Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@19:01:20 GMT

با خنگ‌ترین حیوانات دنیا آشنا بشید (+عکس)

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۴۶۵۸

با خنگ‌ترین حیوانات دنیا آشنا بشید (+عکس)

تقریباً 2 میلیون حیوان در قلمرو حیوانات کل دنیا وجود دارد که بعضی از آن ها با هوش، بعضی تنبل و بعضی دیگر به طور کامل خنگ هستند، دقیقا مثل ما انسان ها که ترکیبی از این سه مورد هستیم.


تنبل

می توان گفت که این حیوان خنگ ترین حیوان روی کره زمین است. او اکثر اوقات روی شاخه درختان می خوابد و حتی برای انجام کار هایی مثل غذا خوردن هم سخت از جای خود بلند می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید یک بار در هفته کاری انجام دهد و دوباره سریعاً به محل اصلی خودش باز گردد. دلیل اینکه خنگ ترین حیوان روی کره ی زمین نام گرفته این است که هنگامی که می خواهد از درخت بالا برود، شاخه های درخت را گم می کند و زمین خورده و می میرد.


جروبا

این جانور جونده در آسیا و آفریقای شمالی زندگی می کند. انرژی بسیار پایینی دارد و رفتار او در پریدن کمی منحصر به فرد است و عجیب و غریب عمل می کند. همچنین در پنهان شدن یا پیدا کردن غذا اصلاً مهارت ندارد.


بوقلمون

این حیوانات هم جزء خنگ ترین حیوانات روی کره زمین هستند. آن ها ترجیح می دهند که بیشتر آب بخورند تا اینکه به سراغ غذا بروند؛ حتی شاید زیر باران به دلیل خوردن آب زیاد هم بمیرند و نمی دانند هنگامی که باران می بارد، باید کمی از خودشان محافظت کنند و به آسمان زل نزنند. آن ها یک مشکل ژنتیکی دارند که یک نوع اسپاسم است و باعث می شود بدون وقفه و بدون پلک زدن، به آسمان نگاه کنند؛ حتی زمانی که باران می بارد.


دیو کوسه

بله! کوسه ها هم انواع مختلفی دارند که بعضی از آن ها جزء حیوانات خنگ دنیا هستند. این کوسه بسیار تنبل است و نمی خواهد برای پیدا کردن غذا محیط اطرافش را جستجو کند و در نتیجه منتظر می ماند تا یک شکار به نزدیکی او بیاید و بسیاری از اوقات به خاطر همین گرسنگی می میرد. این کوسه بیشتر در سواحل ژاپن یافت می شود.


کوالا

کوالا نسبت به سایز بدنش کوچکترین سایز مغزی را دارد. این حیوانات بامزه بیشتر در استرالیا پیدا می شوند. آن ها چهار عدد معده برای هضم غذا دارند. معمولاً برگ اکالیپتوس ماده غذایی مورد علاقه آن ها است اما به هیچ چیز در مورد سلامتی شان عمل نمی کنند. تقریبا 90 درصد کوالاها حتی غذایی که همیشه می خورند را نمی شناسند و به همین دلیل ممکن است چیز هایی سمی بخورند و به خاطر پرخوری جان خود را از دست بدهند، زیرا نمی دانند که چه زمان سیر می شوند.


سبزقبای سینه یاسی

این پرنده در کنیا زندگی می کند و جزء خنگ ترین حیوانات سیاره زمین است. او در جاهایی لانه انتخاب می کند که هیچ موجود زنده ای در آن جا زندگی نمی کند و هنگامی هم که شکارچی او را به دام می اندازد، هرگز توانایی فرار ندارد و هدف خوبی برای آن ها می شود. با وجود این که بسیار زیباست اما جزء حیوانات خنگ محسوب می شود.


فلامینگو

فلامینگو حیوان بامزه و زیبایی است که نعمت دو عدد پا را دارد اما در اکثر اوقات ترجیح می دهد که از یکی از پاهای خود استفاده کند. به عنوان مثال او فقط روی یکی از پاهایش می خوابد و به همین دلیل جزء حیوانات خنگ محسوب می شود. حتی هنگامی که می خواهد ماهی بگیرد، روی یک پایش می ایستد که همین باعث می شود استراتژی هوشمندانه ای نداشته باشد و موفق به گرفتن ماهی نشود.


کاکاپو

کاکاپو یک نوع جغد است که در نیوزلند زندگی می کند. هنگامی که شکارچی را می بیند به شدت وحشت زده می شود و سریعاً به جای فرار کردن، یخ می زند. معمولا از میوه هایی مثل تمشک تغذیه می کند که بسیار در این منطقه کمیاب است. کاکاپوی نر برای جذب کاکاپوی ماده سعی می کند که محیط زندگی او را تمیز کند.


