللی مخابرات در حوزه توسعه ارتباطات بین 170 کشور از رتبه 81 به رتبه 75 دست یافتیم و 6 پله ارتقا یافته‌ایم.

وی افزود: شاخص‌هایی که بررسی می‌شود یکی فراگیری ارتباطات است و دیگری کیفیت و‌میزان استفاده مردم از زیر ساخت‌هاست.

وزیر ارتباطات گفت: در دو سال گذشته بیش از 7 هزار روستای بالای 20 خانوار به اینترنت متصل شده‌اند و بیش از 95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت دست یافته‌اند. انشالله این روند ادامه خواهد داشت.

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • جهش چشم‌گیر استقلال در آسیا
  • شرکت ۱۲۹ نفر از فرهنگیان آستارا در طرح شناسایی معلمان نمونه
  • استقلال از پرسپولیس و سپاهان جلو زد!
  • پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان
  • ارتقا ۶ پله‌ای ایران در حوزه توسعه ارتباطات
  • صدور احکام رتبه بندی برای بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش
  • پذیرش بیش از۹۱۸ هزار نفر در مراکز اقامتی آموزش و پرورش/استان فارس بیشترین اسکان نوروزی فرهنگیان
  • جایگاه دهم آسیا سهم دختران جوان فوتبال ایران
  • تیم فوتبال دختران جوان ایران در جایگاه دهم آسیا