Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت این رشته پایه بیان کرد: من تاکنون ۲ دوره رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بوده ام. خودم نیز از ورزشکاران این رشته و مدتی نیز مربی تیم ملی بوده ام و معتقدم شنا یکی از مظلوم‌ترین ورزش‌های کشورمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون برای این که یک شناگر بتواند مدال المپیک کسب کند، به ابزار نیاز دارد و در شنا این ابزار استخر‌ها هستند. متاسفانه بیشتر استخر‌های کشورمان در دسترس همگان نیستند و با توجه به اصل ۴۴ بسیاری از استخر‌ها واگذار شده اند.

۳ هزار استخر در کشور داریم

او در خصوص این که چه تعداد استخر در کشورمان وجود دارند، بیان کرد: ما در کشورمان حدود ۳ هزار استخر شنای دولتی و خصوصی در داریم. متاسفانه تعداد استخر‌های استاندارد ۵۰ متری به تعداد انگشتان یک دست نیز نمی‌رسد. در بسیاری از کشور‌ها کودکان از سنین ۸ یا ۹ سالگی شنا را آموزش می‌بینند و باید در هفته ۷ تا ۱۰ جلسه در استخر شنا کنند تا به خوبی این ورزش را فرا بگیرند. شنا برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است و می‌تواند در سنین بالا از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند.

ورودی بعضی از استخر‌های کشورمان ۵۰۰ هزار تومان است

او افزود: حضرت محمد (ص) پیامبر بزرگوار اسلام توصیه کرده اند که مسلمانان ورزش شنا را یاد بگیرند و ما باید برای ترویج این رشته زیر ساخت‌ها را درست کنیم. ورودی بعضی از استخر‌های شنا در کشورمان ۵۰۰ هزار تومان است و مطمئنا بسیاری از مردم نمی‌توانند از این استخر‌ها استفاده کنند. در گذشته وزارت  آموزش و پرورش به دنبال ترویج این رشته ورزشی در میان دانش آموزان بود، اما پس از مدتی این طرح را لغو کرد و در حال حاضر حتی به بعضی از استخر‌های  خصوصی نیز همچنان بدهکار است. باید وزارت ورزش و جوانان به کمک آموزش و پرورش، این ورزش را در جامعه ترویج دهند. باید معلمان ورزش به خوبی ورزش شنا را یاد بگیرند تا بتوانند این ورزش پایه را به دانش آموزان یاد دهند. ما شناگران خوبی در کشورمان داریم، اما باید از حالت گلخانه‌ای فعلی خارج شویم. در بسیاری از کشور‌ها دولت‌ها برای ورزش‌های پایه هزینه می‌کنند؛ چرا که این ورزش با سلامتی انسان‌ها در سنین بزرگسالی رابطه معناداری دارد.

به سختی حقوق سرمربی تیم ملی واترپلو را تامین می‌کنیم

او درباره تیم ملی واترپلو گفت: تیم ملی واترپلوی کشورمان پس از ۴۴ سال موفق شد در مسابقات آسیایی مدال کسب کند و اگر برای این تیم ۱۰ میلیارد تومان هزینه شود، قول می‌دهم که تیم ملی واترپلو در بازی‌های آسیایی حتما در فینال حضور خواهد داشت. قرارداد فدراسیون  با سرمربی صربستانی تیم ملی واترپلو ۱۵ هزار دلار است و ما به سختی این مبلغ را تامین می‌کنیم. امیدوارم وزارت ورزش و جوانان به ورزش شنا توجه بیشتری کند.

بیشتر بخوانید 

چرا ورزش‌های پایه در کشورمان مورد بی‌مهری وزارت ورزش و جوانان قرار می‌گیرند؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون شنا محسن رضوانی واترپلو تیم ملی واترپلو استخر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۳۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند

آفتاب‌‌نیوز :

رضا شرفخانی دبیر کل کانون کهنه سربازان جنگ ایران و عراق در مصاحبه خبرنگار با آفتاب نیوز گفت: عدم تطابق رشد بی رویه تعداد شاغلین بنیاد با وظایف و اموری که باید انجام پذیرد، یکی از عوامل اصلی عدم رسیدگی شایسته به امور ارباب رجوع است.

وی افزود: اکثر پرسنل پرشمار بنیاد به دلیل عدم آشنایی و قرابت با روحیات و مشکلات جانبازان و آزادگان و نداشتن تخصص لازم، ناکارامد بوده و فقط از بودجه بنیاد ارتزاق می‌کنند. در صورتی که این بودجه می‌تواند صرف حل معضلات این جامعه شریف باشد. این به نحوی است که شاغلین پرشمار غیر متخصص با مراجعه ایثارگران به بنیاد، تنها نقش یک اپراتور را ایفا و توان حل مشکلات جامعه هدف را ندارند.

وی اذعان کرد: به دلایل مطرح شده معلولین، مجروحین و آزادگان جنگ تحمیلی خواستار منفک شدن کامل از بنیاد شهید و امور ایثارگران و تجمیع در قالب انجمن یا سازمان مستقل کهنه سربازان وطن، ذیل وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و با حضور موثر نمایندگان انجمن کهنه سربازان وطن، قرار گیریم. چون ما مدافع وطن، ناموس و مرز‌های مقدس و تمامیت ارضی کشور در زمان جنگ تحت فرمان و زیرمجموعه وزارت دفاع بوده ایم.

شرفخانی گفت: بار دیگر بر این حق مشهود، قانونی، غیر قابل کتمان و پیشرانه اقتصاد کل کشور (غرامات جنگ) به فضل خداوند منان و اراده و خواست قاطبه بزرگ آسیب دیدگان جنگ تحمیلی (کهنه سربازان وطن) تاکید نموده و تا رسیدن به هدف غائی خویش از پای نخواهیم نشست. وقت آن رسیده تا همه آنان که در صدد ایجاد موانع و کاشتنن بذر ناامیدی در دل‌ها و اراده‌های آهنین جامعه بزرگ ایثارگران و جانبازان بودند نا امید شوند.

دیگر خبرها

  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • معرفی 3 پارک آبی کوش آداسی و نحوه دسترسی به آنها
  • آشنایی باشگاه‌های ورزشی با اصول باشگاه داری نوین
  • پیام تبریک معاون وزیر ورزش به دختران المپیکی
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • به صدا درآمدن زنگ زمین پاک و آوای سلامت در گیلان
  • پیام تبریک معاون توسعه ورزش بانوان درپی تاریخ‌سازی و کسب سهمیه المپیک