Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@13:45:45 GMT

بردسکن قطب مس شرق کشور است

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۴۰۸۵

بردسکن قطب مس شرق کشور است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  شهرام طلوع فکور رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن با بیان اینکه تاکنون ۶۰ پروانه بهره‌برداری و گواهی کشف و اکتشاف برای معادن بردسکن صادر شده است، گفت: وجود این معادن باعث شده تا در حال حاضر مقام دوم معادن استان به بردسکن تعلق گیرد.

او افزود: بردسکن به لحاظ ماده معدنی ۱۹ میلیون تن ذخیره در حوزه مس، طلا، سنگ آهن و گچ دارد و مساحت برداشت آن در سطح شهرستان ۵۹۰ کیلومتر مربع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن ادامه داد: ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۵۰۰ نفر و ۱۲ کارخانه فرآوری مس، آهن و طلا از توانمندی‌های جهادگران عرصه اقتصادی است.

طلوع فکور وجود معادن کرومیت، سلیس، کائولن، گچ خاکی، فلدسپات، سنگ‌های تزیینی، خاک‌های صنعتی را از نشانه‌های افق جدید در معادن منطقه بردسکن دانست و بیان کرد: حضور سرمایه‌گذاران جبهه اقتصادی در بردسکن و فعالیت ویژه و شبانه‌روزی و تبدیل سنگ طلا به شمش و فرآوری مس و آهن موجب جلوگیری از خام فروشی شده است.

بیشتر بخوانید

بخشی از درآمد معادن صرف توسعه مناطق می‌شود

او تصریح کرد: تاکنون بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در معادن بردسکن سرمایه‌گذاری شده که ۸۰ درصد آن مربوط به بخش خصوصی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن ظرفیت اسمی تولید سالانه کارخانه کنسانتره مس شهرستان بردسکن را بیش از ۲۰ هزار تن کنسانتره مس اعلام و تاکید کرد: استخراج کل معادن مس شهرستان ۶۰۰ هزار تن و ذخیره قطعی مس ۲۰ میلیون تن است و این شهر به قطب مس کشور تبدیل شود.

طلوع فکور اظهار کرد: رونق تولید و ایجاد اشتغال و رونق فضای کسب و کار و آبادانی در شهر و روستا‌های بردسکن از برکات حضور صنعت گران و معدن کاران در این شهرستان است، گرچه این جهادگران با کم توجهی مواجه هستند، اما با تمام قوا و توان در حال تلاش هستند.

او افزود: سرعت گرفتن نصب پست برق، آسفالت راه‌های روستایی و معدنی، کمبود ماشین آلات معدنی، فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل مواد معدنی، جو منفی ایجاد شده علیه معادن، وجود معارضان در منطقه، نبود ناحیه صنعتی در بخش انابد را از جمله موارد و مشکلاتی دانست که باید رفع شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن ادامه داد: سال گذشته توسط سازمان صمت استان حدود دو کیلومتر و امسال حدود چهار کیلومتر از راه‌های روستا و معادن آسفالت شده است، همچنین با توجه به تمرکز واحد‌های معدنی و صنایع معدنی در بخش انابد ایجاد ناحیه صنعتی ضروری است.

انتهای پیام//ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معدن مس صنعت و معدن رئیس اداره صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۴۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است

علیرضا حسینی در بازدید از کارگاه‌های تولیدی فعال شهرستان نیر به ضرورت تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان " جهش تولید با مشارکت مردم" اشاره کرد و گفت: کارگاه‌ های غیر فعال شهرستان هم در حال فعال شدن هستند و امسال تلاش خواهیم کرد در راستای تحقق شعار سال، وارد چرخه تولید شوند.

فرماندار نیر به تلاش‌ها برای جلوگیری از خام فروشی در معادن نیز اشاره و افزود: از ۲۶ معدن موجود در این شهرستان ۱۵ معدن فعال است و پارسال ۲ معدن تولید گچ و اسفنج آهنی هم به آنها اضافه شد و این معادن باید از خام فروشی خارج شده و کارخانه‌های فرآوری و جانبی خود را دایر کنند.

به گفته او، ۶۰ درصد شن و ماسه استان اردبیل از معادن شن و ماسه شهرستان نیر استحصال می‌شود و در راستای ایجاد اشتفال با استفاده از این ظرفیت موجود، افزایش تولیدات کارگاه‌ها و کارخانه‌ها با ارائه تسهیلات و تقویت آورده‌های شخصی را در دستور کار قرار داده ایم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • اقدامات ایمیدرو در سالی که گذشت
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • کشته شدن ۷ تن درپی وقوع حادثه معدن در لیبریا
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید