Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) و عمامه‌گذاری طلاب حوزه‌های علمیه مراغه افزود: علمای بسیاری با فقر و نداری بزرگ شده و به جایگاه والای علمی و فرهنگی رسیده‌اند که نمونه بارز آن مراجع عظام تقلید، امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند.

وی اضافه کرد: طلبگی دارای جایگاه رفیعی  بوده و پس از انبیا و امامان، علما و روحانیان دارای جایگاه معنوی، علمی و فرهنگی بزرگ هستند و نزدیکترین افراد به جایگاه نبوت محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امروز نیز آحاد مردم هم باید بدانند که طلبگی امر مهمی است و طلبه‌ها برای رسیدن به مدارج بالای علمی و فقهی تلاش بسیار می‌کنند و بر همین اساس باید مردم به روحانیون و علما اجر نهاده و آنان را گرامی دارند.

وی خطاب به طلاب حوزه‌های علمیه مراغه افزود: باید حالت عبودیت خالص به درگاه الهی را در خود احیا کنیم؛ به ویژه روحانیون و طلاب در این زمینه اهتمام خاصی داشته باشند چراکه لباس سربازی اهل بیت و امام زمان (عج) را بر تن داشته و این عمامه و قبا لباسی مقدس است.

وی ادامه داد: اگر طلاب در عبادت و کارهای خود خالص بوده و از نظر شئونات اسلامی کوشا باشند، به مقامی خواهند رسید که فرشتگان نیز به آن جایگاه غبطه می‌خورند.

وی با اشاره به خصایص اخلاقی پیامبر (ص) اضافه کرد: ایشان بهترین اسوه و الگو برای کسانی است که به خداوند ایمان دارند و پروردگار را یاد می‌کنند.

وی افزود: اگر از عبودیت، استقامت، سخاوت و مهربانی پیامبر و اهل بیت تاسی و تبعیت کنیم، سعادت دنیا و آخرت نصیب ما خواهد بود.

به گزارش ایرنا در این آیین همزمان با سالروز میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) ۱۴ نفر از طلاب حوزه علمیه مراغه به لباس روحانیت ملبس شدند.

برچسب‌ها حوزه علميه آذربایجان شرقی مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه آذربایجان شرقی مراغه حوزه علميه آذربایجان شرقی مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۹۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وکیلی: وعده صادق اولین اقدام جهان اسلام در مقابل تجاوز تاریخی به کنسولگری ایران بود/ منافع ملی حوزه انسجام بخشی ایرانیان است

فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد : اگر جوابی قاطع به رژیم صهیونیستی داده نمیشد تیر یاسی بر قلب تمام جنبش مقاومت می شد و وعده صادق اولین اقدام جهان اسلام در مقابل این تجاوز تاریخی بود.

محمد علی وکیلی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: سالیان سال است که رژیم صهیونیستی به خود اجازه می دهد دانشمندان ما را ترور و به اماکن ما حمله کند و در مرحله آخر به کنسولگری کشورمان حمله کرد که حکم خاک ایران را داشت.

وی افزود: اگر جوابی داده نمی شد تیر یاسی بر قلب تمام جنبش مقاومت میشد و تمام امید جریانات مقاومت به موازنه بخشی جمهوری اسلامی ایران در این رویارویی نامتوازن است.

وکیلی ادامه داد: اگر سکوت می کردیم و ملاحظات منطق های، صبر راهبردی و ... را ترجیح میدادیم، ما هیچ چیز برای رو کردن نداشتیم. این رژیم یاد گرفته که اگر جوابی نگرفت گام بعدی را محکمتر بردارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: وعده صادق اولین اقدام جهان اسلام در مقابل این تجاوز تاریخی بود.

وی اظهار داشت: اردن به لحاظ جغرافیایی حائل بین کشور‌های اسلامی و اسرائیل است و طولانیترین مرز را با فلسطین اشغالی دارد و در پس میزبانی از فلسطینیان نان جاسوسی از محور مقاومت را میخورد.

وکیلی افزود: اردن در نفاق تاریخی زندگی کرده است. پدر سلطان فعلی اردن نماد یک منافق در حکومت‌های اسلامی بود. خوشبختانه وعده صادق دست آن‌ها را رو کرده است.

وی اظهار داشت: راه نجات فلسطین با توجه به مرز جغرافیایی با کرانه باختری اردن است. مشروط به این که ملت اردن توجه داشته باشند.

فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: به لحاظ تاریخی مشخص شده است که منافع ملی حوزه انسجام بخشی ما است. بعد از نقلاب هر زمان مسئله به منافع ملی گره بخورد روایت حزبی و نگاه حزبی را کنار میگزاریم و پشت سر روایت ملی قرار میگیریم و زبان وحدت ملی غالب میشود.

دیگر خبرها

  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • بررسی فقهی، پزشکی عبادات و عقود افراد دارای اختلالات گفتاری
  • حفظ جایگاه طلاب از وظایف دادگاه ویژه روحانیت است
  • فراخوان هفتمین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان اعلام شد
  • سپاه‌پاسداران به افتخار و عزت جهان اسلام تبدیل شده است
  • وکیلی: وعده صادق اولین اقدام جهان اسلام در مقابل تجاوز تاریخی به کنسولگری ایران بود/ منافع ملی حوزه انسجام بخشی ایرانیان است + فیلم
  • وکیلی: وعده صادق اولین اقدام جهان اسلام در مقابل تجاوز تاریخی به کنسولگری ایران بود/ منافع ملی حوزه انسجام بخشی ایرانیان است
  • رونمایی از کتاب پیامبر رحمت در نمایشگاه کتاب سارایوو
  • لایحه عفاف و حجاب در پیچ و خم تصویب توسط آقایون/ انصاری‌راد: اجرای طرح حجاب نباید موجب توهین به پیامبر اسلام (ص) شود