Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  فرشید ریاحی سامانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ماشین‌آلات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در منطقه حضور دارند تا کار آواربرداری با سرعت انجام شود.

او خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن شهرستان کوهرنگ نیز به عنوان ستاد معین بازسازی بخش مرکزی و بخش صمصامی شهرستان کوهرنگ، همچنین بنیاد مسکن شهرستان فارسان به عنوان ستاد معین بازسازی شهرستان فارسان و بنیاد مسکن شهرستان اردل به عنوان ستاد معین بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان اردل، آماده ارائه خدمات به زلزله‌زدگان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن استان از مردم شهرستان کوهرنگ که منازل مسکونی‌شان در زلزله آسیب دیده و یا دچار خسارت شده است خواست: با مراجعه به ستاد‌های بازسازی نسبت به تشکیل پرونده اقدام، تا روند بازسازی با سرعت بیشتری انجام شود.

ریاحی عنوان کرد: از مسئولان ارشد استان و فرمانداران شهرستان‌های مذکور درخواست داریم تا در خصوص استقرار شعب بانک‌های عامل در مناطق زلزله‌زده بخش بازفت همچنین تامین مصالح سنگی و استقرار کارگاه‌های تهیه و توزیع بتن آماده دستور دهند تا اقدامات لازم انجام و با توجه به شروع فصل سرما کار بازسازی منازل مسکونی با سرعت بیشتری انجام شود.

۱۰۰ گروه جهادی برای بازسازی منطقه زلزله‌زده کوهرنگ اعلام آمادگی کردند

هوشنگ فولادی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به آسیب جدی به ۸۵ واحد مسکونی در پی زلزله کوهرنگ، گفت: حدود ۱۰۰ گروه جهادی در سراسر استان و کشور برای ساخت مسکن آماده هستند.

اظهار داشت: در راستای کمک به مناطق زلزله زده شهرستان کوهرنگ خصوصا بازفت، قرارگاه جهادی استان به ریاست استاندار و دبیری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) تشکیل شد.

او خاطرنشان کرد: با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مربوطه از جمله بنیاد مسکن، کمیته امداد، بهزیستی راهداری، منابع طبیعی، اداره آب و جهاد کشاورزی برای کمک به مناطق زلزله زده کوهرنگ این قرارگاه جهادی صورت گرفت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در همین راستا مصوب شد قرارگاه جهادی شهرستانی تشکیل شود که روز گذشته هم با حضور تمامی دهیاران، بخشدار‌ها و افراد عضو این قرارگاه جهادی جلسه‌ای تشکیل و قرار بر این شد که یک قرارداد سه جانبه بین بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع)، بنیاد مسکن و فرد مالک آسیب دیده از زلزله بسته شود.

بیشتر بخوانید

برای رفع مشکل مردم زلزله زده کوهرنگ هیچ دستگاهی کوتاهی نکند

فولادی با اشاره به آسیب ۴۰۰ واحد مسکونی، افزود: ۸۵ واحد مسکونی از این ۴۰۰ واحد دچار آسیب جدی شدند، سازمان بسیج سازندگی اعلام آمادگی کرده است و حدود ۱۰۰ گروه جهادی در سراسر استان و کشور برای ساخت مسکن آماده هستند.

او گفت: مقرر شد بنیاد مسکن پروانه ساخت صادر کند و عملیات آواربرداری را انجام دهد و در نهایت افرادی که تمایل دارند سپاه برای آن‌ها مسکن بسازد، قرارداد سه جانبه را امضا می‌کنند و پس از آن ساخت مسکن آغاز می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با بازدید رئیس سازمان بسیج مستضعفین، ایشان وعده کمک دادند و علاوه بر این در خصوص مسئله آبرسانی کشاورزی قرار شد قسمت‌های آسیب دیده با کمک اداره آب آن منطقه لوله گذاری شود و به مشکل آب آشامیدنی روستا‌ها از طریق بسیج سازندگی کمک شود.

فولادی با اشاره به کمک‌های دیگر در این منطقه، خاطرنشان کرد: خیرین و فرمانداران شهرستان‌های استان اعلام آمادگی کردند و قرار شد تمامی کمک‌های مومنانه تحت نظر قرارگاه جهادی شهرستانی توزیع شود.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آواربرداری مناطق زلزله زده سازمان بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری مناطق زلزله زده شهرستان کوهرنگ قرارگاه جهادی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۳۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح‌های مسکن در تنگستان تسریع شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر دوشنبه در نشست کارگروه شورای تأمین مسکن شهرستان با اشاره به اینکه تأمین مسکن مناسب از اولویت‌های دولت سیزدهم است بیان کرد: مدیران ادارات متولی بایستی روند اجرای طرح جوانی جمعیت را به عنوان یکی از اهداف مهم دولت، تسریع و تدابیر زیر ساختی با جدیت بیشتری در شهرستان دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه تا سوم خرداد باید به خانواده‌های سه فرزند به بالا هر هفته ۱۰۰ نفر زمین جهت احداث مسکن داده شود تصریح کرد: با محوریت حوزه بانوان فرمانداری شهرستان تا سوم خرداد ماه به خانواده سه تا چهار فرزندی و بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان زمین در هر هفته به ۱۰۰ خانواده‌ها واگذار و بنیاد مسکن نسبت گزارش عملکرد در این مدت اقدام و به فرمانداری ارائه کنند.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نباید تنها به تشکیل پرونده اکتفا کند بلکه پرداخت تسهیلات و احداث مسکن هدف است.

وی با بیان اینکه حمایت از خانواده‌های فاقد مسکن باید در اولویت کاری تمام دستگاه‌ها قرار گیرد ادامه داد: تکمیل پرونده‌های متقاضیان و در اختیار قرار دادن زمین به آنها ضرورت دارد.

لطفی افزود: نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شهرستان وضعیت خود را در خصوص روند احداث مسکن مدد جویان تحت پوش هدف گذاری و همکاری و همراهی لازم جهت تسریع در روند کارها با ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن تنگستان داشته باشند.

وی اضافه کرد: به لحاظ اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تنگستان تاکنون هزار و ۸۰۰ نفر برای احداث مسکن روستایی در شهرستان معرفی کرده نیاز است نسبت به تکمیل ظرفیت ۲ هزار سهم روستایی شهرستان در زمینه احداث مسکن روستایی با معرفی افراد واجد شرایط تکمیل کنند.

فرماندار تنگستان از کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خواستند تا نسبت به شناسایی افراد واجد تحت پوشش موضوع نهضت ملی مسکن اقدام کنند.

کد خبر 6085617

دیگر خبرها

  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • تکمیل طرح‌های مسکن در تنگستان تسریع شود
  • خسارت به بیش از دوهزار واحدمسکونی وشهری سیستان و بلوچستان درسیلاب اخیر
  • افتتاح بیش از ۵۰ طرح روستایی در صومعه سرا
  • آغاز طرح جهادی خدمات رسانی در مناطق هشت گانه شهرداری
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۸ واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد در شفت
  • طرح جهش ملی مسکن در کرمان نیازمند هم افزایی و کار جهادی است
  • راه‌اندازی قرارگاه‌های جهادی در مناطق حاشیه‌ای لرستان
  • اعزام تیم های ارزیاب به مناطق زلزله زده خوی/خسارتی گزارش نشده است