Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، زهرا برهان زهی معاون اداره‌ کل آموزش و پرورش زاهدان، در نوزدهمین وبینار از سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با اشاره به اینکه وحدت پیام‌آور عقلانیت، حکمت و عدالت است،  اظهار کرد: ما وحدتی را دنبال می‌کنیم که فلسفه‌ وجودی آن چهارده قرن گذشته رقم خورد «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: بررسی آیات مختلف کتاب الهی و تفکر در احوال گذشتگان و عبرت‌آموزی از آن‌ها ما را با نیازهای امت اسلامی آشنا می کند و امت اسلامی را متوجه این مساله می‌کند که باید نسبت به رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی بیشتر کوشا باشد.

این فعال فرهنگی زاهدان با اشاره به اینکه قرآن از ما می‌خواهد  به روز باشیم، گفت: درخواست قرآن این است که متناسب با تغییر و تحولات آینده، آمادگی خاصی را داشته باشیم و با رویکردی کثرت‌گرا و نقشی پویا و مؤثر بتوانیم به اهداف متعالی خود دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: هنوز نیم قرن از ولادت پیامبر(ص)  نگذشته بود که سه تمدن بزرگ، رم، ایران و مصر در هم شکسته شد و یک قرن پس از آن تمدن عظیم و مقتدر و با عزت اسلام در مرکز جهان شکل گرفت. پیامبر با درایت، تیزهوشی، ذکاوت و مدیریت مدبرانه خود به شیوه‌های متحدسازی و انسجام قبایل، اقوام، سلایق و گروه‌های مختلف مسلط بود و از تمامی عوامل و مؤلفه‌ها و مبانی موثر در ایجاد وحدت دینی، سیاسی و اجتماعی نهایت بهره را برد.

برهان زهی از اتحاد امت اسلامی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امام و رهبری نام برد و گفت: به صد دلیل مختلف وحدت اسلامی و انسجام واجب است و به صد دلیل دیگر هم رسیدن به این هدف شدنی است و هیچ ادله‌ای وجود ندارد، مبنی بر اینکه وحدت تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تنها نسخه شفاف و اثربخش برای علاج دردهای جهان اسلام انسجام، یکدلی و همگرایی است،تصریح کرد: با کمال تاسف علاوه بر عوامل بیرونی که جهان اسلام مورد هجمه فکری، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی استعمارگران قرار می‌گیرد، آسیب دیگری که بر وحدت اسلامی اثر منفی می‌گذارد، ناآگاهی و کج ‌فهمی در میان مسلمانان است.

معاون اداره ‌کل آموزش و پرورش زاهدان با اشاره به اینکه با جهل نسبت به خدا، رسول خدا(ص) و شریعت، رفتارهای مبتنی بر تفریط و افراط به وجود می‌آید، گفت: با جهل نسبت به موارد مذکور تعصباتی که مبتنی بر تعادل و تفکر نباشد، به وجود می‌آید و باعث سوء استفاده دشمنان و شکل گیری جریان‌های تکفیری می‌شود تا گروهی از مسلمانان خودشان را ذی‌حق بدانند و گروهی دیگر از مسلمانان را تکفیر کنند.با این سیاست، مسلمین از همدیگر فاصله می‌گیرند. 

وی از ناآگاهان به‌ عنوان پیاده‌ نظام دشمن نام برد و گفت: دشمنان برای نابودی مسلمین و اسلام، تمامی امکانات سیاسی و اقتصادی و تجهیزات خود را بسیج کردند تا اسلام را مضمحل و تضعیف کنند؛ بنابراین وظیفه‌ ماست با تیزهوشی و درایت و آگاهی و اقتدار نسبت به این ترفند استعمارگران آگاه و مسلط باشیم.

برهان زهی با تاکید بر اینکه بیزاری جستن از دشمنان باید توسط همه مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگر ناآگاهی، انفعال و افتراق باشد، آینده‌ مسلمین و جهان اسلام در مصادره بیگانگان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: کنفرانس1400 جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۹۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است

آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب یکی از دلایل مقابله صهیونیست ها و استکبار جهانی با ایران اسلامی را تضعیف اسلام و امت اسلامی دانست و اظهار داشت: هیچ یک از قدرت های بزرگ و کوچک جهانی نمی توانند مشاهده کنند که اسلام به عنوان یک قدرت اثر گذار در جهان بشریت باشد و به همین جهت به عناوین مختلف با اسلام دشمنی می کنند.

آیت الله استادی، افزود: حال امت ، علما و اندیشمندان جهان اسلام چه وظایفی در این میان دارند؛ باید آگاهانه و با هوشیاری کامل و دقیق، وظایفی که دارند را به خوبی انجام دهند و آسیب ها را به خوبی رصد کرده و بشناسند.

عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم، عنوان کرد: یکی از عوامل تضعیف مسلمین نزاع واختلاف است؛ در گذشته نیز هر گونه جنگ ، خونریزی و درگیری های لفظی و تنش آفرین ریشه در اختلاف داشته است این در حالی است که این وضعیت به نفع هیچ یک از طرفین نبوده است بلکه دشمنان سود برده اند.

وی ادامه داد: صهیونیسم بین الملل و دشمنان اسلام هیچ دلسوزی نداشته و موجودیت اهل سنت و شیعه را به ضرر خود می دانند لذا از هز راه و مسیر که بتوانند اسلام را تضعیف کنند وارد می شوند.

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، تصریح کرد: حکام کشورهای عربی و اسلامی منطقه توجه نمایند که مصداق آب به آسیب دشمنان ریختن شکل نگیرد و با بی توجهی موجب تضعیف اسلام و تقویت دشمان نشوند.

وی در پایان تاکید کرد: باید به آنچه که اسلام ، قرآن و پیامبر خواسته اند توجه کرد و با برادری ، الفت و دوستی در کنار یکدیگر همدلی و اخوت برقرار نماییم و از هرگونه تنازع و اختلاف و جنگ دوری کرده که در واقع امری عقلانی است زیرا که جهان اسلام با وحدت موفق خواهد بود.

 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • دردهای سمت چپ سر نشانه چیست؟
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است