Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «جعفر قادری» روز دوشنبه، در باره بیانیه اخیر FATF در مورد ایران، گفت: این نهاد می‌تواند محدودیت‌های را در بحث مبادلات اقتصادی برای کشور ایجاد کند، اما نباید سرنوشت توسعه کشور را به تحریم‌ها و حضور در FATF پیوند بزنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور به موضوعات داخلی و محدودیت‌هایی بر می‌گردد که برخی برای کشور ایجاد کردند، اما می‌توان با توجه به ظرفیت‌ها با این موانع مقابله کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قادری تکیه بر توان داخلی را عامل رفع موانع بین المللی در مبادلات اقتصادی دانست و گفت: تکیه بر توانمندی و ظرفیت‌های داخلی کشور کمک می‌کند که بهانه گیری‌های نهادهای بین المللی  درباره ایران کم‌رنگ شود.

وی بیانیه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) درباره ایران را سیاسی خواند و گفت: ایران با تمام توان از حقوق خود دفاع می‌کند و برای پیشرفت کشور معطل حضور در FATF و یا سازمان‌های بین المللی نمی‌ماند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: برخورد سیاسی با مساله FATF در محافل و مجامع بین المللی باعث شده تا این نهاد در قالب مساله اقتصادی به اهرم و ابزاری برای سیاست‌بازان و سیاستمداران بین المللی تبدیل شود و آنها از این ابزار برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

قادری اظهار کرد: برخی نهادهای بین المللی سعی می‌کنند در شکل‌های مختلفی برای ایران ایجاد محدودیت کنند و در قالب FATF می‌خواهند با تحت فشار قرار دادن ایران، به اهداف سیاسی خود نزدیک شوند.

نماینده مردم شیراز بیان کرد: ایران هم می‌تواند با استفاده از ابزارهای اقتصادی مقابله به مثل کرده و نگذارد سیاستمداران مخالف مردم ایران به اهداف خود برسند.

وی افزود: بخشی از محدودیت‌های FATF منطقی است که ایران با پذیرش آنها مخالفتی ندارد، اما در مقابل ایران حاضر به پذیرفتن برخی از مواد این معاهده که موضوعات سیاسی را دنبال می‌کند نیست.

گروه ویژه اقدام مالی(FATF) روز پنجشنبه ۲۹ مهر در بیانیه ای اعلام کرد که نام ایران همچنان در لیست سیاه این کار گروه باقی مانده است. گروه ویژه اقدام مالی از  فوریه ۲۰۲۰ در سایه همه‌گیری ویروس کرونا فرآیند بررسی وضعیت کشورهای را که در لیست سیاه قرار داشتند متوقف کرده بود.

پربیننده ترین دوگانه تورم و افزایش حقوق‌ ها / افزایش حقوق پلکانی؛ خوب یا بد؟ جدال مجلس با دولت بی‌ پول؛ نماینده همه مردم باشید نه یک گروه! آینده مبهم سرمایه‌ گذاری در ترکیه / اردوغان با لیر چه می‌ کند؟ ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۸/۲ تصمیم نهایی درباره میزان افزایش دستمزدها اسفند اعلام می شود / احتمال رد طرح افزایش پلکانی حقوق کارمندان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۳۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی باستین در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ از ۸ اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، افزود: در این نمایشگاه توانمندی همه استان‌های کشور در حوزه‌های مختلف و فرصت‌های سرمایه‌گذاری تجاری و به ویژه زنجیره ارزش محصولات راهبردی ارائه می‌شود.

وی با بیان این‌که در این نمایشگاه بین‌المللی زنجیره ارزش دو محصول راهبردی استان بوشهر یعنی خرما و آبزیان عرضه می‌شود، از بخش خصوصی فعال استان تقاضا کرد در این نمایشگاه حضور پیدا کنند، چراکه از ۷۰ کشور خارجی نمایندگان بخش دولتی و خصوصی و فعالان اقتصادی در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تأکید کرد: با زمینه‌ای که در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ فراهم شده است، با برگزاری نشست‌های دوطرفه نسبت به شناسایی فرصت‌ها و نیاز‌هایی سایر نقاط کشور و کشور‌هایی که نیازمند محصولات ما هستند اقدام و زمینه توسعه مبادلات بازرگانی، اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در استان فراهم شود.

وی گفت: قرار است در نمایشگاه ایران اکسپو نسبت‌به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با استان‌های دیگر در زمینه‌های مختلف اقدام و هم این‌که زمینه‌ای فراهم تا منجر به انعقاد قرارداد با دیگر کشور‌ها هم شود.

باستین اظهار کرد: از همه دستگاه‌های متولی استان بوشهر برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است و آمادگی کامل در بخش‌های مختلف وجود دارد و ان‌شاءالله برگزاری ایران اکسپو ۲۰۲۴ باعث تحقق اهداف مورد نظر شود و دستاورد‌های خوبی را برای استان به همراه داشته باشد.

وی با بیان این‌که برای حضور فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های اقتصادی، تولیدی و صادراتی در این نمایشگاه یاد شده هیچ محدودیتی وجود ندارد، گفت: براساس اطلاعات کسب شده تا کنون بین ۱۵ تا ۲۰ فعال بخش خصوصی تولیدی و اقتصادی استان بوشهر برای حضور در این نمایشگاه غرفه گرفته‌اند و ان‌شاءالله با حضور خود و تعامل و نشست‌ها با تجار داخلی و خارجی و سرمایه‌گذاران از این فرصت استفاده مطلوب برده شود.

دیگر خبرها

  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • محصول خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه صادراتی
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی
  • فلسفه ظرفیتی در اختیار قرار می‌دهد که از نگاه انحصارگرا خارج شویم
  • واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به سفر رئیسی به پاکستان
  • واکنش عضو کمیسیون امنیت‌ملی به سفر رئیسی به پاکستان
  • تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی مهم می‌تواند در حل مشکلات منطقه موثر باشد
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است/قدردانی شریف از رئیسی