Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@05:52:18 GMT

صعود طلا به یک قدمی مرز ۱۸۰۰ دلار

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۴۹۷۰

صعود طلا به یک قدمی مرز ۱۸۰۰ دلار

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار آمریکا، نزدیک به سطح کلیدی ۱۸۰۰ دلار ایستاد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۹۸ دلار و ۵۱ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۹۹ دلار و ۱۰ سنت رسید.

طلا روز جمعه به بالاترین حد از اوایل سپتامبر به این طرف صعود کرده بود اما پس از این که جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد بانک مرکزی تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه را آغاز خواهد کرد، بخشی از این رشد را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلا اغلب پناهگاه امن دارایی در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک مالی است اما افزایش نرخهای بهره هزینه نگهداری این فلز ارزشمند را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن ضربه می‌زند.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت IG Markets، اگر مقاومت در سطح ۱۸۰۰ دلار شکسته شود، مقاومت بعدی در سطح ۱۸۳۰ دلار مشاهده می‌شود.

فعالان بازار اکنون منتظر نشستهای سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن و بانک مرکزی اروپا در روز پنج شنبه هستند. انتظار نمی‌رود هیچ کدام از این دو بانک مرکزی سیاست پولی خود را تغییر دهد با این حال شاخصهای بازار تورم بالاتر از ارزیابی بانک مرکزی اروپا را نشان می‌دهند.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که از صعود طلا حمایت کرد، افت حدود ۰.۱ درصدی دلار بود که طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، اونس طلا ممکن است مقاومت در سطح ۱۸۱۴ دلار را دوباره تست کند و شکسته شدن این سطح به صعود طلا تا سطح ۱۸۲۶ دلار منتهی خواهد شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۴۸ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۱۴۰۵ دلار و سه سنت بود. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۲۰۳۴ دلار و ۶۱ سنت معامله شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت دلار برای تحویل فوری با ۰ بهای هر اونس درصد افزایش بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی

امتداد - کارشناس اقتصادی گفت: هیچ توجیه اقتصادی برای افزایش قیمت کالا‌های اساسی وارداتی با توجه به افزایش قیمت دلار غیررسمی پذیرفتنی نیست.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، جلیل جلالی‌فر، کارشناس و تحلیلگر تجارت خارجی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی تاکنون نیاز واردات را با نرخ تثبیت شده پاسخ داده و افزایش قیمت کالا‌ها به بهانه افزایش نرخ ارز غیررسمی به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست بهخبرنگار ایبنا گفت: وقتی ارز واردات به‌طور رسمی و قانونی از سوی بانک مرکزی به واردکنندگان و تجار اختصاص داده می‌شود و از سوی دیگر قیمت کالا‌های اساسی و وارداتی در کشور مبدا افزایش پیدا نکرده، دلیلی برای افزایش کالا‌های وارداتی با توجیه نوسانات ارزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: به عنوان یکی از فعالان اقتصادی در بازار روسیه به خوبی بر روند واردات از این کشور اشراف دارم و باید به این نکته اشاره کنم که قیمت کالای وارداتی از این کشور نه تنها افزایش نداشته، بلکه حتی پیش بینی افزایش قیمت نیز مطرح نیست. در نتیجه باید دلیل افزایش قیمت کالا‌های اساسی در داخل کشور را در طول مسیر واردات تا رسیدن به دست مصرف کننده جستجو و بررسی کرد.

این فعال اقتصادی افزود: زمانی که بانک مرکزی نیاز‌های واقعی ارزی تجار و فعالان اقتصادی را با ارز نیمایی و به موقع جواب می‌دهد، این بدان معناست که وظیفه خود را به درستی انجام داده و افزایش قیمت برخی کالا‌ها از کانال بانک مرکزی صورت نگرفته است. در نتیجه باید دلیل آن‌را در سایر بخش‌ها بررسی کرد که شاید گروه‌های برخوردار از رانت واردات و حتی خود واردکنندگان هم در این میان نقش داشته باشند.

جلالی‌فر در خصوص نوسانات ارزی ناشی از اتفاقات منطقه‌ای گفت: در ماه‌های گذشته بار‌ها شاهد آن بودیم که با هر اتفاق و درگیری در منطقه، قیمت ارز هم دچار نوسان می‌شد. این بار هم با توجه به پاسخ ایران به حملات رژیم صهیونسیتی برای مدت کوتاهی، قیمت دلار کمی افزایش داشت، اما دوباره کاهشی شد. در واقع می‌توان گفت نوسانات اخیر نرخ ارز با واقعیت‌های اقتصاد همخوانی ندارد و دلیل اصلی آن هیجانات حاصله از رخداد‌های سیاسی داخلی و بین المللی است که با آرام شدن فضا، بازار به تعادل خواهد رسید، چون دلیلی برای نوسان وجود ندارد.

 

 

 

نویسنده: علیرضا هنرمنش

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • فروش آزاد ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • طلا دوباره از جا برخاست
  • طلای جهانی دوباره از جا برخاست
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی
  • سقف تراکنش خرید افزایش یافت
  • بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار