Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:11:48 GMT

رییس بنیاد مسکن کشور:اقتصاد روستا باید بچرخد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۲۷۸۷

رییس بنیاد مسکن کشور:اقتصاد روستا باید بچرخد

اکبر نیک‌زاد یکشنبه شب در نشست بررسی مشکلات روستاهای شهرستان سروستان افزود:  اگر اقتصاد روستا درست شود مردم برای آسفالت کوچه به من و شما نیازی ندارند، خودشان آستین بالا می زنند و کوچه و معابر را آسفالت می کنند. 

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در ادامه بر لزوم تامین معیشت برای روستاییان تاکید کرد و افزود: در برخی از مناطق روستایی مشکل زمین کمتر است ، اراضی ملی در حاشیه روستا اجازه توسعه را می دهد، در این مناطق نیازی به رعایت محدودیت سرانه ۲۰۰ متر مربع برای هر واحد مسکونی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نیک زاد گفت:‌اگر زمین موجود است و مردم هم متقاضی هستند می توان اراضی بیشتری اختصاص داد، در این مناطق می‌توان به روستاییان اجازه داد در محل زندگی خود تامین معیشت داشته باشند، چطور چینی ها در پشت بام خانه خود سبزی می کارند، چرا روستایی ما نباید بتواند در خانه خودش سبزی کاری کند؟

وی ادامه داد : نباید به روستاییان زیاد سخت گرفت ، سرانه خانه روستایی در مناطقی که زمین موجود است ۵۰۰ متر مربع یا ۷۰۰ متر مربع باشد اتفاقی نمی افتد فقط باید مراقب باشید دلالان به این مناطق راه نیابند و مردم را گرفتار کنند.

نیک زاد بر لزوم توسعه گردشگری روستایی تاکید کرد و گفت: در زمینه روستاهای هدف گردشگری باید با اولویت این طرح دنبال شود ، هر منطقه ای که این قابلیت را دارد باید گردشگری روستایی در آن دنبال شود ، بسیاری از شهروندان در روزهای تعطیل به گردشگری می پردازند ، همین روستاهای اطراف باید مکانی برای گردشگری سالم روستایی باشد، گردشگری روستایی اقتصاد روستا را حرکت می دهد و نباید از آن غفلت کرد.بنیاد مسکن در زمینه مطالعه و اجرای طرح های گردشگری روستایی هزینه می کند و سرمایه می گذارد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: از جمله مسایل مهمی که باید به آن پرداخت رعایت اصول فنی در اجرای طرح های عمران روستایی است ، پولی که بنیاد مسکن می‌گذارد و سرمایه ای که تامین می شود و اعتباری که اختصاص می یابد با هزاران مشکل تامین می شود و بودجه کشور است ، باید در اختصاص و هزینه کرد آن دقت فراوان داشت، هزینه کرد این اعتبار در روستایی که هنوز زیر سازی ندارد و آسفالت شده است به منزله هدر دادن منابع است ، طرح آسفالتی که هنوز یکسال از عمر آن نگذشته وقتی بلند شود و خراب شود در مردم بدبینی ایجاد می کند ، رعایت اصول فنی یک اصل اساسی است.

نیک زاد در ادامه سفر دو روزه به استان فارس از روستاهای شهرستان های جهرم ، خفر ، قیر و کارزین ، زرین دشت ، داراب و سروستان بازدید و مشکلات این مناطق را بررسی کرد.

شهرستان سروستان در فاصله ۷۵ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها سروستان بنیاد مسکن فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سروستان بنیاد مسکن فارس سروستان بنیاد مسکن فارس گردشگری روستایی بنیاد مسکن نیک زاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۲۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت


فرامرز دانش اظهار داشت: هر زمان که بارندگی در شهرستان سرباز اتفاق می افتد، با توجه به این که منطقه کوهستانی است و مسیر سیلاب مشخص است، آب باران راه خود را پیدا می کند و در نهایت سیل خسارت چندانی به جان و مال مردم وارد نمی‌کند. اما زیرساخت های کشاورزی و راه‌های روستایی تخریب می‌شود و از آنجایی که برخی از راه‌های روستایی آسفالت نیستند، بارندگی سبب انسداد راه‌های روستایی و ایجاد سیل و روان آب می‌شود.

  دانش عنوان کرد، باتوجه به اینکه اکثر زمین های کشاورزی در مجاورت و حریم رودخانه قرار دارند با طغیان سیلاب و رودخانه، قسمتی از زمین های کشاورزی دچار سیل بردگی و تخریب می شوند.
وی گفت: در حاضر در بخش های تابعه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرباز در حال بازگشایی مسیرها هستند و مشکل خاصی در سرباز پس از بارندگی نداشته‌ایم و تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله هلال احمر، بنیاد مسکن، اداره برق و .‌‌.. به حالت آماده باش درآمده‌اند و به محض اعلام مردم در خصوص آبگرفتگی و یا تخریب منازل ، بنیاد مسکن  و هلال احمر وارد عمل می‌شوند و کمک‌های اولیه از جمله چادر و سایر امکانات زندگی برای این افراد فراهم می‌شود، هلال احمر و بنیاد مسکن هم برای ایجاد فضای اسکان سیل زدگان کارهای لازم را انجام خواهند داد.

دانش عنوان کرد: خوشبختانه این سیل خسارت جانی و مالی به‌صورت جدی نداشته و اگر هم تخریبی اتفاق افتاده باشد، هلال احمر. بنیاد مسکن پس از بررسی‌های لازم، پیگیری انجام می‌شود و خوشبختانه ما گزارش  جان باختن بر اثر سیل اخیر سرباز نداشته‌ایم.

فرماندار سرباز عنوان کرد: مسیرهای روستایی شهرستان سرباز که بر اثر بارندگی شدید صعب العبور شده‌اند با استفاده از ماشین آلات مورد نیاز در حال بازگشایی هستند.

وی گفت: بر اساس نقشه‌های هوایی، سامانه بارشی در سطوح مختلف زرد، نارنجی و قرمز به مدت 10 روز است که  وارد سرباز شده و همچنان فعال  می‌باشد.

فرماندار سرباز عنوان کرد: از آن جایی که سرباز بیشترین  راه روستایی را به خودش اختصاص داده حمایت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را  در خصوص تامین ماشین آلات سنگین از جمله بولدوزر و گریدر نیاز داریم و از آنجایی که 70 درصد راه های این شهرستان خاکی هستند با تامین این دستگاه‌ها، کمک بزرگی به حوزه راه سازی و بازگشایی راه‌های سرباز در زمان بحران می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • افتتاح بیش از ۵۰ طرح روستایی در صومعه سرا