Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:28:23 GMT

۲ گروه از شکارچیان غیرمجاز در مراغه دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۹۸۱۲

۲ گروه از شکارچیان غیرمجاز در مراغه دستگیر شدند

غلامرضا زارع روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محیط‌بانان طی گشت و کنترل شبانه در منطقه جنوبی سهند با یک گروه شکارچی غیرمجاز برخورد کردند و آنان را تا روستای سعیدآباد تعقیب کردند اما شکارچیان خودرو خود را رها و متواری شدند.

وی ادامه داد: پس از توقیف خودرو شکارچیان اهل بانه، آنان مجبور به معرفی خود به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: از شکارچیان متخلف پنج سر خرگوش و یک قلاده روباه و و ۲ قبضه اسلحه شکاری مجاز کشف و ضبط و پس از دریافت جرایم زیست محیطی پرونده قضایی برای آنان تشکیل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: همچنین محیط بانان روز گذشته طی گشت و کنترل در منطقه جنوب‌شرق سهند با یک گروه شکارچی غیرمجاز برخورد کرن و پس از کمین چند ساعته در منطقه «ترابلار» سهند، شکارچیان غیر مجاز با هفت قبضه اسلحه مجاز متوقف شدند.

زارع بیان کرد: سلاح نامبردگان به اداره حفاظت محیط زیست مراغه منتقل و از هرگونه شکار آنان جلوگیری و همچنین تعهدنامه دریافت شد.

زارع از ساکنان روستاهای حاشیه سهند خواست در صورت مشاهد شکارچیان غیرمجاز، موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

دامنه‌های سهند با ۱۲۹ هزار هکتار وسعت، زیستگاه انواع حیوانان و پرندگان است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی شکارچیان غیرمجاز مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی شکارچیان غیرمجاز سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی شکارچیان غیرمجاز مراغه اداره حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۹۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات

حمیده خدنگی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر گفت: در پی بررسی وضعیت محیط زیستی شهرستان از ابتدای فروردین امسال توسط کارشناسان این اداره تاکنون تعداد ۱۴ مرکز غیر مجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات شناسایی شده است.

وی افزود: فعالیت آلاینده این واحد‌ها در زمینه جمع‌آوری غیر اصولی تفکیک زباله و ضایعات بدون رعایت اصول بهداشتی و محیط زیست بوده و فعالیت آلاینده این واحدها، علاوه بر ایجاد آلودگی محیط زیست، تهدیدی جدی علیه بهداشت و سلامت عموم مردم است.

خدنگی در پایان تصریح کرد: با توجه به عدم رعایت ضوابط و مقررات جاری ملاک عمل محیط زیست توسط واحد‌های مذکور، پیگیری لازم به منظور رفع آلایندگی تا حصول نتیجه مثبت انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • شناسایی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه