Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ پائین بودن سهمیه سوخت گازوئیل مالکان تراکتورها در مناطق جنوبی استان ایلام از جمله شهرستان مهران طی روزهای اخیر کشاورزان را با مشکلات جدی مواجه کرده ‌است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام،کشاورزی یکی از بخش‌هایی است که علاوه‌بر ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، به افزایش تولید و جلوگیری از خروج ارز از کشور به واسطه واردات محصولات کشاورزی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به مکانیزه شدن کارهای کشاورزی و استفاده از ماشین‌آلات در مراحل کاشت و برداشت محصولات کشاورزی استفاده از سوخت در این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌توان گفت تامین سوخت مورد نیاز یکی از پایه‌های اساسی بخش کشاورزی محسوب می‌شود و بی‌توجهی به تامین سوخت ماشین آلات کشاورزی می‌تواند مشکلات بسیاری را برای کشاورزان در فصول کاشت و برداشت بدنبال داشته باشد.

براساس گفته کشاورزان مهرانی طی سال‌های گذشته کمبود سهمیه گازوئیل سبب شده تراکتورداران سوخت کافی جهت شخم اراضی کشاورزی شهرستان نداشته باشند که این امر مشکلات بسیاری را برای کشاورزان به دنبال داشته‌ و متأسفانه تمهیدات لازم جهت رفع این مشکل طی سال‌های گذشته اندیشیده نشده‌ و هرساله با آغاز فصل کاشت عدم تامین سوخت تراکتورداران به یک معضل برای کشاورزان تبدیل می‌شود.

سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاک در لرستان قطع می‌شودتقسیم سهمیه سوخت معادن به خانه معدن زنجان واگذار شودسهمیه سوخت تاکسی‌های متخلف در سیستان‌ و بلوچستان قطع ‌می‌شود

امیر خسروی یکی از کشاورزان مهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: هم‌اکنون که فصل کشت محصولات کشاورزی است متأسفانه با کمبود تراکتور در شهرستان مهران مواجه هستیم و بیشتر تراکتورداران به دلیل نبود سوخت حاضر به همکاری نیستند.

وی با بیان این‌که هرسال محصولات بسیاری در شهرستان مهران تولید و روانه بازار مصرف می‌شود گفت: هرساله شاهد بروز چنین مشکلاتی در مناطق مختلف استان هستیم که این امر کم‌توجهی مسئولان مربوط به حوزه کشاورزی را نشان می‌دهد.

فرهاد کریمیان یکی دیگر از کشاورزان مهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به این‌که شغل درصد بالایی از جمعیت استان ایلام کشاورزی است اما متأسفانه زیرساخت‌های لازم در این زمینه در استان مهیا نیست افزود: در این شرایط مسئولان باید تدبیری برای تامین سوخت تراکتورداران بیندیشند تا هرچه سریع‌تر شاهد رفع مشکل کشاورزان این شهرستان باشیم.

محمود ملکشاهی یکی از تراکتورداران مهرانی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: ماهانه 500 لیتر گازوئیل در نظر گرفته می‌شود که با توجه به وسعت اراضی کشاورزی این میزان سوخت برای تراکتورداران کافی نیست و ضروری است مسئولان مربوط جهت افزایش سهمیه سوخت اقدام نمایند.

حشمت‌الله نظر و نیز دراین‌باره به خبرنگار تسنیم گفت: رایزنی‌ها جهت رفع مشکل تراکتورداران مهرانی با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان انجام‌شده است.

معاون جهاد کشاورزی مهران با اشاره به اینکه شهرستان مخران یکی از قطب‌های کشاورزی استان است و سالانه حدود 30 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت محصولات مختلف قرار می‌گیرد بیان داشت: در تلاشیم با هماهنگی‌های انجام شده حل مشکل سهمیه تراکتورداران طی هفته‌های آتی مرتفع شود.

علی‌اصغر چاغروندی نیز در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: برآورد سهمیه سوخت با نظر کارشناسان جهاد کشاورزی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بر اساس مولفه‌هایی همچون سطح زیرکشت و نوع تراکتور انجام می‌شود.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی ایلام در ادامه افزود: با وجود اعلام سهمیه تراکتورداران، طی هفته گذشته 200 لیتر به سهمیه تراکتور داران اضافه شده است.

وی  اظهار داشت: 20 درصد مازاد بر سهمیه تراکتورداران نیز در اختیار مدیران جهاد کشاورزی شهرستان قرارگرفته و تراکتوردارانی که سطح زیر کشت بالایی دارند می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها از این سهمیه استفاده نمایند.

انتهای پیام/180/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گفت وگو جهاد کشاورزی تامین سوخت سهمیه سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۲۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شرکت ملی پخش فرورده‌های نفتی منطقه سبزوار در جلسه بررسی مسائل و مشکلات سوخت بخش‌های کشاورزی صنعت و معدن شهرستان بردسکن گفت: بیشترین قاچاق سوخت در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد که باید متولیان امر تدابیر لازم اتخاذ کنند و تمامی ادوات کشاورزی را به دستگاه جی پی اس مجهز کنند.

حمید مظفری‌نژاد با اشاره  به ظرفیت و پتانسیل‌های شهرستان بردسکن در بخش معدن، کشاورزی و صنعت افزود: بر اساس نیاز سوخت را به شهرستان بردسکن اختصاص خواهیم داد و نخواهیم گذاشت رونق تولید و رشد اقتصادی در منطقه متوقف شود.

وی از فرماندار بردسکن خواستار اختصاص هزار متر مربع زمین برای احداث ساختمان اداری ناحیه نفتی بردسکن شد و قول داد در صورت تامین زمین مورد نیاز و سند آن به نام شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی ثبت شود این طرح را تا پایان امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد.

علی دهقان‌زاده فرماندار بردسکن هم این نشست با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰ واحد معدنی و وجود راه‌های مواصلاتی و بخش کشاورزی این شهرستان گفت: بردسکن دومین شهر معدنی استان خراسان رضوی و پایتخت تولید مس در شرق کشور است و نباید شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی در تامین سوخت مورد نیاز شهرستان سخت‌گیری کند.

 

دیگر خبرها

  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد