Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-20@04:18:47 GMT

زعفران چند؟

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۹۹۷۸

زعفران چند؟

آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت بازار زعفران اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو زعفران نگین نوبرانه( تولید امسال) با نرخ ۲۱ تا ۲۲ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود.

او قیمت کنونی هر کیلو زعفران دسته مربوط به تولید سال قبل را ۹ میلیون تومان، پوشال را ۱۲ تا ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نگین را ۱۳ تا ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سوپر نگین را ۱۴ تا ۱۷ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضرحداقل قیمت هر مثقال زعفران ۵۰ هزار تومان و حداکثر ۹۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میری ادامه داد: بنابر دستورالعمل خرید حمایتی زعفران توسط وزیر جهاد کشاورزی هر کیلو زعفران نگین با نرخ ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از کشاورزان خریداری می شود که این امر اتفاق خوبی است که امیدواریم در انواع زعفران های دیگر همچون سرگل، پوشال و دسته اتفاق بیفتد که کشاورزان رضایت خاطر داشته باشند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به تاثیر خرید حمایتی بر بازار زعفران بیان کرد: خرید حمایتی زعفران تا برداشت محصول جدید در سال آینده باید استمرار یابد تا کشاورزان اطمینان خاطر داشته باشند که قیمت زعفران کاهشی ندارد و همواره صادرکنندگان مطمئن شوند که دولت پشتیبانی می کند.

به گفته او، بنابر ابلاغ دستورالعمل خرید حمایتی توسط وزیر جهاد کشاورزی، قیمت اعلامی حداقل نرخ زعفران در بازار است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت تولید بیان کرد: آمارها نشان می دهد که تاکنون رقم قابل ملاحظه ای برداشت نشده است، چرا که برداشت زعفران از ۵ مهر آغاز و تا پایان آذر ادامه دارد، اما آنچه مسلم است با توجه به خشکسالی و کم آبی، احتمال کاهش تولید زعفران وجود دارد، اما درصد و رقمی تا پایان فصل نمی توان اعلام کرد.

میری ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که با توجه به خشکسالی، کم آبی، گرانی آب و عدم انگیزه کشاورزان برای تولید به واسطه پایین بودن قیمت، تولید زعفران کاهش خواهد داشت.

این مقام مسئول نسبت به قاچاق زعفران هشدار داد و گفت: با توجه به مشکلات بازگشت ارز به سامانه نیما و مقرون به صرفه نبودن صادرات، قاچاقچیان از این موقعیت سوء استفاده کردند و تا زمانی که صادرکننده به ازای هر کیلو زعفران صادراتی یک میلیون تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مابه التفاوت به سامانه نیما پرداخت کند، قاچاق ادامه خواهد داشت.

او در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران تصریح کرد: بنابر آمار ۶ ماهه گمرک، صادرات زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد رشد داشته است که با رفع موانع صادراتی پیش بینی می شود که در ۶ ماهه دوم صادرات رشد قابل توجهی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت زعفران میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کیلو زعفران خرید حمایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد

حشمت عزیزان رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه امسال خرید کلزا در استان ایلام قبل از همه استان‌های کشور آغاز شد، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، با بخش خصوص قرارداد منعقد شده و مشکل خاصی در زمینه خرید کلزا وجود ندارد و همچنین بخش اول پرداخت وجه کلزاکاران در استان انجام شده است.

عزیزان با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی کلزا در سال جاری کیلویی ۳۵۰ هزار ریال است، افزود: قیمت خرید تضمینی کلزا در سال گذشته به ازای هر کیلو ۳۰۰ هزار ریال و میزان خرید این محصول در استان ۶ هزار تن بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به آغاز برداشت کلزا در استان، تصریح کرد: تا کنون حدود ۱۰ هزار تن کلزا در سطح استان خریداری شده و پیش بینی می‌شود که امسال بیش از ۱۷ هزار تن کلزا در سطح مزارع استان برداشت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • شور زندگی در جمعه بازار همدان
  • سورپرایز قیمت طلا برای عروس و دامادها
  • آخرین فرصت خرید نهال گردوی اصلاح شده فقط با 40 هزار تومان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • راهنمای خرید مانیتور ال جی و سامسونگ
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد