Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، احمد ترحمی بهابادی روز یکشنبه در نشست ستاد کرونای شهرستان تفت ،متوسط واکسیناسیون کشوری را ۷۵ درصد، استان یزد را ۸۶ درصد ذکر کرد و افزود: این عدد در تفت به ۹۶ درصد رسید که این نشان دهنده وضع خوب استان در کشور و وضعیت بسیار خوب تفت در بین شهرستان های استان است.

معاون استانداری یزد ادامه داد: هم اکنون زمان سختی در واکسیناسیون است هرچند میزان مشارکت مردم پایین آمده در حالی که غالب متخصصان جهان بر روی واکسن اجماع دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هشت درصد افراد بالای ۶۰ سال که « دز» اول واکسن علیه کرونا را دریافت کردند، برای تزریق دز دوم اقدام نکردند، در حالیکه به گفته کارشناسان ، باید مردم نسبت به تزریق دز دوم واکسن حساسیت بیشتری نشان دهند تا فاصله ای بین دز اول و دز دوم رخ ندهد.

ترحمی با بیان اینکه واکسن بخش مهمی از پیشگیری است ولی تمامی پیشگیری در تزریق واکسن خلاصه نمی شود، بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی(۲ متر) و پرهیز از هرگونه تجمع به هر بهانه ای تأکید کرد.

وی تصریح کرد: هر گونه تجمع سبب انتقال ویروس کرونا می شود و فرقی بین نخل برداری، حضور در پارک و استخر شنا وجود ندارد.

دبیر ستاد کرونای استان یزد در ادامه بر ضرورت غربالگری و بیماریابی اشاره کرد و گفت: فاصله بین شناسایی بیمار مبتلا به کووید ۱۹ تا آغاز درمان و قرنطینه آن باید کم باشد تا کمتر ویروس در سطح جامعه منتقل شود.

وی با بیان اینکه دیگر راهکارهای ابتدایی مانند در خانه ماندن، منع تردد، بستن راه ها و مکان ها جواب نمی دهد و جامعه آن را برنمی تابد، افزود: باید فعالیت هوشمندانه را در جامعه ترویج کرد؛ از اینکه افراد در عین انجام فعالیت های خود نکات بهداشتی مانند ماسک، فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماع را رعایت کنند.

ترحمی  اضافه کرد: از ۱۵ آبان ماه حضور ارباب رجوع در تمامی اداره های استان صرفاً با ارائه کارت واکسن برنامه ریزی شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان تفت هم در این نشست، گفت: ۹۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و ۶۸ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال این شهرستان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

سید محمود واعظ پور با اشاره به بازدید از کارگاه های تولیدی با شاغلان بالای ۲۰ نفر، گفت: ۹۵ درصد شاغلان در این قبیل کارگاه ها و ۸۵ درصد کارکنان در کارگاه های زیر ۲۰ نفر علیه بیماری کووید ۱۹ واکسن کرونا دریافت کردند.

رییس بیمارستان شهید بهشتی تفت هم به نقش مهم واکسیناسیون در کاهش مرگ و میرها اشاره کرد و گفت: در سه ماهه اول امسال، ۳۲ نفر در این بیمارستان بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند که فقط چهار نفر واکسن کرونا تزریق کرده بودند.

سید نادر مصطفوی افزود: در سه ماهه دوم سال جاری ۳۰ مورد فوتی در بیمارستان ثبت شد که ۱۰ نفر فقط دز اول را تزریق کردند و ۲۰ نفر آنها کسانی بودند که عمداً واکسن نزدند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا واکسن کووید 19 یزد تفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا واکسن کووید 19 کرونا ویروس کرونا واکسن کووید 19 یزد تفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۹۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد

بلوکی مقدم رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات گفت: واکسیناسیون طیور بومی با هدف افزایش سطح ایمنی بر علیه بیماری نیوکاسل و کاهش احتمال ابتلا در پرندگان روستایی و بالتبع کاهش میزان انتقال آن به طیور صنعتی در مناطق شهری و روستایی به خصوص مناطق با تراکم واحد صنعتی صورت می‌گیرد.

او افزود: به همین منظور کارشناسان واحد طیور شبکه اقدام به توزیع ۶ هزار دز واکسن آشامیدنی طیور بومی کرده است.

بلوکی مقدم اظهار کرد: این میزان واکسن، جهت ایمنی ۶ هزار قطعه طیور بومی که از سوی شهروندان در شهر قاین و حومه پروش داده می‌شود توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده جیرفت قطع می شود
  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • تمساح خونی، پیشتاز فروش اکران نوروزی در خراسان رضوی
  • آسیا پیشتاز رشد اقتصادی جهان خواهد بود؟
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • تحقیقات دانشگاه آکسفورد در مورد سرطان ریه