Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که نگاه ایران خودرو در راستای منویات مقام معظم رهبری، به توانمندی های داخل کشور و تولید ملی است، گفت: بر همین اساس ظرفیت تولید ۸۰ درصد از محصولات ایران‌خودرو،‌ طی سه سال آینده به برند داخلی اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایمنا، فرشاد مقیمی در مراسم آغاز تولید خودروی تارا اتوماتیک و پروژه توسعه محصول K۱۲۵ با بیان اینکه خودروی تارا با گیربکس دستی در کوتاه‌ترین زمان ممکن چهار ستاره کیفی را دریافت کرده و تا پایان سال نسخه اتوماتیک این محصول، پنج ستاره کیفی را دریافت خواهد کرد، اظهار کرد: عدم تولید خودرو با سه ستاره کیفی یکی از اهدافی است که دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توانستیم در سال گذشته ۳۵ درصد رشد تولید را رقم بزنیم، افزود: نهضت داخلی سازی را به عنوان یکی از سرفصل‌های اصلی برنامه‌های ایران خودرو دنبال کردیم و توانستیم از سال ۹۸ تا به امروز حدود ۲۵۸ میلیون یورو کاهش ارزبری را رقم بزنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: این دستاورد حاصل همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های قطعه سازی و صنایع دفاعی و هوافضا بوده است.

مقیمی با بیان اینکه بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، در نقشه راه ترسیم شده، به سمت داخلی‌سازی پلتفرم خودرو حرکت کرده‌ایم، اضافه کرد: محصول پروژه K۱۲۵ در بهمن ماه ۱۴۰۱ روانه بازار داخلی و صادراتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم‌زمان پلتفرم برقی این محصول نیز در دست طراحی و نمونه سازی است. گیربکس آن نیز در مرحله نخست AT خواهد بود و در آینده به گیربکس DCT و موتور سه استوانه ارتقا خواهد یافت.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه نزدیک به سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در خودروی تارا انجام شده، گفت: بخشی از این سرمایه گذاری را قطعه سازان و بخشی از را خودروسازان انجام دادند. اکسل این خودرو در هفته گذشته به تولید انبوه رسید که تکنولوژی ساخت آن برای نخستین بار وارد کشور شده است. این اکسل نسبت به اکسل خودروی ۴۰۵، ۲۰ کیلوگرم کاهش وزن دارد.

مقیمی با تاکید بر اینکه برنامه آینده ایران خودرو تولید سالی یک محصول جدید است، ادامه داد: به گونه‌ای برنامه ریزی کرده‌ایم تا هم‌زمان با اتمام یک محصول، پروژه تولید محصول جدید آغاز شود. همزمانی این پروژه‌ها می‌تواند اهداف کشور را در تولید خودرو به سرانجام برساند.

وی تاکید کرد: پلتفرم مشترک می‌تواند در کاهش بهای تمام شده، دستیابی به مقیاس اقتصادی و قابلیت صادرات به خارج از کشور مؤثر باشد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که هم‌زمان با تولید خودروی تارا و K۱۲۵، چند محصول دیگر ارتقا یافته است، خاطرنشان کرد: محصولات موجود را با استانداردهای روز و نیازمندی‌های جامعه به روز کرده‌ایم. محصولاتی مانند راناپلاس، سورن پلاس، سمند سال، ۲۰۷ با سقف پانوراما از جمله این محصولات است.

مقیمی ادامه داد: هم چنین در اواخر امسال، رانا پلاس مجهز به گیربکس شش سرعته دستی و نیمه اتوماتیک را به بازار عرضه خواهیم کرد. دنا پلاس شش سرعته دستی نیز در حال سپری کردن مرحله تولید آزمایشی است و در آینده نزدیک به بازار عرضه خواهد شد. تولید وانت آریسان‌دو با بهبودهای جدید نیز از حدود یک ماه دیگر آغاز خواهد شد. همچنین پروژه‌های مربوط به محصولات جایگزین خودروهای ۲۰۶، ۲۰۷، سورن پلاس و دنا نیز بزودی شروع خواهد شد، تولید خودروی برقی نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اقدامات ایران خودرو دیزل، تصریح کرد: امسال توانستیم خودروی تاکتیکی ۶در۶ سه محور را تولید کنیم و ۲۴ دستگاه از آن را تحویل دهیم. نمونه اتوبوس برقی در یک ماه آینده در ایران خودرو دیزل رونمایی خواهد شد، این خودرو با شاسی داخلی و تغییراتی جزئی داخلی سازی می‌شود.

مقیمی افزود: موتور ۴۵۷ با استاندارد یورو ۵ را به زودی عرضه خواهیم کرد و نمونه موتورهای ۳۵۵ و ۳۶۴ با استاندارد یورو ۵ نیز آماده شده است.

منبع: خبر آنلاین

کد خبر 530909

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ایران خودرو خودروسازي صنعت صنعت خودرو صنعت خودروسازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گروه صنعتی ایران خودرو تولید خودرو خودروی تارا خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدل‌های جدید خودروهای برقی چینی در نمایشگاه بانکوک

خودروسازان چینی مانند جیلی و اکسپنگ قرار است در نمایشگاه بانکوک، یک نمایشگاه یک هفته‌ای که چهارشنبه (۲۷ مارس) آغاز می‌شود، جدیدترین خودروهای برقی خود را برای مشتریان تایلندی رونمایی کنند.

به گزارش ایسنا، با افزایش فروش خودروهای برقی، خودروسازان چینی در نمایشگاه بین‌المللی خودرو بانکوک این هفته در کانون توجه قرار خواهند گرفت و این امر بر چالش فزاینده‌ای برای غول‌های خودروسازی ژاپنی تاکید می‌کند.

خودروساز زیکر در هانگژو، در ماه ژوئن دو مدل خودروی الکتریکی را در تایلند ارائه خواهد کرد. زیکر با شرکت‌های چینی مانند بی‌وای‌دی و گریت وال موتورز که در حال حاضر بیشترین سهم را از بازار خودروهای برقی تایلند دارند، رقابت خواهد کرد.

شرکت خودروسازی اکسپنگ، یک خودروی پهپاد پرنده را در غرفه خود به نمایش می‌گذارد و در نظر دارد امسال پنج نمایشگاه در تایلند افتتاح کند تا خودروهای برقی بالاتری را ارائه دهد.

خودروسازان چینی متعهد شده‌اند که بیش از ۱.۴۴ میلیارد دلار در تاسیسات تولید در بزرگترین قطب تولید خودرو در جنوب شرقی آسیا سرمایه‌گذاری کنند. تایلند در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۰ درصد از تولید سالانه خودرو خود را به خودروهای برقی تبدیل کند. سال گذشته تایلند ۱۶۴ خودروی برقی باطری تولید کرد.

بر اساس گزارش رویترز، خودروسازان بزرگ ژاپنی قرار است ۱۵۰ میلیارد بات (۴.۳۴ میلیارد دلار) در تایلند طی پنج سال سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در دو ماه آینده
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پژو پارس در سال جدید
  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در ۲ ماه آینده
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید
  • ورود شیائومی به بازار پررقابت خودرو
  • آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو
  • تویوتا هایلوکس برقی وارد بازار می‌شود
  • ادامه فراخوان متقاضیان محصول پارس پس از تعطیلات نوروزی
  • مدل‌های جدید خودروهای برقی چینی در نمایشگاه بانکوک
  • ترخیص ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودروی وارداتی در سال ۱۴۰۲