Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@16:07:04 GMT

مصونیت سازی واکسن سینوفارم بالاست

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۴۷۶۹

مصونیت سازی واکسن سینوفارم بالاست

جمال میرزایی، متخصص بیماری‌های عفونی و فلوشیپ فوق تخصص نقص ایمنی، سرطان و پیوند در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد ایمنی واکسن سینوفارم اظهار کرد: واکسن سینوفارم از جمله واکسن‌هایی بود که توسط سازمان جهانی بهداشت تاییدیه گرفت و تا کنون در کشور‌های بسیار زیادی مانند ترکیه و امارات تزریق شد و حجم بسیار زیادی از مردم این کشور‌ها توسط این واکسن واکسینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حال حاضر در امارات شاهد موارد بسیار اندک ابتلا به کرونا در سطح جامعه هستیم؛ این موارد نشان‌دهنده اثربخشی این واکسن است.

میرزایی ادامه داد: این که بدون تحقیق علمی و بدون بررسی هیچ مقاله علمی و صرفاً با توجه به اخبار منتشر شده در مورد ایمنی ضعیف واکسن سینوفارم، اظهار نظر کلی صورت بگیرد، نتیجه ای جز  تشویش اذهان عمومی و نگرانی جامعه نخواهد داشت.

او بیان کرد: در صورتی که کارآزمایی علمی دقیقی انجام نگیرد و دو طرف تحقیق از لحاظ جامعه‌ آماری یکسان سازی شده باشند و در صورتی که هر دو بازوی تحقیقاتی یعنی چه گروهی که واکسن سینوفارم را تزریق کرده‌اند و چه گروهی که این واکسن را دریافت نکرده اند آن هم با گروه سنی و بیماری‌های زمینه‌ای برابر مورد بررسی قرار نگیرند، نمی توان در مورد اثر بخشی یک واکسن اظهار نظر کرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: به نظر می‌رسد افرادی که چنین اظهاراتی در مورد زیر سوال بردن اثربخشی واکسن‌هایی که توسط سازمان جهانی بهداشت تایید شده دارند، به صورت فله‌ای تحقیقاتی انجام داده‌اند و بررسی های علمی و مستندی انجام نداده اند؛ در نتیجه، نتایج اظهارات این افراد، بسیار غیر قابل اعتماد و استناد است.

نسبت به اثربخشی واکسن‌ سینوفارم تردید نداشته باشید

او توصیه کرد: صرفا به صحبت افرادی که با استفاده از منابع علمی اظهار نظر می‌کنند، اعتماد نکنید و توجه داشته باشید که اگر این واکسن اثربخشی مناسبی نداشت، به هیچ وجه توسط سازمان جهانی بهداشت تایید نمی‌شد و همچنین مورد استفاده کشور‌های مختلف قرار نمی‌گرفت.

میرزایی بیان کرد: در کشور ما نیز حجم زیادی از مردم توسط واکسن سینوفارم واکسینه شده اند، همچنین بی خطر بودن این واکسن برای کودکان مورد بررسی و تحقیقات علمی قرار گرفته است. حتی کودکان بالای ۱۲ سال می‌توانند با اعتماد کامل از این واکسن استفاده کنند و به ایمنی مناسبی برسند. 

بیشتر بخوانید

افراد واکسینه شده با سینوفارم دوز سوم‌‌ را بزنند واکسن سینوفارم برای دانش آموزان بی خطر است؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسیناسیون کرونا واکسن سینوفارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل