Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان یزد از اهتمام دستگاه قضایی استان در ارتباط با شفافیت فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی خبر داد. سعیدرضا پارساییان، معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان یزد در گفت‌وگو با میزان با اشاره به هفت ماموریت ابلاغ شده در سند تحول قضایی بیان داشت: بر اساس مبانی سند تحول قضایی ماموریت شماره یک رسیدگی به تظلمات، تعدیات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومت است که اولین چالش در این مورد غیر متقن بودن برخی از آرای قضایی است، از عوامل ذکر شده نقص در زیرساخت‌های موثر برای صدور آرا و تصمیمات متقن است، از راهبرد‌هایی که در آن ذکر شده، ایجاد شفافیت در فرایند رسیدگی به پرونده‌های قضایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد:در سند تحول قضایی چالش‌ها همراه با راهکار‌های ارائه شده و برای آنکه مشخص باشد استان‌ها چه مواردی را می‌توانند انجام دهند، راهکار شماره یک اعلام عمومی اوقات رسیدگی به جلسات علنی دادگاه و ضرورت دلایل برگزاری علنی دادگاه در دادنامه در راستای قوانین و مقررات مرتبط است.

پارساییان بیان کرد: در راستای اجرای ماموریت شماره یک سند تحول قضایی و اجرایی شدن راهکار اتقان آرا دادگستری استان یزد، برخی از جلسات رسیدگی اعم از حقوقی و کیفری به صورت عمومی برگزار می کند. در این ارتباط اولین جلسه دادگاه به صورت علنی، با اتخاذ تدابیر لازم در استان برگزار شده است.

وی افزود: در پرونده مذکور که از پرونده‌های کثیرالشاکی نیز بوده، موضوع آن کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع است، پرونده شش نفر از متهمین در تاریخ ذکر شده، به صورت علنی در دادگاه با حضور برخی از طلاب حوزه علمیه، کارآموزان مرکز وکلا و مشاوران قوه قضاییه و برخی از اقشار مردم بر اساس موازین تعریف شده با رعایت قوانین آیین دادرسی کیفری برگزار شد.
وی یادآور شد:طبق ارزیابی و نظر سنجی که از بازخورد‌های برگزاری جلسات دادگاه داشته ایم، حضور برخی مردم در دادگاه‌ها برای آنکه مبانی رسیدگی قضایی را مشاهده کنند، موثر بوده است.

پارساییان خاطر نشان کرد: اهتمام دستگاه قضایی یزد در شفافیت فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و اتقان آرا  مورد تاکید رئیس کل دادگستری استان یزد است.   بیشتر بخوانید: تاکید رییس کل دادگستری استان مازندران بر لزوم توجه به کیفیت و اتقان آرا   انتهای پیام/ برچسب ها: اتقان آرا پرونده قضایی دستگاه قضایی یزد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتقان آرا پرونده قضایی دستگاه قضایی یزد رسیدگی به پرونده های قضایی دادگستری استان یزد سند تحول قضایی اتقان آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۴۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان باحضوررییس دیوان عالی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رییس دیوان عالی کشور در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان امنیت، عدالت، و‌رفاه ومعیشت  را نیازهر جامعه ای دانست و گفت :  درسایه امنیت همه موارد محقق خواهد شد .

حجت الاسلام والمسلمین منتظری  همچنین در خصوص پرونده هشت مهر گفت : این پرونده  نیازمند بررسی های خاص خود است و  حکم صادر شده و‌اعتراض هم  صورت گرفته و در دیوان عالی در حال رسیدگی و  بررسی اعتراض به حکم هستیم .

رئیس دیوان عالی کشور گفت: هر چه یک پرونده سنگین تر و پر محتوا باشد زمان بیشتری برای رسیدگی نیاز دارد و دقت در رسیدگی زمان می برد، ما باید تلاش کنیم زمان را به حداقل برسانیم، پرونده مسیر خود را طی کرده حکم صادر و به حکم اعتراض شده در دیوان عالی کشور است این قول را به مردم سیستان و بلوچستان می‌دهم با استفاده از اختیارات خودم پرونده را با اولویت پیگیری خواهم کرد.

وی ادامه داد: بر اساس اختیار قانونی که به عهده بنده است رسیدگی به این پرونده را در اولویت قرار خواهم داد چون اگر اولویت نباشد و این پرونده در فرآیند رسیدگی باشد ممکن است رسیدگی به آن دو سال طول بکشد.

حجت الاسلام منتظری عنوان کرد: رئیس دیوان این اختیار را دارد که پرونده‌ها را براساس شرایط خاص در اولویت قرار داده و خارج از نوبت رسیدگی کند حتما پرونده هشتم مهرماه زاهدان را پس از بازگشت به تهران پیگیری خواهم کرد که اگر برای آن دستور اولویت داده شده باشد تصحیح شود و اگر این اتفاق نیفتاده باشد حتما دستور اولویت قرار داده خواهد شد.

رییس دیوان عالی کشور با بیان اینکه از همه کسانی که در سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، ارتش، بسیج و مجموعه قرارگاهی که امنیت را در سیستان و بلوچستان و کشور به وجود آورده‌اند؛ قدردانی می‌کنیم تصریح کرد: دشمن به شدت تلاش می‌کند امنیت را که امری حیاتی است را در کشور سلب کند و امنیت را از جامعه ما بگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

آیت الله کحامی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان هم در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه دردستگاه قضا استان پرونده های مختلفی وجود داردگفت : گاهی اوقات اتفاقات ویژه ای در داخل و خارج از استان و کشور می افتد که نیازمند توحه ویژه است .

سردار مرتضوی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور هم در مراسم تکریم گفت : امنیت پایدار نیاز امروز جامعه است و عده ای تحت تاثیر رسانه های ببگانه قرار گرفته اند و تلاش می کنند که  امنیت استان را خدشه دار کنند .

حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا رئیس قبلی دادگستری استان گفت : هم اکنون  بیش از ۹۷ درصد ابلاغیه ها پرونده ها بصورت الکترونیکی ابلاغ می شوند .

حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد رئیس کل جدید دادگستری استان هم گفت: دستگاه قضا همراه و همدل با همه دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی دست به دست هم می‎‌دهیم و هر کس که قصد تعرض به امنیت این استان را دارد به شدت برخورد می‌کند.

در مراسم حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد به عنوان رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان و حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا به عنوان رئیس کل دادگستری استان قزوین معرفی شدند .

 

دیگر خبرها

  • معارفه رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان باحضوررییس دیوان عالی کشور
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم شهر