Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@08:02:30 GMT

بهترین سن برای کاشت حلزون شنوایی ۲ تا ۶ سال است

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۴۶۹۹

بهترین سن برای کاشت حلزون شنوایی ۲ تا ۶ سال است

ایسنا/گیلان مدیرکل بهزیستی گیلان، بهترین سن برای کاشت حلزون شنوایی را دو تا شش سال دانست و بیان کرد: کاشت حلزون برای کسانی انجام می‌شود که در هر دو گوش کم‌شنوایی عمیق دارند.

حسین نحوی نژاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به توانمندی گیلان در کاشت حلزون شنوایی، اظهار کرد: کاشت حلزون شنوایی از اسفند ۹۸ در گیلان آغاز و در این مدت ۳۰ جراحی موفق در استان ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ مورد جراحی موفق دیگر در استان به ثبت رسیده است، افزود: ۱۰ نفر دیگر هم در نوبت کاشت حلزون شنوایی هستند.

مدیرکل بهزیستی گیلان، با اشاره به برآورد هزینه کاشت حلزون شامل آمادگی، جراحی، تجویز پروتز و تربیت شنیداری، عنوان کرد: هزینه انجام شده کاشت حلزون توسط سازمان بهزیستی در سال گذشته ۱۷۸ میلیون تومان برای ۶۹ توانخواه بوده که سهم آورده خانواده ها شش میلیون تومان می باشد. سهم آورده خانواده ها در سال جاری نیز همین شش میلیون تومان است.

نحوی نژاد ادامه داد: قسمت اعظم این هزینه توسط وزارت بهداشت پرداخت می شود و هزینه حمایت های اجتماعی و تربیت شنیداری بر عهده بهزیستی است. همچنین هزینه تهیه اکسسوری های بعد از کاشت نیز تا سقف دو میلیون در سال و برای موارد خاص تا سه میلیون پرداخت می شود.

وی مرکز کاشت حلزون گیلان را چهاردهمین مرکز در کشور دانست و خاطرنشان کرد: بهزیستی گیلان با توانایی جراحی و تربیت شنیداری توانخواهان می‌تواند به استان‌های مجاور مانند قزوین، مازندران، اردبیل و زنجان نیز خدمات توانبخشی ارایه کند. دو مورد از جراحی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۰ از استان های اردبیل و گلستان بوده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان، بهترین سن برای کاشت حلزون شنوایی را دو تا شش سال دانست و بیان کرد: کاشت حلزون برای کسانی انجام می‌شود که در هر دو گوش کم‌شنوایی عمیق دارند؛ همچنین افرادی که از سمعک استفاده مناسبی نمی‌کنند می توانند کاشت حلزون داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کاشت حلزون سازمان بهزیستی کاشت حلزون شنوایی بهزیستی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلدان گیری و مقدمات تولید نهال در جنوب کرمان

قاسم رحیمی نیا با اشاره به اینکه امسال مصمم‌تر از سال اول برای تولید نهال از تمامی ظرفیت‌های منطقه استفاده می‌کنیم، گفت: در سال اول، ۹ نهالستان در جنوب کرمان فعال بود که طی امسال این تعداد به ۱۵ نهالستان افزایش می‌یابد که عملیات گلدان گیری در برخی از این نهالستان‌ها آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه طی پارسال، ۳۴ گونه نهال تولید و توزیع شد، بیان داشت: با تولید نهال سردسیری برای اولین بار، بالغ بر ۵۰ گونه نهال سردسیری و گرمسیری در ۱۵ نهالستان جنوب کرمان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تولید و کاشت می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ضمن اشاره به اینکه برای اجرای عملیات امور مراتع نیز میزان ۹۰۰ کیلو بذر جمع آوری شده است، اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و تولید نهال در کیسه گلدانی اداره کل منابع طبیعی در تمام طول سال نهال توزیع و در اختیار مردم قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه تعهد این اداره کل تولید ۵ میلیون اصله نهال در سال دوم است، افزود: در سال ۱۴۰۳ که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است بنا داریم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های منطقه و مشارکت مردم، این میزان نهال را در راستای طرح مردمی تولید و در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

رحیمی نیا توسعه گیاهان دارویی در مراتع و جنگل ها، تولید و توسعه ذخیره گاه‌های انار شیطان، اجرای عملیات بیولوژیک و بیومکانیک در حوزه جامع آبخیز، برنامه‌های تشویقی و تسهیلات کم بهره برای مجریان طرح‌های زراعت چوب را برخی از برنامه‌ها و اهداف پیش بینی شده این اداره کل در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • چه کسانی باید لوزه‌های خودشان را جراحی کنند؟ | بهترین زمان جراحی لوزه چه سنی است؟
  • زیرساخت‌های تحقق کاشت یک میلیارد نهال مهیاست
  • کاشت یک میلیارد درخت ظرفیت نهالستان‌ها را به ۱۰۰ درصد رساند
  • تولید محصولی کاربردی در جراحی لاپاراسکوپی
  • گلدان گیری و مقدمات تولید نهال در جنوب کرمان
  • معرفی بهترین روش های لاغری
  • کاشت نهال در پادگان دژ خرمشهر
  • بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد
  • کاشت نهال در محدوده لندفیل سراوان رشت
  • چند پیشنهاد علمی برای جلوگیری از زوال عقل در دوران سالمندی