Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولیعهد پادشاه عربستان اعلام کرد که خاندان سعودی می‌خواهد تا سال ۲۰۶۰ تولید گازهای گلخانه‌ای در این کشور را به صفر برساند.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از رویترز، محمد بن سلمان ولیعهد پادشاه عربستان اعلام کرد که خاندان سعودی تصمیم گرفته تا سال ۲۰۶۰ تولید گازهای گلخانه‌ای در این کشور را که اغلب به خاطر احتراق سوخت‌های فسیلی انجام می‌شود را به صفر برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت که هدف‌گذاری تا سال ۲۰۳۰ برای پایین آوردن میزان آلاینده‌ها را دو برابر کرده است.

بن سلمان و وزیر انرژی عربستان گفته‌اند که سعودی‌ها به دنبال مقابله با تغییرات آب و هوایی هستند اما در عین حال بر لزوم تداوم عرضه سوخت‌های فسیلی و هیدروکربنی تأکید کرده و گفته‌اند تلاش می‌کنند ثبات بازار نفت را تضمین کنند.

قرار است پایان این ماه کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل در گلاسگو برگزار شود که امید می‌رود کشورها برای پایین آوردن آلاینده‌های خود موافقت کنند.

آمریکا هم‌اکنون دومین کشور آلاینده دنیا است و گفته که می‌خواهد تا سال ۲۰۵۰ میزان تولید گازهای گلخانه‌ای خود را به صفر برساند در واقع آمریکا گفته که تا سال ۲۰۵۰ میزان گازهای گلخانه‌ای در این کشور با میزان گازهایی که قرار است از هوا جذب شده یا تصفیه می‌شوند بیشتر نباشد.

چین و هند اولین و سومین کشور تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای در جهان هستند اما هیچ تعهدی برای پایین آوردن آلایندگی خود ارائه نداده‌اند.

امین ناصر، مدیرعامل شرکت آرامکوی عربستان که بزرگترین شرکت نفتی جهان به شمار می‌رود گفته که تلاش‌ها برای منفی کردن نگاه‌ها نسبت به نفت و به طور کلی سوخت‌های فسیلی نتیجه عکس داشته و آرامکو می‌خواهد ظرفت تولید نفت و گاز خود را افزایش دهد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: عربستان سعودی تغییرات آب و هوایی انرژی پاک گازهای گلخانه ای تا سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورامین پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، شهرستان ورامین بعنوان منطقه‌ای پیشرو در تولید محصولات کشاورزی گلخانه‌ای عملکرد مطلوبی داشته و در سال گذشته ۳۵ هکتار به میزان گلخانه هایش افزوده شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • تضعیف تلاش‌های مقابله با بحران آب‌وهوایی با تولید پلاستیک
  • جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور تکذیب شد
  • (ویدئو) مقابله با ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان؛ حادثه اصفهان هیچ خسارتی نداشته است
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • ورامین پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای
  • فیلم/ آخرین تغییرات آب و هوایی در کشور
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • ۱۰راهکار مقابله با قاچاق کالا و ارز
  • آیفون ویژه طرفداران پدرخوانده و پیکی بلایندرز/ عکس