Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کارشناس مسایل غرب آسیا، حمله موشکی و پهپادی اخیر به پایگاه امریکایی التنف در سوریه را تغییر معادلات منطقه‌ای به نفع جبهه مقاومت و ایجاد بازدارندگی در مقابل تجاوز به خاک این کشور دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا، حسین رویوران با اشاره به اهمیت این حمله گفت: نیرو‌های همپیمان سوریه مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند و هدف شان از این اقدام، تغییر معادلات بود، زیرا تاکنون امریکایی‌ها به مواضع مقاومت حمله می‌کردند، اما پاسخی دریافت نمی‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با این اقدام جبهه مقاومت، نیرو‌های همپیمان سوریه خواستند قاعده جدیدی بنا گذارند تا در مقابل هر حمله امریکا و همپیمانانش، اقدام متقابلی انجام دهند و با توجه به این که تاکنون رژیم صهیونیستی به مواضع مقاومت تجاوز می‌کرد از این پس، پاسخ متقابل مقاومت به صهیونیست‌ها نیز تعمیم می‌یابد.
آقای رویوران گفت: براین اساس آن چه در حمله به پایگاه امریکایی التنف روی داد، تلاش برای ایجاد نوعی بازدارندگی در مقابل ادامه حملات امریکا و همپیمانانش علیه نیرو‌های سوری و متحدان این کشور بود.
کارشناس مسایل سیاسی با رد ادعای امریکایی‌ها مبنی بر این که حمله مقاومت به این پایگاه، صدماتی در پی نداشته است تصریح کرد: واشنگتن در این ادعا‌ها سابقه طولانی دارند چنان که در حمله موشکی سپاه پاسداران به عین الاسد نیز اعلام کردند هیچ اتفاقی نیفتاده است، اما بعد ادعا کردند که نیرو‌های شان دچار ضربه ملایم مغزی شدند و ادعای اولیه از شمار اندک نیرو‌های ضربه دیده به 150 نفر افزایش یافت.
وی تاکید کرد: این در حالی است که اصل موضوع در حمله به پایگاه التنف بر پایه معادله جدید است و میزان تلفات نیرو‌های امریکایی در ایجاد این معادله، بسیار ناچیز محسوب می‌شود به همین علت حتی با این فرض که ادعای واشنگتن را بپذیریم که این حمله تلفاتی نداشته است از ارزش این عملیات به هیچ عنوان کاسته نمی‌شود، زیرا این عملیات برای ایجاد بازدارندگی انجام شد نه گرفتن تلفات.
آقای رویوران در پاسخ به پرسش دیگری درباره آثار حمله به التنف بر جلوگیری از ادامه تجاوز صهیونیست‌ها به خاک سوریه گفت: این عملیات، نوعی هشدار به رژیم اشغالگر صهیونیست هم بود، به این معنی که ادامه تجاوزشان ممکن است با پاسخ مقاومت در درون فلسطین اشغالی مواجه شود.
کارشناس مسایل غرب آسیا تاکید کرد: این نکته بسیار مهمی است که نیرو‌های همپیمان سوریه با حمله به التنف این پیام را دادند که دیگر حملات یک طرفه امریکا و صهیونیست‌ها را تحمل نمی‌کنند.
وی همچنین حمله به این پایگاه امریکایی را بر اجبار ارتش این کشور برای خروج از غرب آسیا موثر دانست و افزود: پایگاه التنف متکی به پشتیبانی پایگاه امریکایی عین الاسد در غرب عراق است و اگر نیرو‌های امریکایی طبق وعده شان تا پایان سال میلادی از عراق خارج شوند پایگاه التنف نمی‌تواند بدون بهره مندی از عمق جبهه عین الاسد باقی بماند و به شدت آسیب پذیر می‌شود.
آقای رویوران گفت: به همین علت امریکا ناگزیر خواهد شد که از پایگاه التنف نیز عقب نشینی کند و عقب نشینی از عراق شامل این پایگاه امریکایی در سوریه نیز می‌شود.
وی افزود: مجموعه‌ای از عوامل امریکا را وادار می‌کند که حضورش را در غرب آسیا کاهش دهد و از برخی مناطق پرتنش به طور کامل عقب نشینی کند، که یکی از این عوامل اولویت کاخ سفید برای مقابله با چین است و برای حفظ موجودیتش در نظام بین الملل در مقابل پکن می‌جنگد.
کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: چین با پیشرفت سریع و همه جانبه اش تلاش می‌کند که این موقعیت را از امریکا بگیرد به همین علت تغییر اولویت‌های واشنگتن به ویژه شکست نیروهایش در عراق و افغانستان سبب شده است که بالاجبار از منطقه غرب آسیا عقب نشینی کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، آقای رویوران در پایان گفت: عقب نشینی نیرو‌های امریکایی از منطقه خلائی ایجاد می‌کند که نیرو‌های مقاومت تلاش دارند این خلاء را پر کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مقاومت پایگاه التنف امریکا پایگاه امریکایی کارشناس مسایل پایگاه التنف عقب نشینی غرب آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۳۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

در راستای حمایت از نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی نسبت به تنبیه متجاوزین اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران در دمشق که به منزله حمله به خاک ایران است، مردم استان یزد  به ویژه نمازگزاران جمعه در حمایت از مظلومان غزه،   پس از نماز‌ جمعه  راهپیمایی گسترده برگزار کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر اول آوریل ۲۰۲۴ در اطلاعیه اعلام کرد: «در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه، ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیما‌های این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها
  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم
  • راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق
  • حمله حزب الله به پایگاه صهیونیستی «المالکیه»
  • حمله موشکی حزب الله به پایگاه «المالکیه» رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب الله به پایگاه «المالکیه» صهیونیست‌ها
  • سعید لیلاز: خطرناک‌ترین دشمن جمهوری اسلامی خودش است/ بعد از ماجرای مهسا هنوز آشتی ملی مشاهده نشده/ امریکایی‌ها می‌دانند اگر ضربه جدی به ایران بزنند دست ایران بسته نیست/ پیشنهاد من این است که ایران، آزمایش هسته‌ای خود را عمومی کند
  • حمله مقاومت لبنان به اسرائیل
  • عطا الله مهاجرانی: در حمله موشکی ایران هدف اصلی پایگاه «نواتیم» بود
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه اشغالگران در الجلیل