Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@07:35:19 GMT

علت گرانی اخیر رب گوجه فرنگی

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۹۲۲۰

رییس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: گرانی رب گوجه فرنگی تابعی از گرانی گوجه نیست و تا ۱۰ روز آینده نرخ‌ها متعادل می‌شود.

خبرگزاری میزان - ایلنا نوشت: مصطفی دارایی نژاد گرانی اخیر رب گوجه فرنگی را تابعی از افزایش نرخ و نبود گوجه در بازار ندانست و افزود: کارخانه داران رب گوجه فرنگی، گوجه مورد نیاز خود را قبل از گرانی و کمبود این محصول خریداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۵ ماه پیش نرخ گوجه درجه یک کیلویی ۵ هزار تومان بود و گوجه ربی کیلویی ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ تومان خرید و فروش می‌شد. پس می‌توان نتیجه گرفت که نسبتی بین گرانی رب و گرانی گوجه وجود ندارد و گرانی اخیر را باید در مناسبات کاری کارخانه داران جست و جو کرد.

این فعال اقتصادی با اشاره به دلایل گرانی گوجه در روز‌های اخیر، گفت: گوجه دشت قزوین به اتمام رسید و تا گوجه شیراز به بازار برسد یک بازه زمانی ۱۰ الی ۱۵ روزه زمان لازم است در این برهه زمانی در بازار نرخ گوجه روند صعودی به خود گرفت و قیمت گوجه در میدان به ۸ الی ۱۰ هزار تومان رسید.

رییس اتحادیه بارفروشان ادامه داد: هنوز گوجه شیراز و بوشهر به بازار نرسیده است و گوجه شیراز نوبرانه است بعد از اینکه این بار به بازار بیایید شاهد شکسته شدن قیمت این محصول خواهیم بود. پس مصرف کنندگان بدانند که تا ۱۰ روز آینده نرخ گوجه متعادل می‌شود.

دارایی نژاد خاطر نشان کرد: قیمت گوجه ربی دشت قزوین در میدان کیلویی ۳ هزار تومان و قیمت گوجه درجه یک ۶ الی ۷ هزار تومان است. نرخ گوجه درجه یک دشت قزوین سر باغ کیلویی ۵ هزار تومان و گوجه ربی کیلویی ۱۵۰۰ تومان است.

به گفته وی، روند صادرات گوجه فرنگی کند شده است چراکه کشور‌های حوزه خلیج فارس که عمده خریداران این محصول هستند بیشتر خریدار گوجه فرنگی درجه یک گلخانه‌ای هستند و خریدار گوجه هوای آزاد ما نیستند.

رییس اتحادیه بارفروشان تصریح کرد: گوجه فرنگی گلخانه‌ای اصفهان در بازار موجود است و در روز‌های آینده گوجه گلخانه‌ای مناطق جلفا، یزد و شیراز. به بازار خواهد آمد.

وی با اشاره به شکسته شدن نرخ گوجه در ۱ آبان در میدان میوه و تره بار تهران، گفت: قیمت گوجه از ۱۰ هزار تومان به ۸ هزار تومان رسید چراکه عرضه این محصول فراوان شده است از این رو نرخ آن روند کاهشی به خود گرفت.

بیشتر بخوانید: التهابات قیمتی این بار در بازار رب گوجه فرنگی؛ افزایش ۵۰ درصدی قیمت در یک ماه

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبار اقتصادی گوجه فرنگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی گوجه فرنگی رب گوجه فرنگی هزار تومان قیمت گوجه نرخ گوجه درجه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۹۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلیپ پربیننده مهران مدیری در فضای مجازی برای مقایسه قیمت‌ها

صحبت‌های قابل تامل مهران مدیری درباره‌ گرانی‌های اخیر در قسمت جدید اسکار مورد توجه قرار گرفت. این ویدئو در ساعات اخیر در فضای مجازی وایرال شده و با واکنش‌های زیادی روبه رو شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی اعلام شد
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • کلیپ پربیننده مهران مدیری در فضای مجازی برای مقایسه قیمت‌ها
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو