Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، اظهار داشت: تزریق واکسن و ایمنی حاصل از واکسیناسیون به طور کامل و ۱۰۰ درصد از مرگ و میر ناشی از کرونا پیشگیری می‌کند و شایعاتی که در مورد فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا گفته می‌شود، به هیچ عنوان صحیح نیست؛ چون مطالعات علمی، دانشمندان و مراکز پژوهشی نشان داده اند که واکسیناسیون یکی از مهمترین عوامل مقابله با کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: واکسن یکی دو ساله به وجود نیامده و ۱۰۰ سال است که در ایران واکسن برای مقابله با بیماری‌ها از جمله سیاه سرفه، کزاز و فلج اطفال تزریق شده و موجب کنترل و ریشه کنی بیماری ها شده است اما واکسیناسیون، یک کار علمی است.

عین الهی بیان داشت:‌ایران در پزشکی قدمت بسیار دیرینه‌ای دارد. به عنوان نماینده ۲۰ هزار عضو هیات علمی و ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی باید بگویم که واکسیناسیون برای نجات جان مردم و عزیزان ما لازم است. هر فردی که فوت کند، متاثر می شویم اما برای تامین سلامت مردم حتما باید واکسیناسیون با پوشش بالا انجام شود.

وزیر بهداشت گفت: امروز از وضعیت این خوابگاه بازدید کردیم و متاسفانه مشکلات عمده ای در این خوابگاه وجود دارد که دانشجویان از عدم رسیدگی های کافی در دوران گذشته، گلایه داشتند اما اولویت جدی و مهم دولت سیزدهم، رسیدگی به مشکلات مردم است و دانشجویان نیز برای ما اولویت دارند و قابل احترام هستند.

وی افزود: در واکسیناسیون نشان دادیم که ما می توانیم و با مشارکت مردم در مدت کوتاهی و حدود دو ماه و نیم توانستیم بیش از ۷۰ درصد از جمعیت هدف را در نوبت اول، واکسینه کنیم و حتما به دنبال حل مشکلات رفاهی و خوابگاهی دانشجویان نیز هستیم و از مردم و خیرین و سایر نهادهای مردمی و انقلابی می خواهیم که در این کار خیر نیز مشارکت کنند.

وزیر بهداشت گفت: تمام افرادی که در کشور واکسن کرونا را دریافت می‌کنند، رصد می شوند و متاسفانه بیش از ۸۵ درصد از بیمارانی که جان خود را از دست می‌دهند، واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند و نگرانی موج ششم بخاطر افرادی است که واکسینه نشده اند.

عین الهی گفت: امیدواریم ظرف مدت کوتاهی، مشکلات کوتاه مدت دانشجویان مانند بازسازی و ترمیم ساختمان خوابگاه کوی دانشگاه علوم پزشکی را حل کنیم اما برای حل اساسی مشکلات مانند تخریب و ساخت خوابگاه های جدید، زمان بیشتری نیاز است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ نفر در خوابگاه را دارد که به دلیل وضعیت نامناسب خوابگاه ها، توانسته اند یک هزار و ۷۰۰ نفر را اسکان بدهند. خوابگاه های متاهلی این دانشگاه نیز مشکلاتی دارد اما تا کنون ۶۰ زوج متاهل در این خوابگاه اسکان یافته اند اما برنامه دانشگاه علوم پزشکی تهران، اجاره کردن ساختمان های برای اسکان دانشجویان است.

وی اضافه کرد: بهبود وضعیت خوابگاه ها از اولویت های اصلی وزارت بهداشت است. به دانشجویان مستقر در خوابگاه کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران قول دادم که در هفته های آینده مجددا از این خوابگاه بازدید کنم تا ببینیم مشکلات آنها حل شده است یا خیر.

عین اللهی خاطرنشان کرد: می توان بودجه و منابع را برای کارهای لوکس و تزییناتی هزینه کرد اما اولویت اول ما، بهبود وضیعت خوابگاه کوی دانشگاه علوم پزشکی است و در این زمینه تا جایی که امکان داشته باشد، منابع لازم را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار خواهیم داد.

وزیر بهداشت گفت: دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی خیلی زود واکسن کرونا را تزریق کردند و اکثر آنها دو دُز واکسن را تزریق کرده اند که خیال ما کمی راحت تر شده است اما دستورالعملی برای خوابگاه های دانشجویی از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تهیه شده تا اگر دانشجویی دچار بیماری شد، اقدامات لازم مانند ایزوله کردن آنها انجام شود.

وی ادامه داد: با سرعت بالای واکسیناسیون در کشور، خوشبختانه وضعیت بیماری بهتر می شود. امروز همه دانشجویان مستقر در خوابگاه کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ماسک استفاده کرده بودند. یکی از مشکلات ما در کشور، ناقص بودن اطلاعات برخی افراد در زمینه کرونا و واکسن است اما اکثر مردم واکسن تزریق کرده اند چون می‌دانند که مقاومت بدن آنها در مقابله با کروناافزایش می یابد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر بهداشت واکسن واکسیناسیون خوابگاه کوی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران واکسن کرونا وزیر بهداشت خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۹۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان هشت پروژه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است، اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد بوده که ابتدا ۲۳ درصد پیشرفت داشت که الان پیشرفت فیزیکی آن به ۶۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۵۱۵ تخت به ۶۱۱ تخت رسیده است، افزود: اگر پرداخت اعتبار این بیمارستان به همین روال باشد، سال آینده افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بیمارستان «رازی» کوهدشت نیز ۵۵ درصد پیشرفت داشته که اعتبارات آن تأمین نشده است، ادامه داد: اگر اعتبار آن اختصاص پیدا می‌کرد، روند پیشرفت آن بیشتر می‌شد.

دلفان با بیان اینکه بخشی از اعتبارات این بیمارستان باید از سوی سازمان مدیریت و بخشی هم توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شد، گفت: سازمان مدیریت نتوانسته سهم خودش را عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه بیمارستان «گهر» دورود نیز ۲۵۶ تخت دارد و ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: سه پروژه دیگر سفر دولت شامل درمانگاه «بزنوید»، «چمن سلطان» و امامزاده «محمدحسن» تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: همچنین زایشگاه خرم‌آباد که جز مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بوده نیز عملیاتی و تکمیل شده است.

کد خبر 6087655

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است