Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت پی‌تی‌تی گلوبال کمیکال تایلند تا سال 2030 برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا یک میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌کند.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا به نقل از پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، شرکت پتروشیمی پی‌تی‌تی گلوبال کمیکال (PTT Global Chemical) در تایلند روز پنجشنبه (29 مهرماه) نقشه راه تحقق هدف به صفر رساندن مقدار انتشار کربن تا سال 2050 میلادی از جمله برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری تا سقف یک میلیارد دلار تا سال 2030 میلادی برای دستیابی به اهداف جلوگیری از انتشار کربن را ترسیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت پی‌تی‌تی گلوبال کمیکال به همراه شرکت‌های تابعه و وابسته‌اش با ‌عنوان گروه جی‌سی (GC)، در نظر دارند تا سال 2030 میلادی 20 درصد از حجم کنونی انتشار گازهای گلخانه‌ای خود بکاهند.

کنگرپان اینترآنگ، مدیرعامل گروه جی‌سی گفت: افزون بر این، ما در نظر داریم در زنجیره ارزش خود حجم انتشار گازهای گلخانه ای را تا 50 درصد کاهش دهیم و مشتریان و عرضه‌کنندگان‌مان را وادار کنیم در این تعهد مشارکت کنند.

نقشه راه شرکت پتروشیمی پی‌تی‌تی گلوبال کمیکال برای دستیابی به هدف به صفر رساندن انتشار کربن تا سال 2050 شامل سه اصل اساسی، حداکثر کارآیی در همه دارایی‌ها، انتقال سبد سهام خود به مشاغل کم‌کربن و اجرای «راه‌حل‌های طبیعت‌دوستانه» خواهد بود، این در حالی است توسعه و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نو جذب کربن ادامه خواهد داشت.

شرکت آمریکایی این شرکت تایلندی به نام نیچرورکس (Natureworks) در ماه اوت اعلام کرد که ساخت تاسیسات یکپارچه تولید پلیمرهای زیستی در تایلند در سه ماه دوم سال 2022 آغاز می‌شود.

شرکت پتروشیمی پی‌تی‌تی گلوبال کمیکال پیش ‌بینی می‌کند فعالیت تجاری کارخانه رزین‌های پلاستیکی بازیافتی با ظرفیت تولید سالانه 45 هزار تن واقع در استان رایونگ تایلند در سه ماه چهارم امسال آغاز شود.

انتظار می رود این کارخانه سالانه 30 هزار تن پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی (R-PET) و 15 هزار تن پلی‌اتیلن سنگین بازیافتی (R-HDPE) تولید کند.

غول پتروشیمی تایلند همچنین یک پروژه سرمایه‌گذاری مشترک در صنعت پلاستیک با شرکت ژاپنی کاراری (Kuraray) دارد که اکنون در حال ساخت یک کارخانه در استان رایونگ تایلند با هدف تولید سالانه 13 هزار تن پلی‌آمید پلاستیکی و سالانه 16 هزار تن استایرن هیدروژنه است.

انتظار می رود این کارخانه تا سال 2022 فعالیت تجاری خود را آغاز کند.

برچسب هاپتروشیمی PTTGC تایلند پلاستیک تایلند

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: پتروشیمی PTTGC تایلند پلاستیک تایلند آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو سرمایه گذاری پتروشیمی پی هزار تن تا سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­سید حیدر محمدی در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی گفت: ما در حوزه مکمل‌ها و فرآورده‌های گیاهی خودکفا هستیم و این افتخاری برای کشور ماست، امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و این یعنی با نقطه ثقل دولت به سمت حمایت از تولید باشد و امسال مکلف هستیم تا حمایت ویژه داشته باشیم. وی افزود: هیچ اقدامی در دنیا بدون مشارکت ذی نفعان نتیجه مطلوبی ندارد و سیاست سازمان غذا و دارو تلاش می‌کند مشارکت ذی نفعان را به حداکثر برساند و در بخش‌های در بدون سپاری موفق بوده و در بخش‌هایی موفق نبودیم و ما در بخش‌های حاکمیتی اجازه برون سپاری نداریم. محمدی بیان کرد: در بحث صادرات سال‌ها با کمک سندیکا اقدامات صورت می‌گرفت و شرکت‌ها گلایه‌های داشتند و تصمیم گرفتیم تا این اقدام اختیاری شود و به دنبال تسریع در صدور پروانه‌ها و الکترونیکی شدن سامانه‌ها هستیم و به دلیل حمله‌های هکری مجبور شدیم اتوماسیون اداری را از بستر اینترنت خارج کنیم که قدری سرعت ما را کند کرد و در تلاش هستیم تا شرکت‌ها از بستر اینترنت اتصال پیدا کنند. وی اظهار کرد: منع واردات رویکرد مشترک سندیکا و سازمان غذا و داروست و این سیاست را دنبال می‌کنیم و دو مجموعه موازی در گیاهان دارویی فعالیت می‌کردند که همدیگر را قبول ندارند و شنیده ایم که این دو مجموعه باهم توافق کرده اند که کمک کننده خواهد بود. محمدی بیان کرد: قول می‌دهیم که صف انتظار بررسی پرونده تولید مکمل و فرآورده‌های طبیعی تا پایان بهار به صفر برسد و یکی از انتظارات ما از ذی نفعان در تولید توسعه صادرات است، زیرا به دلیل محدودیت‌ها در قیمت و مشکلات اقتصادی توسعه صادرات به شرکت‌ها کمک می‌کند و ما آمادگی داریم در سفر‌های خارجی با کمک سندیکا‌ها نماینده شرکت‌ها را با خود همراه کنیم تا تفاهم‌نامه صادراتی منعقد شود و افزایش کیفیت در توسعه صادرات و بازار داخلی کمک کننده است. محمدی گفت: در عمق تولید باید بیشتر تلاش کنیم، در دارو شفافیت بالاست و در طول زنجیره اگر ثبت در تیتک را انجام دهیم می‌توانیم شفافیت بیشتری داشته باشیم. وی افزود: مردم به دلیل عدم اشراف از عطاری‌های خود نیاز‌های خود را تامین می‌کنند که نیاز به ساماندهی وجود دارد و اطلاع رسانی به مردم کمک کننده خواهد بود و رتبه بندی شرکت‌ها هم در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • تضعیف تلاش‌های مقابله با بحران آب‌وهوایی با تولید پلاستیک
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ در رابطه با مشاغل محیط زیستی
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • انتشار فراخوان دوره‌های ۲۳ و ۲۴ جایزه مهرگان ادب
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است