Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@23:27:18 GMT

فرانسه ماهواره نظامی پرتاب کرد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۴۲۸۳

فرانسه ماهواره نظامی پرتاب کرد

به گزارش ایرنا از فرانس ۲۴، فرانسه با موفقیت یک ماهواره پیشرفته را به مدار زمین پرتاب کرد که به گونه ای طراحی شده است که به همه نیروهای مسلح این کشور در سراسر جهان امکان برقراری ارتباط سریع و ایمن را می دهد.

"استفان اسپت" سخنگوی نیروی هوایی و فضایی فرانسه گفت: این ماهواره برای مقاومت در برابر تهاجم نظامی از زمین و فضا طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موشک آریان ۵ حامل ماهواره سیراکوز ۴A از کورو در گویان فرانسه به پرواز درآمد و ماهواره پس از ۳۸ دقیقه و ۴۱ ثانیه پس از برخاستن رها شد.

این ماهواره به طوری طراحی شده است که می تواند محیط اطراف خود را بررسی کرده و برای فرار از حمله جابه جا شود.

مارک فینو کارشناس اشاعه تسلیحات در مرکز سیاست امنیتی ژنو گفت: این ماهواره همچنین در برابر پالس های الکترومغناطیسی ناشی از انفجار هسته ای محافظت می شود.

فرانسه در اواخر ماه مارس ( اوایل فروردین) سال جاری اولین تمرینات نظامی در فضا برای آزمایش توانایی خود در دفاع از ماهواره‌هایش را آغاز کرد و آنها را اولین مانور برای ارتش فرانسه و حتی برای اولین بار در اروپا خواند.

در میان نگرانی‌هایی که کشورهای رقیب به شدت در فناوری فضایی که به عنوان یک مرز نظامی جدید شناخته می شوند، سرمایه‌گذاری می‌کنند، پاریس در سال ۲۰۱۹ یک فرماندهی نیروی فضایی ایجاد کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۴۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم

عیسی زارع پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینها در راستای ارتقای بهبود وضعیت ارتباطات در کشور ماهواره‌های متعدی در دست ساخت قرار دارند، ابراز داشت: برخی از آن‌ها آماده پرتاب هستند.

وی ضمن بیان اینکه در حوزه فضایی به دنبال منظومه سازی هستیم، افزود: به این معنا که می‌خواهیم ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی را به شکل منظومه در فضای کشور شاهد باشیم.

وزیر ارتباطات بابیان اینکه هوشمند سازی خدمات دولت یکی از اقدامات مهمی بود که از سنوات قبل مورد پیگیری قرار گرفته است، ابراز داشت: نتیجه این رصد ارائه ۷۰ درصد خدمات دولت طی سال گذشته به صورت الکترونیک بوده است.

زارع پور در ادامه تصریح کرد: از این میزان خدمت ۱۲ درصد آن به صورت هوشمند درآمده که یکی از اولویت‌های در وزارت ارتباطات رساندن آن به ۳۰ درصد است.

وی افزود: یکی از اقدامات خوب دیگر در حوزه ارتباطات اتصال ۲۶۰ دانشگاه به پنجره واحد خدمات دانشگاه‌ها بود که مورد تقدیر اتحادیه جهانی مخابرات نیز قرار گرفت.

کد خبر 6081782

دیگر خبرها

  • چین ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی‌اش می‌فرستد
  • چین ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی‌اش می فرستد
  • سه فضانورد چینی به مدار زمین می‌روند
  • وزیر ارتباطات: پرتاب ماهواره‌های سنگین‌ در راه است
  • ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند
  • کشفی تازه: زهره کربن و اکسیژن نشت می‌کند
  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • چرا باید به مدار‌های مختلف فضا ماهواره ارسال کنیم؟