Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به بیمه سال زراعی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در اصفهان اظهار داشت: یک میلیون و ۱۷۰ هزار رأس دام در استان بیمه شدند که ۳۰ درصد سطح را پوشش دادند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه ۹۰ میلیون قطعه طیور معادل ۶۰ درصد طیور در استان بیمه شدند، افزود: باغات ۱۹ هزار و ۲۸۰ هکتار معادل ۳۰ درصد، زراعت ۶۳ هزار هکتار معادل ۳۰ درصد، ابنیه و سازه‌های گلخانه‌ای ۵۱۰ هزار متر مربع، آبزیان ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه بیمه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده ۷۰ میلیارد تومان غرامت به خسارت‌دیدگان در بخش بیمه کشاورزی پرداخت شود که تاکنون ۱۱ میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی هم در حال پیگیری است، گفت: در سال زراعی جدید باید تعرفه‌ها اعلام شود بنابراین از صندوق بیمه کشور درخواست کردیم که تعرفه‌ها را به استان اصفهان ابلاغ کند و مابقی اعتبار مورد نیاز برای پرداخت را به صندوق بیمه استان بدهند تا خسارت را پرداخت کنیم.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه از کشاورزان، دامداران و باغداران و گلخانه‌داران درخواست داریم نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند، عنوان کرد: صندوق بیمه هم باید به موقع غرامت‌ها را پرداخت و منابع اعتباری را تأمین کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: استان اصفهان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی همواره موردم هجوم حوادث غیرمترقبه در حوزه کشاورزی قرار می‌گیرد، مخاطرات جوی مثل سرمازدگی، آفات نباتی، بیماری‌ها، سیل، خشکسالی، کم آبی، موج‌های گرما و سرما، تگرگ، صاعقه و بسیاری دیگر از حوادث حوزه کشاورزی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: درگیری همه مساحت استان با خشکسالی و  قرار گرفتن ۹۵ درصد از مساحت استان در  وضعیت خشکسالی شدید، کم بارشی، عدم کشت ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع وزارت جهاد کشاورزی را ملزم می‌کند که به صورت جدی ورود کند و به استان کمک ویژه‌ای کند، استقبال از بیمه نباید این میزان باشد و ضرورت دارد کمک ویژه برای افزایش میزان بیمه محصولات انجام شود.

شیشه‌فروش با بیان اینکه بیمه تنها راه جبران خسارت در بخش کشاورزی است، افزود: ضرورت دارد، تعهدهای بیمه‌گرها افزایش پیداکند، تمام ریسک‌ها و عوامل خسارت‌زا باید بیمه شوند و تقویت کارگزاران و ارزیابی به موقع باید انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم بیمه محصولات کشاورزی و زراعی مانند بیمه خودرو اجباری شود و کشور سیاستی را اعمال کند که بیمه در بخش کشاورزی اجباری شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس

کلیدواژه: منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان حوادث غیرمترقبه اصفهان بیمه محصولات کشاورزی عوامل خسارت زا در کشاورزی حوادث حوزه کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۹۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش خروجی سد زاینده‌رود/ آب فردا عصر به اصفهان می‌رسد

احمدرضا صادقی در گفت‌وگو یا خبرنگار مهر اظهار داشت: خروجی سد زاینده‌رود با هدف توزیع سومین نوبت آب برای اراضی کشاورزی شرق اصفهان از ساعاتی پیش افزایش یافت.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم فردا عصر آب در رودخانه زاینده‌رود شهر اصفهان جاری شود، خاطرنشان کرد: تعداد روز و حجم رهاسازی آب برای اراضی کشاورزی هنوز مشخص نشده و طی جلسات آینده با حضور نمایندگان کشاورزان در استانداری تعیین و تصمیم‌گیری خواهد شد.

سرپرست معاونت بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان همچنین ذخیره کنونی سد زاینده رود را ۳۸۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

کد خبر 6080389

دیگر خبرها

  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • افزایش خروجی سد زاینده‌رود/ آب فردا عصر به اصفهان می‌رسد
  • افزایش شعب پرداخت خسارت بدنه خوردو بیمه البرز
  • ضرورت ساخت خوابگاه متاهلی ۳۰ واحدی در دانشگاه ایلام
  • اعلام زمان اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی | تعرفه‌های درمانی این کشور همسایه ۱۸ برابر ایران است!
  • اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی از اول فروردین
  • اعلام زمان اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی | تعرفه‌های درمانی ایران این کشور همسایه ۱۸ برابر ایران است!
  • زمان اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی / تفاوت تعرفه‌های درمانی ایران با دیگر کشورها
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند
  • بیمه سلامت قزوین هزینه درمان کودکان را ۱۰۰ درصد پرداخت می‌کند