Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان و دانشگاه هنر زمینه‌های اشتراک بسیاری دارند و می‌توانند بر روی شخصیت تاریخی – فرهنگی شهر سرمایه گذاری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، علی قاسم‌زاده در دیدار رئیس دانشگاه هنر اصفهان با اشاره به لزوم تبیین خط‌مشی همکاری مشترک بین دانشگاه هنر و شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه این دو نهاد زمینه‌های اشتراک بسیاری دارند و قرار است بر روی شخصیت تاریخی – فرهنگی شهر سرمایه گذاری کنند، تدوین یک خط مشی در دیدارهای بعدی ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این دیدار، رضا نصر اصفهانی، رئیس دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه این دانشگاه را به نام «گنج پنهان شهر گنبدهای فیروزه‌ای» معرفی کرده‌ایم، اظهار کرد: در کشور ۴ دانشگاه هنر داریم که دانشگاه هنر اصفهان دومین دانشگاه هنر ایران به لحاظ قدمت تأسیس است که طی دهه‌های اخیر در حوزه‌های مختلف مانند تحصیلات تکمیلی، افزایش رشته‌ها و گروه‌های هیئت علمی و دانشجویان قدم برداشته است.

وی ادامه داد: دانشگاه ما جزو دانشگاه‌های تخصصی است و فعالیت‌های علمی، رشته‌های میان رشته‌ای، کاربردی کردن رشته‌ها، راه اندازی مرکز رشد هنر معادل شهرک علمی – تحقیقاتی را در سال‌های اخیر توسعه داده است.

شرکت‌های دانش بنیان نسل دو در پی ساختن آینده اصفهان با اقتصاد هنر

رئیس دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه این دانشگاه دانشکده‌های مختلف با مأموریت‌های ویژه دارد، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که در این دانشگاه انجام دادیم متوجه شدیم راه اندازی شرکت‌های نسل دوم احیای صنعتی می‌تواند به عنوان یک حلقه مفقوده به رفع معضل بیکاری اصفهان کمک کند.

وی با تاکید بر اهمیت اقتصاد هنر در شهر اصفهان تصریح کرد: بررسی این موضوع از سوی گروه پژوهش هنر انجام شده است و می‌توان مصادیق تحقق اقتصاد هنر را در مولفه‌هایی همچون ایجاد مرکز آموزش گردشگری و هتل‌داری، تدوین الگوی ارزش گذاری املاک شهر، تدوین اتاق فکر درآمدهای پایدار برای شهرداری‌های کشور، ایجاد فروشگاه‌های تخصصی هنر و.... جست و جو کرد.

نصر اصفهانی اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان نسل دو به دنبال ساختن آینده شهر اصفهان با اقتصاد هنر است که برای تحقق این مهم ما ایجاد مرکز رصد اقتصاد شهر را پیشنهاد می‌کنیم.

وی افزود: با راه اندازی این مرکز می‌توان به داده‌های مرتبط با برآورد سالانه حجم اقتصاد شهر بر اساس الگوی بانک جهانی، پررنگ کردن نقش اصفهان در اقتصاد منطقه و جهان، بررسی تاریخ اقتصادی شهر و تدوین دانش نامه اقتصادی، تدوین الگوی ارزش گذاری املاک، برآورد قیمت تمام شده خدمات شهری و.... دست پیدا کرد.

سرمایه گذاری شهرداری و دانشگاه هنر بر روی شخصیت تاریخی – فرهنگی اصفهان

در ادامه این دیدار، مجتبی شاهمرادی، معاون فرهنگی - اجتماعی شهردار اصفهان با بیان اینکه خانه‌های تاریخی در اختیار دانشگاه هنر اصفهان می‌تواند به عنوان جاذبه گردشگری برای بازدید مورد استفاده قرار گیرد، گفت: از سوی دیگر می‌توان از این خانه‌ها برای راه اندازی بازارچه محصولات تولید شده توسط دانشجویان هنر نیز بهره برد.

