Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-23@22:14:47 GMT

انفجار در پالایشگاه نفتی

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۴۷۰۶

انفجار در پالایشگاه نفتی

در پی وقوع انفجار در یک پالایشگاه نفت در نیجریه ۲۵ نفر جان باختند. این انفجار در یک پالایشگاه غیر مجاز در ایالت ریورز واقع در جنوب نیجریه روی داده است.

علت وقوع این انفجار هنوز مشخص نشده است؛ اما بر اساس گزارش‌ها دستکم ۲۵ نفر بر اثر آن جان باختند.

در گذشته نیز وقوع یک انفجار مهیب در مخازن گاز تاسیسات نفت و گاز 'لینک اویل اند گی' در جنوب شرق نیجریه ۹ کشته و ۱۰ زخمی برجای گذاشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: انفجار جنوب نیجریه انفجار مهیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۴۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟

چین مشتری اصلی نفت ایران است و با احتمال اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا، سوالات زیادی درباره آینده این تجارت به وجود آمده است. نظرات متفاوتی درباره تاثیر این تحریم‌ها وجود دارد.

به گزارش آسیا، سیجیا سان، دستیار مدیر تحقیقات و تحلیل پایین دستی «اس اند پی گلوبال» اظهار کرده است: «تاکنون، جریان صادرات نفت ایران به چین طبق روال معمول ادامه دارد، اما وضعیت این صادرات در آینده، به نحوه اجرای تحریم‌ها از سوی آمریکا بستگی خواهد داشت.»

از سوی دیگر، برخی منابع پالایشگاهی و بازرگانی گفته‌اند تقاضای چین برای نفت ایران، با تحریم‌های جدید آمریکا، بعید است آهسته شود. فعالان بازار، این سوال را مطرح کرده اند که تحریم‌های شدیدتر آمریکا، چگونه می‌تواند عرضه نفت را تهدید کند و به طور بالقوه جریان صادرات را مختل کند. یک منبع مرتبط با یک پالایشگاه خصوصی در شاندونگ گفت: «تعجب نمی‌کنم که آمریکا، تحریم‌های بیشتری را برای صادرات نفت خام ایران پس از عملیات اخیر تهران اعمال کند و فکر نمی‌کنم که اقدام آمریکا، کل رویه را تغییر دهد.»

محموله‌های نفت ایران، خوراک اصلی پالایشگاه‌های مستقل چین بوده‌اند. طبق برآورد «اس اند پی گلوبال»، این محموله‌ها معمولا ۴۰ تا ۵۰ درصد مواد اولیه وارداتی توسط پالایشگاه‌های مستقل را تشکیل می‌دهند. «اس اند پی گلوبال» اطلاعات را از منابع تجاری و منابع پالایشگاهی مستقل، شرکت تحلیل داده کپلر، کارگزاران کشتیرانی و منابع بندری جمع آوری کرده و این اطلاعات را با منابعی که آگاهی مستقیم از موضوع دارند، چک می‌کند. در حال حاضر تقریبا تمام محموله‌های نفت ایران، به جای دلار، به یوان چین تسویه می‌شوند.

یک منبع پالایشگاهی گفت: «تحریم‌های بیشتر مطمئنا واردات محموله‌های ایرانی را دشوارتر می‌کند و ممکن است شرکت‌های بیشتری درگیر در این معاملات، تحریم شوند، اما همچنین می‌تواند منجر به کاهش قیمت بشکه‌ها و تشویق به خرید شود.»

دیگر خبرها

  • سیل مرگبار در چین/ ۴ نفر جان باختند+ تصاویر
  • پیش‌بینی وقوع تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک محلی در خوزستان
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • (ویدئو) وقوع سیل ویرانگر در جنوب چین
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • انفجار گاز در آساوله سنندج یک مصدوم برجا گذاشت
  • حادثه رانندگی در جریان مسابقات اتومبیلرانی در سریلانکا؛ ۷ نفر جان باختند
  • هشدار مهم وزیر نیرو درباره وقوع سیل در هفته جاری
  • بررسی علل وقوع سیل های اخیر در جنوب ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی