Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، داوود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: عمده‌ترین مشکلات موجود در روستا‌ها مربوط به حوزه آب و راه است که با پیگیری‌های صورت گرفته ۲۶۵ میلیارد تومان به حوزه آب و ۱۱۲ میلیارد تومان هم به حوزه راه اختصاص یافته که بخشی از این اعتبارات مربوط به پروژه‌های آبرسانی روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اجرای طرح‌های آبی دراستان افزود:پایاب سد گیوی و عملبات اجرایی عمارت گرمی با شتاب بیشتری در دست اجرا است که سه هزار هکتار از اراضی در پایاب سد گیوی آبیاری مدرن شده و همچنین با تکمیل سد عمارت ۱۵ میلیون متر مکعب آب برای آشامیدنی، ۷۵ میلیون متر مکعب برای کشاورزی و ۲۸ میلیون متر مکعب نیز برای امور زیست محیطی اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: برای پروژه پایاب گیوی ۲۲۰ میلیارد تومان از طریق ماده ۵۶ تأمین شده که تاکنون تملک اراضی و روند اجرای پروژه با پرداخت مبلغ اولیه از طریق بانک‌های عامل به سرانجام رسیده است.

شایقی ادامه داد: سد گیوی که از سال ۸۴ شروع شده در سال ۹۶ به اتمام رسیده، ولی احداث پایاب آن در اولویت قرار گرفت تا اراضی حاصلخیز این منطقه زیر کشت محصولات آبی برود.

او از تأمین اعتبار برای جاده گیوی – خلخال بر اساس ماده ۲۳ خبر داد و گفت: در کنار تأمین اعتبار برای این پروژه قرار شد از محل منابع آبرسانی ۱۳ میلیارد تومان به شهرستان کوثر اختصاص یابد تا تکمیل مجتمع‌های روستایی و آبرسانی به این مناطق را شاهد باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: در بودجه سال آینده قرار است برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با اولویت ایجاد اشتغال برای جوانان منابع خاصی در نظر گرفته شود.

شایقی با اشاره به اعتبار جاده کلور – درام گفت:برای این پروژه زیربنایی ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار شده و سعی بر این است این پروژه در سریعترین زمان به نتیجه برسد.

او به اولویت بودجه سال آینده با هدف تقویت حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: با توجه به تکمیل مطالعات آمایش سرزمینی در استان و تهیه سند توسعه شهرستان‌ها و اشتغال روستایی در بودجه سال آینده سعی می‌شود محرومیت زدایی از مناطق مختلف در اولویت قرار بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل درباره ابلاغ سند آمایش استان گفت: در کنار سند آمایش استان که در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها قرار می‌گیرد، سند توسعه شهرستان‌ها و همچنین سند توسعه اقتصادی و اشتغال روستا‌ها نیز هدف‌گذاری شده تا توسعه متوازن در مناطق مختلف رقم بخورد.

شایقی بیان کرد: سالانه برای ۱۲۹ روستای استان که بالای ۴۰ خانوار هستند، سند توسعه اقتصادی و اشتغال تهیه می‌شود که تاکنون برای بیش از ۶۰۰ روستا این سند تهیه و ابلاغ شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبرسانی پایاب سد اراضی کشاورزی تامین اعتبار رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل میلیارد تومان سند توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از آزادراه تبریز سهند

تین نیوز

 با حضور مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید، مکان یابی احداث ۴ مجتمع خدماتی رفاهی در آزادراه تبریز سهند بررسی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی وکیلی مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به منظور تسریع در تکمیل نواقص آزادراه تبریز سهند، از محل اجرای ۴ مجتمع خدماتی رفاهی در این مسیر بازدید کرد.

در این بازدید، آخرین وضعیت احداث تاسیسات امداد و نجات واقع در ابتدای آزادراه از سمت تبریز، رمپ و لوپ های ورودی و خروجی پارک علم و فناوری استان واقع در کیلومتر پنج کیلومتر اول آزادراه و محل احداث ۴ مجتمع خدماتی _ رفاهی بررسی شد.

گفتنی است، مجتمع امداد و نجات که در آزادراه در حال احداث بوده، متشکل از ساختمان های پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و راهداری خواهد بود که ساختمان پلیس راه و اورژانس در مراحل پایانی بوده و ساختمان راهداری و هلال احمر نیز با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال اجرا است.

اسماعیل برزگر، مدیرعامل شرکت احداث نگهداری و بهره برداری از آزاد راه تبریز سهند و داوود یاری رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک و مشاور مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز در این بازدید حضور داشتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • ۵۷ روستای آذربایجان شرقی از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند
  • آبرسانی به ۵۸۰ روستا در اولویت مدیریت آذربایجان‌شرقی
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث یزد
  • بازدید مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از آزادراه تبریز سهند
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • تکمیل مجتمع آبرسانی شیخ موسی ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • تامین آب روستا‌های بخش خضرآباد با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)
  • بهره برداری از ۷۵۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی بنیاد مسکن در استان اردبیل