Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه از آنکارا خواست تا درباره تصمیمش برای اخراج سفرای 10 کشور از جمله آمریکا توضیح دهد.

پیشتر «دیوید ساسولی» رئیس پارلمان اروپا نیز به تهدید اردوغان درباره اخراج سفرای 10 کشور از آنکارا واکنش نشان داده و در پیامی توییتری نوشت: «اخراج 10 سفیر نشانه حرکت مستبدانه دولت ترکیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما مرعوب نخواهیم شد».

رئیس‌جمهور ترکیه شنبه اعلام کرد که سفرای ۱۰ کشور از جمله آلمان و ایالات متحده که خواستار آزادی «عثمان کاوالا» شده بودند، عنصر نامطلوب اعلام خواهند شد.

وی با اشاره به اصطلاحی که در دیپلماسی به کار می‌رود و به معنای اولین قدم قبل از اخراج است، گفت: من به وزیر خارجه کشورمان دستور داده‌ام که این ۱۰ سفیر را در اسرع وقت به عنوان عنصر نامطلوب اعلام کند.

وزارت امور خارجه ترکیه شامگاه دوشنبه گذشته سفیران ۱۰ کشور را به دلیل بیانیه مشترک آنها که خواستار آزادی عثمان کاوالا تاجر ترکیه‌ای زندانی در این کشور شده بود احضار کرد.

سه‌شنبه هفته پیش بود که سفارتخانه‌های آمریکا، کانادا، فرانسه، فنلاند، دانمارک، آلمان، هلند، نیوزلند، نروژ و سوئد خواستار آزادی کاوالا شدند که به دلیل نقش ادعایی در اعتراضات سال ۲۰۱۳ و تظاهرات‌های بعدی آن، چهار سال است در زندان به سر می‌برد.

اردوغان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «من به وزیران خارجه [این کشورها] گفتم که نمی‌توانم میزبانی‌شان را بپذیرم.»

 رسانه‌های ترکیه روز یکشنبه خبر دادند که وزارت خارجه این کشور تلاش کرده تا رجب طیب اردوغان را درباره عدم اخراج سفرای 10 کشور خارجی متقاعد کند.

خبرگزاری ترکیه‌ای ANKA‌ با اشاره به این موضوع گفت که اردوغان روز 21 اکتبر دستوری صادر کرد که سفرای تعدادی از کشورها «عنصر نامطلوب» شناخته شوند. مسئولان وزارت خارجه ترکیه پس از آن، تلاش کردند تا اردوغان را از اتخاذ این موضع منصرف کنند اما تلاش‌های آنها با شکست همراه شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن به کمک‌های جدید ایالات متحده آمریکا به اوکراین واکنش نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، آنتونوف امروز چهارشنبه تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا طرف جنگ را گرفت، طرف شرارت قرار گرفت و از فاشیسم حمایت کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: واشنگتن مسئولیت خود را بر اساس منشور سازمان ملل در قبال مسئولیت صلح و امنیت نقض کرد.

این دیپلمات روسیه خاطر نشان کرد: ایالات متحده با ارائه کمک های جدید به کی یف، در لبه درگیری مستقیم بین قدرت های هسته ای قرار گرفته است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی قبل لایحه کمک‌های 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را امضا کرد و گفت که ارسال این کمک‌ها تا چند ساعت دیگر آغاز می‌شود.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن مهمات برای دفاع هوایی، توپخانه، سیستم‌های موشکی و خودروهای زرهی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • فصل جدید ترکیه-حماس؟