Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@07:04:56 GMT

بردسکن قطب مس شرق کشور است

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۳۷۵۳

بردسکن قطب مس شرق کشور است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بردسکن گفت: وجود بزرگترین کارخانه کنسانتره مس استان خراسان رضوی در این شهرستان موجب شده بردسکن به قطب مس شرق کشور تبدیل شود.

شهرام طلوع فکور در گفت و گو با ایسنا، از وجود بزرگترین کارخانه کنسانتره مس استان خراسان رضوی در این شهرستان خبر داد و گفت: وجود این کارخانه موجب شده بردسکن به قطب و پایتخت مس شرق کشور تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ پروانه بهره‌برداری و گواهی کشف و اکتشاف برای معادن بردسکن صادر شده است، افزود: وجود این معادن باعث شده تا در حال حاضر مقام دوم معادن استان به بردسکن تعلق گیرد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بردسکن تصریح کرد: شهرستان بردسکن به لحاظ ماده معدنی ۱۹ میلیون تن ذخیره در حوزه مس، طلا، سنگ آهن و گچ دارد و مساحت برداشت آن در سطح شهرستان ۵۹۰ کیلومتر مربع است.

وی بیان کرد: ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۵۰۰ نفر و ۱۲ کارخانه فرآوری مس، آهن و طلا از توانمندی‌های جهادگران عرصه اقتصادی است.

طلوع فکور وجود معادن کرومیت، سلیس، کائولن، گچ خاکی، فلدسپات، سنگ‌های تزیینی، خاک‌های صنعتی و... را از نشانه‌های افق جدید در معادن منطقه بردسکن دانست و مطرح کرد: حضور سرمایه‌گذاران جبهه اقتصادی در بردسکن و فعالیت ویژه و شبانه‌روزی و تبدیل سنگ طلا به شمش و فرآوری مس و آهن موجب جلوگیری از خام فروشی شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در معادن شهرستان بردسکن سرمایه‌گذاری شده که ۸۰ درصد آن مربوط به بخش خصوصی است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بردسکن ظرفیت اسمی تولید سالانه کارخانه کنسانتره مس شهرستان بردسکن را بیش از ۲۰ هزار تن کنسانتره مس اعلام نمود و گفت: استخراج کل معادن مس شهرستان ۶۰۰ هزار تن و ذخیره قطعی مس ۲۰ میلیون تن است.

وی افزود: رونق تولید و ایجاد اشتغال و رونق فضای کسب و کار و آبادانی در شهر و روستاهای بردسکن از برکات حضور صنعت گران و معدن کاران در این شهرستان است، گرچه این جهادگران با کم توجهی مواجه هستند اما با تمام قوا و توان در حال تلاش هستند.

طلوع فکور سرعت گرفتن نصب پست برق، آسفالت راه‌های روستایی و معدنی، کمبود ماشین آلات معدنی، فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل مواد معدنی، جو منفی ایجاد شده علیه معادن، وجود معارضان در منطقه، نبود ناحیه صنعتی در بخش انابد را از جمله موارد و مشکلاتی دانست که باید رفع شود.

وی یادآور شد: سال گذشته توسط سازمان صمت استان حدود دو کیلومتر و در سال جاری حدود چهار کیلومتر از راه‌های روستا و معادن آسفالت شده است، همچنین با توجه به تمرکز واحدهای معدنی و صنایع معدنی در بخش انابد ایجاد ناحیه صنعتی ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها معدن مس بردسکن خبرهای شهرستان بردسکن کنسانتره مس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس دفتر راه و شهرسازی بردسکن خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،فرماندار بردسکن گفت: دفتر نمایندگی اداره کل راه و شهرسازی این شهرستان خراسان‌رضوی با گذشت نزدیک به ۳۰ سال از تاسیس این شهرستان با پیگیری‌های مستمر فرمانداری تاسیس شد.
علی دهقان‌زاده گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم استقرار ادارات در بردسکن بود که در ۲ سال گذشته و با پیگیری‌های فرمانداری نمایندگی و ادارات راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای و ناحیه پخش و فرآورده‌های نفتی در شهرستان استقرار یافت.

وی به تاسیس شهرستان بردسکن در سال ۱۳۷۴ اشاره کردو افزود: در سه دهه گذشته مردم این شهرستان مجبور بودند برای انجام امور اداری در نهاد‌های ذکر شده به شهر‌های همجوار یا مرکز استان مراجعه کنند که اکنون این مشکل برطرف شده است و خوشبختانه تمامی ادارات در بردسکن استقرار پیدا کرده‌اند.

فرماندار بردسکن از اداره کل راه و شهرسازی استان خواست نسبت به تامین نیرو و تجهیزات اداری و مهمانسرای آن اداره اهتمام جدی داشته باشد.

 

 

 

دیگر خبرها

  • دستگیری متهمان به سرقت احشام در بردسکن
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • دعوت جمعی از فرهنگیان بردسکن به مجلس شورای اسلامی
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن
  • تاسیس دفتر راه و شهرسازی بردسکن خراسان‌رضوی
  • اهدا بیش از ۱۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند واجد شرایط بردسکن
  • خبر‌های کوتاه از شهرستان بردسکن