پاندا

پانداها حیوانات بسیار بامزه ای هستند اما جزء حیوانات خنگ محسوب می شوند. آن ها رژیم غذایی گیاهی دارند. اصلا حیوانات رمانتیکی محسوب نمی شوند. اگر کاری برای آنها انجام نشود، ممکن است در آینده نزدیک منقرض گردند. در مراقبت از نوزادان خود اصلاً خوب عمل نمی کنند. گاهی اوقات پاندای ماده از دست نوزاد کوچک خود به شدت کلافه می شود و حتی ممکن است بچه خودش را هم بکشد.


وزغ نیشکر

این حیوانات در استرالیا هستند. آن ها هر چیزی که در اطراف خود می بینند را با خودشان همراه می کنند و معمولا حیوانات مرده مثل انواع مار، مارمولک و موش روی کول آن ها سوار است و حتی ممکن است فرزندانشان را بکشند و اجساد شان را نیز با خودشان همراه کنند، بدون این که دلیل خاصی برای این کار وجود داشته باشد.

منبع: برترین ها

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اقامت استانی کانادا آشنا شوید

یکی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا، برنامه اقامت استانی کانادا است که جزء سریع‌ترین روش‌ها، برای مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود.‌ در این روش بیش از ۸۰ برنامه مهاجرتی وجود دارد که افراد دارای مهارت، تحصیلات و تجربه کاری، می‌توانند از این روش استفاده کنند. در واقع این افراد برای افزایش نیروی انسانی در استان‌های مختلف کانادا، می‌توانند جذب یکی از این استان‌ها شوند. البته شرایط مهاجرتی، از هر استان به استان دیگر ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. اما مهارت‌های زبانی، تحصیلات و تجارب کاری، جزء شرایط مشترک محسوب می‌شوند. در این مطلب می‌خواهیم آشنایی مختصری با این روش مهاجرتی داشته باشیم.

 

برنامه‌ اقامت استانی کانادا یا PNP چیست؟

برنامه اقامت استانی کانادا یا PNP، یکی از روش‌های دریافت ویزای کاری کانادا و اقامت دائم در این کشور است. اغلب استان‌های کانادا هر سال بر اساس نیاز خود، افرادی را از سایر کشورها برای کار کردن در این کشور جذب می‌کنند. هدف اصلی این کشور از این کار، کمک به رونق اقتصادی کانادا است. همچنین از آنجایی که این کشور نیز تا حدودی با کمبود نیروی کار مواجه است، جذب افراد از سایر کشورها می‌تواند تا حد زیادی به جبران این کمبود کمک کند.

در بین تمام استان‌ها، استان کبک و قلمرو نوناووت، برنامه‌های مختص به خودشان را دارند. در برنامه استانی که سایر استان‌ها بر اساس آن عمل می‌کنند، معمولاً جذب افراد در چهار دسته طبقه‌بندی می‌شود؛ دانشجو، سرمایه‌گذار، کارگر ماهر و کارگر نیمه ماهر. افرادی که از طریق برنامه اقامت استانی کانادا بتوانند به این کشور مهاجرت کنند، در کنار کار و زندگی امکان تحصیل نیز خواهند داشت.

ثبت نام در این برنامه‌ها به صورت آنلاین بوده و در صورت اقدام از طریق اکسپرس اینتری، فرد می‌تواند به ۶۰۰ امتیاز اضافی دست پیدا کند. البته این در صورتی است که از طرف استان مورد نظر مورد تایید قرار گرفته باشد. برنامه اقامت استانی دارای بیش از ۸۰ برنامه مهاجرتی است که هر فردی می‌تواند با توجه به شرایط خود، یکی از آنها را انتخاب کند.

 

شرایط دریافت ویزای اقامت استانی کانادا

برای دریافت ویزای اقامت استانی کانادا، نمی‌توان شرایط خاص و دقیقی را عنوان کرد؛ زیرا همانطور که گفتیم این برنامه، خود دارای ۸۰ برنامه مهاجرتی مختلف است. همچنین هر استانی با توجه به نیازهای خود، شرایط خاصی را برای افراد در نظر می‌گیرد. به طور مثال یک استان ممکن است فقط افرادی را پذیرش کند که در شاخه شغلی خاصی مهارت داشته و یا تحصیل کرده‌اند. یا ممکن است یک استان فقط افرادی را جذب کند که به زبان فرانسوی مسلط باشند. یا احتمال دارد یک استان بخواهد فقط به جذب دانشجو بپردازد.

در مقابل، استان دیگر ممکن است بخواهد فقط از میان نیروی کار نیمه ماهر و یا صرفاً از بین تجار نیروهای خود را پذیرش کند. در واقع می‌توان گفت هر استان با توجه به نیازهای بازار کار خود، شرایط به‌خصوصی را تعریف می‌کند. اما در یک نگاه کلی باید بگوییم، برای دریافت این نوع ویزا باید تحصیلات، تجربه کاری و مهارت خوبی در یک زمینه شغلی به‌خصوص داشته باشید.

