Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@16:48:06 GMT

واکسیناسیون نیاز به فرهنگ سازی دارد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۴۵۲۶

واکسیناسیون نیاز به فرهنگ سازی دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سیده معصومه هاشمی رئیس شبکه بهداشت شیروان گفت: در این طرح پژوهشی که در زمینه بررسی علل عدم مراجعه شهروندان برای دریافت واکسن کرونا یا واکسیناسیون ناقص در افراد بالای ۵۰ سال شهرستان انجام شده نشان می‌دهد که حدود ۵۱ درصد پرسش شوندگان از عوارض واکسن اظهار ترس داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی افزود: عدم اعتماد به واکسن‌های موجود، نداشتن احساس نیاز به واکسن به علت ابتلای قبلی به کرونا، ارائه اخبار واطلاعات متفاوت و گیج کننده در مورد واکسن در فضای مجازی، استفاده از مواد مخدر به جای واکسن و بیماری و ناتوانی جسمی و عدم توان مراجعه به مراکز از جمله علل دیگر استقبال نکردن شهروندان از واکسن کرونا است.

بیشتر بخوانید

ورود بیش از ۸۰۰ هزار دز واکسن کرونا ویروس به خراسان شمالی

او عنوان کرد: برای ترغیب بیشتر شهروندان برای دریافت واکسن کرونا شبکه بهداشت و درمان شیروان اقدام به ارسال کلیپ‌های آموزشی در خصوص آن برای تمامی رابطین بهداشتی ادارات کرده است، زیرا با توجه به اینکه میزان سرایت و انتقال ویروس بالا است تا پوشش واکسیناسیون به بیش از ۸۰ درصد نرسد زنجیره انتقال قطع نخواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شیروان با تاکید بر اینکه واکسیناسیون به تنهایی موجب کنترل بیماری نخواهد شد، گفت: شهروندان باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و در کوتاه‌ترین زمان به مراکز تجمیعی واکسیناسیون (مصلی و سالن ورزشی سپاه) نسبت به تزریق مراجعه کنند.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا واکسن کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مسئول گروه واکسیناسیون دام‌های استان همدان گفت: واکسیناسیون آبله برای دام‌های سبک و تب مالت برای بره‌ها و بزغاله‌های ماده انجام می‌شود.

آقای روحانی افزود: ۱۰۶ واحد دامپروری و ۱۶ منطقه عشایری داریم که در کنار دامداری‌های صنعتی حدود ۳۰۰ هزار راس دام واکسن آبله دریافت می‌کنند و ۴۸ هزار راس بره و بزغاله ماده هم واکسن تب مالت دریافت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مشهد اجرا می‌شود
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد