Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:13:28 GMT

بورس آذربایجان‌غربی طی هفته گذشته سبز بود

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۴۴۹۷

بورس آذربایجان‌غربی طی هفته گذشته سبز بود

وحید جوادی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به معامله بیش از ۲۸ میلیون و ۳۲ هزار سهم و حق تقدم سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در استان طی هفته گذشته، افزود: ارزش معامله‌های این بازار طی این مدت در استان بیش از ۲۱۴ میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته شاخص بازار فرابورس نیز افزایش ۱۸۰ واحدی را تجربه کرد، افزود: این شاخص نیز تا پایان هفته گذشته به ۲۰ هزار و ۲۴۷ واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طی این مدت در بورس استان، ۱۰ کارگزار از ۱۳ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق ‌تقدم بیش از ۱۳۸ شرکت‌های بورسی و فرابورسی را معامله کردند، افزود: در این مدت نمایندگی شرکت کارگزاری " توسعه سهند" بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۲۶ درصد به خود اختصاص داد.

جوادی، از سهم ۴۱ درصدی خرید طی هفته گذشته خبر داد و بیان کرد: در این مدت سهام اسناد خزانه با  ۸.۵ درصد، بیشترین ارزش کل معامله‌ها را به خود اختصاص داد و در رده نخست معاملات بورس منطقه‌ای قرار گرفت.

بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۳ و با همت سازمان بورس و اوراق بهادار و استانداری این استان تاسیس شد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه بورس سازمان بورس و اوراق بهادار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه بورس آذربایجان غربی ارومیه بورس سازمان بورس و اوراق بهادار آذربایجان غربی هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۴۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳.۶ میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید سرتیپی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: میزان صادرات سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۴ درصدی مواجه بود.

وی اضافه کرد: ترکیه، عراق، چین، افغانستان، فدراسیون روسیه و سوریه از جمله مقاصد صادراتی آذربایجان غربی در سال گذشته به شمار می‌روند.

وی اظهار کرد: عمده کالاهای صادراتی از آذربایجان غربی در سال گذشته نیز شامل مواد پتروشیمی، مواد معدنی، محصولات صنعتی، محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی، فرش و صنایع دستی بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: سال ۱۴۰۲ بر اساس کارت‌های بازرگانی استان بیش از ۳۹۵ هزار تن انواع کالاهای مورد نیاز به ارزش ۹۱۴ میلیون دلار وارد کشور شد که ترکیه، عراق، چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی و هند مهمترین مبادی این کالاها بود.

سرتیپی با بیان اینکه در صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال پیش از آن، ۷۱ درصد رشد داشتیم، گفت: در این مدت ۲ هزار و ۵۴۵ فقره کارت بازرگانی ،۸۶۱ فقره کارت پیله وری و ۲۱ هزار و ۹۰۸ فقره کارت مرزنشینی صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته در حوزه صنعتی استان ۱۹۴ فقره پروانه بهره برداری برای واحدهای صنعتی جدید با رشد ۵ درصدی نسبت به سال گذشته صادر گردید که برای بهره برداری از این واحدهای صنعتی ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با افزایش ۱۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ (۲.۱ برابر) انجام شده است که با ورود این واحدها به چرخه تولید زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۰ هزار و ۸۵۱ نفر در استان که ۲.۶ برابر مدت زمان مشابه سال گذشته است (رشد ۱۶۱ درصدی)، فراهم گردید.

سرتیپی خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک هزار و ۱۸۷ فقره جواز تأسیس با رشد ۱۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ برای احداث واحدهای صنعتی تولیدی جدید در استان صادر شده است که پیش بینی می‌شود برای تکمیل و راه اندازی این واحدها بیش از ۴۳۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شود، همچنین مورد انتظار است با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای قریب ۲۹ هزار نفر با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته فراهم گردد.

مدیر کل صمت آذربایجان غربی اضافه کرد: در حال حاضر دو هزار و ۲۸ واحد صنعتی تولیدی در آذربایجان غربی در حال فعالیت می‌باشند که برای فعال‌سازی این واحدها در استان ۱۵۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است و با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۶۱ هزار نفر فراهم شده است.

سرتیپی تأکید کرد: در حال حاضر برای اجرای طرح‌های صنعتی تولیدی در استان ۲ هزار و ۴۶۰ فقره جواز تأسیس با پیش بینی سرمایه گذاری یک میلیون و چهل هزار میلیارد ریال صادر شده است که با بهره برداری از این طرح‌های صنعتی پیش بینی می‌شود برای ۶۷ هزار و ۲۸۵ نفر زمینه اشتغال مستقیم ایجاد شود.

کد خبر 6081865

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  •  پیروزی ۱۵ بر صفر تیم شرکت گاز آذربایجان غربی در زنجان
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • ۳.۶ میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد
  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • هوای آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • سایه روشن‌های بازار سرمایه پس از یک هفته پرالتهاب