وی افزود: ما در حال راه اندازی دفتر هنرهای سنتی و صنایع دستی هستیم که با تشکیل کارگروه مشترک با دانشگاه هنر می‌توان در مورد زمینه‌های همکاری دو نهاد بیشتر گفت و گو کرد.

پیشنهاد همکاری دانشگاه هنر برای راه اندازی موزه بلدیه شهرداری

همچنین، سید علی معرک نژاد، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان اظهار کرد: دانشگاه هنر می‌تواند در حوزه ارتباطات و به ویژه در سازه‌های تبلیغات شهری به شهرداری طی یک کارگروه مشترک کمک کند.

وی ادامه داد: راه اندازی موزه بلدیه که یکی از خواسته‌های دیرینه مجموعه مدیریت شهری است نیز با همکاری دانشگاه هنر قابل تحقق است.

سرمایه گذاری شهرداری و دانشگاه هنر بر روی شخصیت تاریخی – فرهنگی اصفهان

تشکیل «میز فرهنگ» با هدف همگرایی بخش‌های فرهنگی

وحید ملتجی، مشاور فرهنگی، هنری و رسانه‌ای شهردار اصفهان نیز اظهار کرد: شعار «اصفهان من، شهر زندگی» نگاه هویتی به شهر اصفهان دارد و با برنامه‌های مدنظر دانشگاه هنر هم راستا است، از همین رو می‌توان از این فرصت به صورت عملیاتی تر استفاده کرد.

وی ادامه کرد: مجموعه پیشنهادات از سوی دانشگاه هنر تدوین و ارائه شود تا اقدامات جدی در قالب پروژه یا ابر پروژه اجرایی شود که این کار را می‌توان در نمادهای محلی با توجه به رویکرد محله محوری در این دوره مدیریت شهری، محقق کرد.

مشاور فرهنگی، هنری و رسانه‌ای شهردار اصفهان تصریح کرد: تغییر برخی استانداردهای حوزه شهرسازی و عمران در شهرداری اصفهان با نگاه هنر و هویت می‌تواند مورد بررسی دانشگاه هنر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما آمادگی اجرای پیشنهادات در این بخش را داریم و در حوزه فرهنگ با عنوان میز فرهنگ تشکیل شده است، گفت: در قالب میز فرهنگ، عرصه‌ها و بخش‌های مختلف شهرداری متمرکز می‌شود تا همگرایی و هم آوایی به گوش برسد و در این عرصه دانشگاه هنر هم می‌تواند تأثیرگذار باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان رئیس دانشگاه سرمایه گذاری شهرداری گردشگری دانشگاه هنر اصفهان شهرداری اصفهان دانشگاه هنر شهردار اصفهان دانشگاه هنر راه اندازی اقتصاد هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۴۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان

شهردار اصفهان با اظهار امیدواری تبدیل کارخانه ریسباف به بزرگترین موزه کشور گفت: امیدواریم با همکاری استانداری و اداره ارشاد، این مجموعه به میراث فرهنگی شهر و بزرگترین موزه شهر و حتی کشور تبدیل شود.


علی قاسم زاده با اعلام اینکه مجموعه ریسباف در هفته جاری به شهرداری تحویل داده می‌شود، افزود: مرمت این مجموعه فورا آغاز می‌شود تا نسبت به تحقق یکی از رویا‌های مهم این شهر و شهروندانش درخصوص این مکان گام برداریم.

 
او گفت: شهرداری اصفهان در بودجه امسال خود ردیف اعتباری مشخصی را برای صندوق حمایت از تولید آثار هنری در نظر گرفته و در صورت مشارکت سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، این طرح به سرانجام می‌رسد.


شهردار اصفهان با اعلام آمادگی شهرداری برای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت اجرای گالری‌های هنری در بعضی از ایستگاه‌های مترو، اختصاص زمین برای احداث پلاتو جهت اجرای نمایش، افزود: سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان متعهد شده است که روند بهسازی موزه هنر‌های معاصر را تا پایان ماه‌های محرم و صفر به پایان برساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید باید تقویت شود
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید
  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی در استان‌ها
  • بازگشایی کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان