Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت خدرویسی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گروه‌های پاکسازی در قصرشیرین نسبت به بازنگری زمین‌های آلوده به مین مشغول فعالیت هستند و صدای انفجار امروز در حوالی مرز نیز ناشی از انهدام و خنثی سازی مین‌های جمع آوری شده، است.

وی اظهار کرد: روز گذشته به روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شد که نگرانی از بابت این انفجارها نداشته باشند ضمن اینکه اعلام می شود این‌ انفجار هیچ گونه خسارت مالی و جانی نیز در بر نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق آمارهای موجود، امسال تاکنون یک مورد انفجار مین در شهرستان قصرشیرین رخ داده که در نتیجه این انفجار یک خانم ۴۰ ساله از عشایر منطقه در بخش سومار از توابع شهرستان بر اثر اصابت و برخورد با مین مجروح شد.

به گزارش ایرنا،  با گذشت سال ها از پایان جنگ تحمیلی، مرزنشینان مناطق غربی استان کرمانشاه همانند ساکنان سایر مناطق مرزی همچنان قربانی مین های خاموش و انفجار مهمات عمل نکرده هستند.

جشن پاکسازی ۷۰۰ هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال ۹۱ با حضور مسوولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.

اکنون شرکت های مین زدایی وابسته به وزارت دفاع در مناطق آلوده قصرشیرین حضور دارند و مشغول بازنگری اراضی پاکسازی شده هستند.

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میدان های مین، تاکنون تعدادی از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه به ویژه مرزداران، عشایر و نیروهای پاکسازی زمین های آلوده به مین در شهرستان قصرشیرین در اثر برخورد و یا انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی شهید، جانباز، مجروح و معلول شده اند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش ۲۷ هزار نفر جمعیت دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق است که در زمان جنگ تحمیلی ۲ سال کامل در اشغال نیروهای بعثی عراق بود و جنگ هشت ساله تحمیلی از این منطقه غربی کشورمان آغاز شد و آخرین نقطه پایان جنگ نیز این منطقه بود.

فاصله سومار در نوار مرزی جمهوری اسلامی ایران با شهر مندلی عراق ۱۵ کیلومتر است.

بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است و با عراق ۸۶ کیلومتر مرز مشترک دارد.

این بخش دارای ۲ شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستا است.

برچسب‌ها انفجار قصرشیرین دفاع مقدس پاکسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انفجار قصرشیرین دفاع مقدس انفجار قصرشیرین دفاع مقدس پاکسازی زمین های آلوده به مین جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۴۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده بقمچ در چناران پاکسازی شد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، برنامه پاکسازی جاده ی بقمچ در شهرستان چناران به مناسبت روز جهانی «زمین پاک» اجرا شد.

این برنامه با همراهی شهرداری، هیئت کوهنوردی شهرستان، کارگروه حفظ محیط زیست، کارگروه کوه پیمایی، گروه مردمی نفس زمین , همنوردان گروه‌ های کوهنوردی کوهسار و ارغوان در جاده‌ های شمالی شهرستان چناران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • شناسایی ۱۶ متهم فراری در خرمشهر
  • بمب منفجرنشده‌ای که 100 سال زینت‌بخش یک باغچه بود! (+عکس)
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها
  • پاکسازی ساحل بندرخمیر
  • پاکسازی منطقه کوهستانی صبرز تایباد
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • حملات موشکی مقاومت به «سدیروت»/ شنیده شدن صدای انفجار در «حیفا»
  • جاده بقمچ در چناران پاکسازی شد