همچنین در مورد استان‌های مختلف تحقیق کرده و دقت داشته باشید که استانی که با شرایط شغلی و تحصیلی شما مطابقت دارد، باید با سایر تمایلات و شرایط شما نیز سازگاری داشته باشد. با مراجعه سایت استان مورد نظر خود، در مورد شرایط مختص آن استان تحقیق کرده و آنها را با شرایط خود بسنجید. برای این کار می‌توانید به سایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه کرده و در بخش Choose a province or territory، به سایت استان مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

 

 

آشنایی با استان‌ ها و قلمروهای برنامه اقامت استانی کانادا

استان‌هایی که دارای برنامه اقامت استانی کانادا هستند، شامل موارد زیر شده و با برنامه‌های هر کدام آشنا می‌شویم.

آلبرتا  Alberta Express Entry Stream، برای افرادی که می‌خواهند از طریق سیستم اکسپرس اینتری درخواست دهند Rural Entrepreneur Stream، برای کارآفرینان خارجی  Farm Stream: برای کشاورزان ماهر و باتجربه‌ برنامه مختص کارآفرینانی که در خارج از کانادا تحصیل کرده‌اند  بریتیش کلمبیا BC PNP Tech، برای نخبه‌های مشاغل تکنولوژیکی Economic Mobility Pathways Pilot، برای پناهندگان ماهر در مشاغل مورد نیاز این استان Entrepreneur Immigration، برای کارآفرینانی که می‌خواهند بیزینس خود را در این استان تاسیس کنند (البته کارآفرینان می‌توانند از طریق دریافت ویزای استارتاپ کانادا نیز اقدام کنند)

 

مانیتوبا Skilled Worker Stream، برای نیروی کار ماهر خارجی Entrepreneur Pathway، برای کارآفرینان با قصد راه‌اندازی کسب‌و‌کار خود Farm Investor Pathway، برای کشاورزان ماهر و خرید زمین کشاورزی در این استان توسط آنها

 

نیوبرانزویک New Brunswick Skilled Worker Stream، برای متقاضیان کار با سابقه کاری و تحصیلی در مشاغل مورد نظر این استان

 

نیوفاندلند و لابرادور

 

Express Entry Skilled Worker، برای دارندگان جاب آفر این استان با ۶۷ امتیاز در اکسپرس اینتری International Graduate، برای فارغ‌التحصیلان دارای ویزای کار پس از تحصیل و جاب آفر این دو استان

 

نورث‌وست تریتوریز

 

،Business Stream برای کارآفرینان سرمایه‌گذاران با هدف راه‌اندازی کسب‌و‌کار آنها Employer – Driven Stream، برای نیروهای کار ماهر Francophone Stream، برای افرادی با تسلط بر زبان‌های فرانسوی و انگلیسی

 

نوا اسکوشیا Skilled Worker، برای نیروی کار نیمه ماهر و کم سابقه Nova Scotia Experience: Express Entry، برای نیروی کار ماهر با بیش از یک سال سابقه کار Labour Market Priorities for Physicians، برای پزشکان دارنده جاب آفر این استان Entrepreneur، برای مدیران کسب‌وکار

 

انتاریو

 

skilled foreign worker، برای نیروی کار ماهر دارنده جاب آفر این استان Masters Graduate stream، برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه انتاریو

 

جزیره پرنس ادوارد PEI PNP Express Entry، برای نیروی کار ماهر با سابقه کار Labour Impact Category، برای نیروی کار ماهر دارنده جاب آفر این استان یا فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های آن

 

ساسکاچوان

 

International Skilled Worker، برای نیروی کار دارای مهارت و مدرک در زمینه‌های شغلی مورد نیاز این استان Entrepreneur and Farm Categories، برای کارآفرینان و کشاورزان با هدف راه اندازی کسب‌و‌کار خود

 

یوکان

 

Yukon Skilled Worker، برای نیروی کار ماهر دارنده جاب آفر این استان Yukon Critical Impact Worker، برای کارگران نیمه ماهر Yukon Business Nominee، برای کارآفرینان با هدف راه اندازی کسب‌و‌کار

 

سخن پایانی

در این مطلب به طور اختصاری در مورد اقامت استانی کانادا که یکی از برنامه‌های مهاجرتی محبوب به شمار می‌آید، صحبت کردیم. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید از طریق گروه مهاجرتی اپلای من اقدام کنید. سابقه بیش از ۷ سال این گروه در زمینه امور مهاجرتی، می‌تواند کمک‌کننده خوبی در این زمینه برای شما باشد.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

دیگر خبرها

  • دستگاه دافع حشرات پارسیان دافع
  • با ۸ منبع پنهان گاز متان روی زمین آشنا شوید
  • فیلم/ عمل زیبایی یا حیوان آزاری؟
  • چگونه در زندگی آپارتمان نشینی دچار اختلاف نشویم؟
  • بازدید سرزده بازرسان شبکه دامپزشکی تربت حیدریه از فروشگاه‌های عرضه تجهیزات و غذای حیوانات خانگی
  • با اقامت استانی کانادا آشنا شوید
  • موشن «قیام موشک‌ها»
  • وقوع بیش از ۱۲ هزار ‌مورد حیوان‌گزیدگی در خوزستان در سال گذشته
  • ‌کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در خرامه
  • ‌کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در «خرامه» فارس