Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@09:22:04 GMT

تشریح جزئیات عملیات «ربیع النصر» در یمن

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۹۶۲۹

‍‍‍‍‍‍

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، جزئیات عملیات «ربیع النصر» در دو استان «شبوه» و «مأرب» که به آزادی ۳۲۰۰ کیلومتر مربع از خاک این کشور منجر شد را تشریح کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن که یکشنبه پیش از انجام عملیات موفق «ربیع النصر» (بهار پیروزی) در دو استان «مأرب» و «شبوه» و تحقق تمام اهداف مورد نظر خبر داده بود، امروز همان‌طور که وعده داده بود طی یک کنفرانس خبری به توضیح در خصوص جزئیات این عملیات پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این عملیات، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، بیش از ۲۷۸ عملیات از جمله ۱۶۱ عملیات در اراضی اشغالی یمن و ۱۱۷ عملیات در عمق خاک سعودی انجام داد. یگان موشکی نیز ۱۳۰ حمله انجام داد که ۹۵ حمله در اراضی اشغال شده یمن و ۳۵ حمله در عمق خاک سعودی صورت گرفت و در طول عملیات نصرالربیع، در مجموع چهار پهپاد شناسایی و جاسوسی شامل یک فروند پهپاد CH۴، یک فروند پهپاد وینگ لونگ و دو پهپاد اسکن ایگل منهدم شد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن افزود: شمار پاسخ‌های موفق به حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز به ۲۹۶ مورد رسید و نیرو‌های ما با وجود تشدید حملات هوایی ائتلاف سعودی که شمار آن به ۷۰۵ حمله می‌رسید، به عملیات ربیع‌النصر ادامه دادند. اگر دشمن فکر می‌کند که با حملات جنگنده‌های خود می‌تواند پیشروی نیرو‌های ما را محدود کند یا عزم سربازان و مجاهدان ما را در هم بشکند، باید بداند که این تنها یک توهم است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در حال تکمیل...

 

 

 

برچسب ها: یمن ، ائتلاف سعودی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: یمن ائتلاف سعودی ربیع النصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه از انهدام ۵۰ پهپاد مهاجم اوکراین خبر داد

وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور شب گذشته ۵۰ پهپاد اوکراینی را رهگیری و منهدم کرده است.

به نقل از رویترز، در بیانیه این وزارتخانه آمده است که حمله شب گذشته یکی از گسترده‌ترین حملات هوایی علیه روسیه محسوب می‌شود.

مقام‌های روسی گفتند که در جریان این حملات ۲ غیرنظامی کشته و یک انبار سوخت به آتش کشیده شد.

این وزارتخانه اعلام کرد: ۲۶ پهپاد در منطقه بلگورود، ۱۰ فروند در بریانسک، هشت فروند در کورسک، ۲ فروند در تولا و همچنین یک پهپاد در هر یک از مناطق اسمولنسک، ریازان، کالوگا و مسکو سرنگون شدند.

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود روسیه که هم مرز با اوکراین است، گفت که ۲ غیرنظامی در نتیجه این حمله هواپیمای، کشته شدند.

رومن استاروویت، فرماندار منطقه کورسک روسیه نیز طی پیامی در پیام‌رسان تلگرام گفت که روستای تیوتکینو که بار‌ها مورد گلوله باران قرار گرفته، با بمب‌های خوشه‌ای مورد هدف قرار گرفته ولی در پی این حملات تلفات جانی گزارش نشده است.

روسیه می‌گوید حملات هواپیما‌های بدون سرنشین اوکراینی حمله تروریستی محسوب می‌شود.

فرماندار منطقه غربی اسمولنسک روسیه نیز گفت که یک پهپاد اوکراینی به یک انبار سوخت برخورد کرد و آن را آتش زد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شهادت یک نفر در حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در لبنان + جزئیات
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • ماجرای قتل ۳۰ هزار تومانی در کبابی!
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • نگرانی صهیونیست‌ها بعد از سرنگونی پهپاد هرمس توسط حزب‌الله
  • ائمه جماعات با جهاد تبیین، ارزش آب و برق را تشریح کنند
  • خسروپناه: با‌ حمله اسرائیل پیروزی تمدنی برای ایران شکل گرفت
  • حمله کوبنده مقاومت عراق به هدفی مهم درجولان اشغالی
  • حمله گسترده اوکراین به نقاط مختلف روسیه با 50 پهپاد/  ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد
  • روسیه از انهدام ۵۰ پهپاد مهاجم اوکراین خبر داد