Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان مقادیر کمی گرافن به بتن در مقیاس تجاری اضافه کرده‌اند و نشان داده‌اند که این کار اجازه می‌دهد تا ۳۰ درصد مواد را از یک پروژه ساختمانی بدون تاثیر بر استحکام یا یکپارچگی آن حذف کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کریس کلارکسون، نماینده هیوود و میدلتون؛ چندی پیش در بازدید از مرکز نوآوری مهندسی گرافن (GEIC) در مورد دستاورد‌های گرافن در صنعت ساختمان صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نماینده مجلس از بتن تازه توسعه یافته با گرافن شرکت GEIC که به نام Concretene شناخته می‌شود، نام برد که چندی پیش در قالب‌های مخصوص طراحی شده و برای کمک به ایجاد اولین مجموعه نیمکت‌های نانویی در جهان استفاده شد. این نیمکت‌های منحصر به‌فرد در فضا‌های عمومی در محوطه دانشگاه قرار دارند.

کریس کلارکسون گفت: «کار‌های انجام شده توسط GEIC، دانشگاه منچستر و شرکایی مانند Nationwide Engineering نشان می‌دهد که نوآوری بریتانیایی نه تنها زنده و سالم است، بلکه جهان را هدایت می‌کند.»

وی افزود: «محصولاتی مانند Concretene دارای پتانسیل بالایی برای تغییر صنعت است، هزینه‌ها، آلاینده‌ها و زمان ساخت در ساخت و ساز را کاهش می‌دهد. من مشتاقم مطمئن شوم که انقلاب گرافنی دانشگاه منچستر موتور محرکه صنعت ما بوده و سطح ما را در مقیاس‌جهانی بالا می‌برد.»

انتظار می‌رود که Concretene صنعت ساختمان را متحول کند و به بریتانیا در ایجاد مصالح ساختمانی پیشرفته کمک کند.

این نتیجه به دنبال تحقیقات موفقیت آمیز مهندسان منچستر با شرکای صنعتی خود یعنی Nationwide Engineering است که مقادیر کمی گرافن به بتن در مقیاس تجاری اضافه کرده‌اند و نشان داده‌اند که این کار اجازه می‌دهد تا ۳۰ درصد مواد را از یک پروژه ساختمانی بدون تاثیر بر استحکام یا یکپارچگی آن حذف کند. این بدان معناست که Concretene نه تنها سبزتر است بلکه استفاده از آن نیز ارزان‌تر است.

جیمز بیکر، مدیرعامل Graphene@Manchester می‌گوید: «ما از نمایش این فناوری به کریس کلارکسون بسیار خوشحال بودیم، به ویژه در حالی که بریتانیا به دنبال برآورده‌سازی تعهد خود در دستیابی به اقتصاد بدون کربن در آستانه میزبانی بریتانیا در اجلاس تغییرات آب و هوایی COP ۲۶ است. فناوری جدید مبتنی بر گرافن همچنین می‌تواند با قرار دادن منطقه ما به عنوان یک مرکز تحقیق و توسعه جهانی برای مصالح پایدار برای صنعت ساختمان، به جذب سرمایه گذاری، ایجاد مشاغل جدید و ارائه مشاغل با دستمزد بالا، به ارتقاء سطح ماکمک کند.»

مرکز نوآوری مهندسی گرافن تخصص ویژه‌ای در توسعه سریع و تولید انبوه گرافن و مواد دوبعدی دارد؛ از این رو، مسئولان بریتانیایی قصد دارد از این تجربه و تخصص برای به‌کارگیری گرافن در بهبود سطح جاده‌ها و ارتقاء کیفیت ساختمان‌ها استفاده کند. مرکز نوآوری مهندسی گرافن یک مرکز نوآور و پیشرو در بریتانیا بوده که همکاری مشترکی با صنایع دارد تا به آن‌ها کمک کند از گرافن و مواد دوبعدی در صنعت استفاده کنند. این مرکز فناوری و ملزومات صنایع را برای رسیدن به اهداف آن‌ها در اختیارشان قرار می‌دهد.

الکس مک درموت مدیر مهندسی Nationwide می‌گوید: «همکاری ما با دانشگاه توسعه Concretene را تسریع کرده است.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو بتن مصالح ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۴۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی ۲۵۹ مرکز متخلف در طرح سلامت نوروزی

مهدی جواهرشناس، مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان از پایان طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ با بیش از ۹۴ هزار بازدید و بازرسی در این استان خبر داد.

به گفته او، طی ۴۰ روز همزمانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی، بیش از ۹۴ هزار و ۴۰۰ بازرسی در راستای طرح سلامت نوروزی توسط بازرسان سلامت محیط و کار از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی سراسر گیلان انجام شد.

مدیر سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: در این بازدید و بازرسی ها، ۴۶۷ مرکز و اماکن متخلف به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
جواهرشناس تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که در ۴۰ روز گذشته در راستای حفظ سلامت مواد غذایی و رعایت بهداشت انجام شد، ۲۵۹ محل متخلف تعطیل شدند.

او همچنین گفت: در بازدید و بازرسی‌های طرح سلامت نوروزی امسال، بیش از ۵۴ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و از چرخه توزیع و مصرف مردم خارج شد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: علاوه بر مواد غذایی، بیش از ۴۲ هزار مورد کلرسنجی از سامانه‌های آبرسانی در این مدت انجام شده و یک هزار و ۵۱۳ مورد نیز از آب این شبکه‌ها نمونه برداری شده است.

طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ با تشدید بازرسی‌های کارشناسان سلامت محیط و کار، همزمان با سراسر کشور از ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ در سراسر استان گیلان اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رشد تولید در صنعت شوینده‌ها و محصولات بهداشتی
  • صدور موافقت‌نامه اصولی اولیه برای ۱۴ طرح گردشگری درگلستان
  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • تعطیلی ۲۵۹ مرکز متخلف در طرح سلامت نوروزی